Skip to main content
10000 Topics
Contract eenzijdig opzeggen - Zeer traag internet in de avonduren en gedrurende de gehele dag
Ik zeg graag mijn contract eenzijdig op per 30/11/2024. Ik ben al sinds 1 maart abbonee van Odido maar ik heb de afgelopen drie maanden nauwelijks internet gehad. Het begon goed, maar de laatste tijd is het echt dra-ma-tisch. Verloop Melding gemaakt in augustus ( Kenmerk: 2370/WFB73634) dat ik problemen heb met zeer traag internet in de avonduren. Dit is vervolgens eind augustus volgens Odido “opgelost”, ik heb er alleen nooit wat van gemerkt. Vervolg melding gemaakt in oktober (dezelfde kenmerk) dat ik problemen ervaar de gehele dag (zowel wifi als bekabeld). Upload snelheid zit soms in de paar kb, jitter tot in de 2000. In de avond heb ik helemaal geen internet meer, gedurende mijn werkdag mag ik blij zijn als mijn teams meeting niet uitvalt. Monteur langs geweest 25 oktober. Heeft een test uitgevoerd, kastje vervangen. Wi-fi deed het een paar uur goed maar deze week is het internet heel traag (zelfs slechter dan in de voorgaande weken). Zowel internet als bekabeld kan ik bijna geen pagina laden, werken doe ik tegenwoordig alleen op de Odido voucher hotspot (voldoende om te kunnen werken). In de avond kan ik niet gamen, of uberhaupt normaal een serie streamen. Aangezien ik zie dat dit probleem bij veel mensen bekend is (zie hieronder), en ik al drie maanden (augustus, september, oktober) bijna geen internet heb, ben ik er wel een beetje klaar mee. Graag per 30/11/2024 opzeggen zodat ik een aantal weken heb om een nieuw abbonement te zoeken, en mits mogelijk graag nog twee vouchers sturen voor hotspot internet zodat ik in ieder geval de komende weken kan werken. Ik verwacht dat Odido meewerkt met de opzegging en geen verdere opzeg boete oplegt door het probleem beschreven hierboven.
Nokia glasvezel converter
Hoi Odido, Op donderdag 2 januari heb ik contact opgenomen over de kwaliteit van mijn internet, met name tussen 17:00 en 21:00. Dit was al een tijdje slecht, maar ik had niet verwacht dat het probleem bij jullie zou liggen. Ik heb zelfs meerdere kabels aangelegd en weggewerkt, om uiteindelijk samen met de monteur te ontdekken dat het probleem bij jullie ligt. Dit probleem zorgt ervoor dat ik niet kan gamen. Gamen is voor mij een belangrijke sociale activiteit, vooral omdat ik ver van mijn vrienden woon. Verder wil ik graag mijn oven via wifi aanzetten als ik naar huis rijd. Ook mijn werk lijdt onder deze verbinding, zeker als ik via Teams moet overwerken. Volgens de monteur ligt het probleem bij het XGS-PON kastje. Hij gaf aan dat ik op een lijst zou worden geplaatst voor een nieuw Nokia kastje en dat ik binnen één werkdag een reactie zou ontvangen. Omdat ik niets hoorde, heb ik op woensdag 8 januari zelf gebeld. De medewerker meldde toen dat jullie normaal gesproken binnen zes werkdagen reageren, niet binnen één werkdag. Op 13 januari had ik nog steeds niks gehoord, dus ik belde opnieuw. Toen werd me doodleuk verteld dat de opleverdatum onbekend is en dat ik geduld moet hebben. Ik ben gaan googelen en tot mijn schrik ontdekte ik dat ik lang niet de enige ben met dit probleem. En dat dit probleem al zeker een half jaar speelt. Nu ben ik zes maanden geleden gedwongen om over te stappen naar glasvezel omdat jullie mijn oude internetverbinding niet meer ondersteunden (was overigens een topverbinding). Jullie hebben me dus laten overstappen terwijl jullie wisten dat jullie niet konden leveren! En daar komt ook nog bij dat dit volgens jullie een KPN-probleem is, en laat KPN nu de enige provider zijn waar ik op kan overstappen. Ziggo is geen optie omdat de kabel die zij verzorgen nog slechter is dan die van jullie. Kortom, ik ben aan jullie overgeleverd voor internet via een vaste verbinding. Nu is mijn dringende vraag: wanneer kan ik het Nokia kastje verwachten zodat ik weer fatsoenlijk kan gamen, mijn eten in de auto kan aanzetten en fatsoenlijk thuis kan overwerken? Ik hoop dat jullie op dit moment, op zijn minst iets met mijn kosten kunnen doen, aangezien ik ook maar 1/3 van de functionaliteit krijg. Met vriendelijke groet, Ruffel

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen