Skip to main content

Goedemorgen!

Op 18 November hebben wij besloten om over te stappen naar Odido per 19 December. Helaas niet zonder de nodige problemen. Zo ging de overstapservice niet door omdat het contractnummer niet geaccepteerd werd. En ging het met de monteur in eerst instantie ook niet vlekkeloos. Zo werd ineens spontaan bericht dat de afspraak niet door kon gaan etc.

Kreeg op 20 December een monteur over de vloer die de modem geïnstalleerd heeft en aangaf dat een tweede monteur nog bij de centrale moest aanmelden. En dat “hij hoopt voor me dat dit snel gebeurt”. Gevraagd of er een tweede monteur langs moest komen. Hierop kreeg ik t antwoord: nee hoor. Vervolgens kregen we eind vd middag bericht dat er een afspraak ingepland was voor de 24e.

Na een telefoontje kreeg ik de melding dat de afspraak van de 24e toch een monteur over de vloer komt nadat hij het bij de centrale gemeld had. Vervelend, maar we kregen een voucher voor unlimited internet tot die tijd.

24 December krijgen we de bittere pil dat het kastje van KPN stuk zou zijn, en dat dit eerst gefixt moet worden door hun.  De monteur zou dit direct melden. En gaf ons het advies later die dag te bellen. Eind vd middag gebeld, KS gaf aan dat de ticket nog niet zichtbaar was, maar dat we er vanuit konden gaan dat dit goed komt. Ze gaf aan dat we het beste eind van de week konden bellen.

Vervelend genoeg kregen we die Vrijdag (27 December) te horen dat er geen ticket aangemaakt was. en dat we dus eigenlijk voor niks gewacht hadden. Kreeg een nieuwe voucher voor unlimited data. Er is een ticket aangemaakt en nu moesten we wachten op reactie.

Na een nieuwe volledige werkweek radiostilte hebben we besloten toch maar weer te bellen. We kregen de mededeling dat de afdeling die dit zou behandelen er nog niks mee gedaan heeft. De klantenservice medewerker heeft ons aangegeven dat hij in ieder geval de afdeling benaderd heeft om iets te doen.

Ondertussen zijn we weer een volledige week verder en is er nog steeds geen update of telefoontje geweest om een afspraak in te plannen. Ik zie ondertussen ook veel online meldingen van mensen in soortgelijke situaties. Ik snap zeker dat het een drukke periode is met feestdagen. En ook dat Odido een externe partij moet inhuren om het probleem op te lossen. Maar het gebrek aan communicatie vind ik gewoon jammer. 

Ik wil er wel aan toevoegen dat de klantenservice ons elke keer netjes te woord gestaan heeft en ook meegedacht heeft. We hebben nu een tijdelijke klik en klaar modem van Odido afgesloten. Maar helaas werkt die amper omdat wij blijkbaar in een dode hoek wonen waar 5G niet zo goed komt.. Ik en mijn partner werken beide veel thuis. maar dat is momenteel dus bijna onmogelijk..

Welkom op onze community! ​@JWiertz 

Goed dat je onze community hebt gevonden en via deze weg een topic start. Allereerst mijn oprechte excuses voor deze situatie en ervaring. Dit is niet hoe een oplevering hoort te gaan of wat je van ons mag verwachten. Ik wil natuurlijk dat je kan genieten van onze diensten. Ik help je dan ook graag verder om dit te realiseren! 

Ik ben direct voor je gaan kijken en zie dat de netwerkbeheerder het ticket niet in behandeling heeft genomen. Waarom kan ik zelf niet inzien. Ik heb in ieder geval gelijk bij mijn collega’s van de technische dienst aan de bel getrokken met de vraag of zij meer weten. Zodra ik een terugkoppeling heb, laat ik jou dit ook gelijk weten. 

In de tussentijd wil ik kijken of ik een 4G router voor je kan regelen om de tijd zonder internet te overbruggen. Ik kan hier alleen pas maandag voor je achteraan. Ik kan het niet beloven, maar ik ga ontzettend mijn best doen om er voor te zorgen dat het modem jouw kant op wordt gestuurd. 

Heb je voor nu nog voldoende vouchercodes? Zo niet, laat het mij weten, zodat ik je gelijk nieuwe kan sturen. 

Mocht je nog vragen hebben of is er iets anders waar ik nog bij kan helpen? Laat het dan aan mij weten. Ik sta voor je klaar! 

Welkom op onze community! ​@JWiertz 

Goed dat je onze community hebt gevonden en via deze weg een topic start. Allereerst mijn oprechte excuses voor deze situatie en ervaring. Dit is niet hoe een oplevering hoort te gaan of wat je van ons mag verwachten. Ik wil natuurlijk dat je kan genieten van onze diensten. Ik help je dan ook graag verder om dit te realiseren! 

Ik ben direct voor je gaan kijken en zie dat de netwerkbeheerder het ticket niet in behandeling heeft genomen. Waarom kan ik zelf niet inzien. Ik heb in ieder geval gelijk bij mijn collega’s van de technische dienst aan de bel getrokken met de vraag of zij meer weten. Zodra ik een terugkoppeling heb, laat ik jou dit ook gelijk weten. 

In de tussentijd wil ik kijken of ik een 4G router voor je kan regelen om de tijd zonder internet te overbruggen. Ik kan hier alleen pas maandag voor je achteraan. Ik kan het niet beloven, maar ik ga ontzettend mijn best doen om er voor te zorgen dat het modem jouw kant op wordt gestuurd. 

Heb je voor nu nog voldoende vouchercodes? Zo niet, laat het mij weten, zodat ik je gelijk nieuwe kan sturen. 

Mocht je nog vragen hebben of is er iets anders waar ik nog bij kan helpen? Laat het dan aan mij weten. Ik sta voor je klaar! 

Goedemiddag Teresa,

Bedankt voor jouw bericht en het uitzoeken. Vervelend dat de netbeheerder nog steeds geen actie heeft ondernomen. 

Lief dat je een 4g modem wilt regelen voor ons! De klik en klaar die we hebben is voor nu voldoende om thuis te werken dus dat hoeft niet! Bedankt voor het meedenken in ieder geval! 

We hopen op een snelle terugkoppeling vanuit de netbeheerder. :)

@JWiertz Ah gelukkig maken jullie gebruik van het Klik&Klaar modem, dat is fijn! 

Ik hoop met je mee! Weet in ieder geval dat ik er bovenop zit. Zodra ik een reactie ontvang, laat ik het gelijk weten.

Ondertussen is de 3e guidion monteur langsgeweest. Hij heeft het probleem opgelost(!!). Conclusie: het kwam er eigenlijk op neer dat de eerste twee monteurs hun werk niet echt goed of in ieder geval niet volledig hebben gedaan.. ftu was namelijk helemaal niet stuk. Lag gewoon aan de installatie/koppeling bij de centrale.

Eigenlijk komt dat erop neer dat we dus een maand lang geen internet gehad omdat er 2 monteurs hun werk niet volledig hadden uitgevoert. 😅 vervelend maar het is wat het is.

Gelukkig is het probleem dus nu eindelijk opgelost door monteur nummer 3. en hebben we nu dus eindelijk internet! Bedankt voor het meekijken 😃

Goed weekend gewenst!

Hi ​@JWiertz, wat fijn dat het is opgelost! Bedankt voor deze update. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat dit zo gelopen is met de monteurs en ik zal dan ook ter feedback meenemen richting Guidion. De start datum van je abonnement is nu trouwens 17-01-2025 en dat is ook gelijk de start van de facturatie. Geniet van je verbinding en een mooi weekend gewenst!

Reageer