Skip to main content

TV Inloggegevens steeds vaker invoeren

• 13 november 2024
  • 20 reacties
  • 509 Bekeken

• is een Top Poster
  • 7 reacties

Hi,

Steeds vaker moet ik, als ik mijn tv aanzet en tv wil kijken, mijn Odido TV inloggegevens invoeren. Dat was eerst bijna nooit, nu onderhand bijna dagelijks... Kom je lekker thuis, wil je lekker tv kijken, kan je weer eerst naar je inloggegevens zoeken. Heb ik helemaal geen zin. Wil gewoon TV aanzetten en gaan. Ben ik de enige of is er iets veranderd? 

Uitgelichte reactie

14 november 2024

Hi @jcjay, dat is niet handig! Mijn excuses. Klopt het dat het hier gaat om onze Mediabox? Ik check dit omdat ik deze niet op de foto zie. Of maak je gebruik van de Odido TV app op deze televisie? 

Als het om de Mediabox gaat, heb je deze dan al eens voorzien van een reset via de reset knop aan de achterkant? Maakt dit uit?

20 reacties

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 2799 reacties
  • 14 november 2024

Hi @jcjay, dat is niet handig! Mijn excuses. Klopt het dat het hier gaat om onze Mediabox? Ik check dit omdat ik deze niet op de foto zie. Of maak je gebruik van de Odido TV app op deze televisie? 

Als het om de Mediabox gaat, heb je deze dan al eens voorzien van een reset via de reset knop aan de achterkant? Maakt dit uit?

Hai ​@jcjay,

Je bent niet de enige die hier tegenaan loopt.
Sinds ongeveer 2 weken vraagt de Odido TV box hier om de 2 a 3 dagen opnieuw mijn klantnummer en pincode. Dat lijkt mij inderdaad ook niet de bedoeling en ik deel je frustratie. 

Een reset van de TV box heb ik nog niet geprobeerd wegens het mogelijk volledig opnieuw alles moeten instellen in de box. Ik zal dit op een later tijdstip alsnog even doen.
Over een aantal dagen of indien het probleem weer binnen 2 dagen optreedt geef ik hier even een update. :-)

In de tussentijd kan ik ook nog even de Odido TV app op mijn Chromecast proberen om te kijken of het probleem zich daar ook voordoet. 

Met vriendelijke groet,

Marcus

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 15 november 2024

Hey,

Gaat idd om een Mediabox. Als t werkt, is t één leuk dingetje, maar heb al eerder hier een storing gemeld met de Mediabox, waar niemand de oorzaak van weet (zie ander topic die ik gestart heb).

Harde reset heb ik ook nog niet geprobeerd, moet ik even de tijd voor zoeken, vrees ook dat al m'n apps en instellingen dan opnieuw moet downloaden en in moet stellen. 

Idd wat Marcus zegt, het is pas sinds een week of 2, dat de Mediabox plots en steeds vaker om inloggegevens vraagt. Voor mij goed om te weten dat ik dit niet als enige ervaar, maar frustrerend is het wel. Vandaar mijn vraag of er achter de schermen iets veranderd is / dit verholpen kan worden...

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 23 november 2024

Heb de Mediabox een harde reset gegeven, middels het reset knopje aan de achterkant. Kon dus alles weer opnieuw instellen/installeren. 

Het probleem met steeds opnieuw inloggen van de TV box is hiermee niet verholpen. Nog steeds vraagt de TV Box zo nu en dan om TV klantnummer en/of pincode. Inmiddels zo vaak, dat ik de codes maar op een papiertje heb geschreven en in handbereik ligt. TV Box werkt, maar dit is frustrerend, helemaal omdat we weten dat dit eerder niet zo was. Is er achter de schermen dan misschien toch iets veranderd aan de software ofzo? 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14078 reacties
  • 25 november 2024

Hey ​@jcjay, ik heb je tv account op alle apparaten eens uitgelogd. Kan je opnieuw inloggen op de Mediabox en kijken of het nogmaals voorkomt? 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 26 november 2024
Tommie van Odido schreef:

Hey ​@jcjay, ik heb je tv account op alle apparaten eens uitgelogd. Kan je opnieuw inloggen op de Mediabox en kijken of het nogmaals voorkomt? 

Thanks ​@Tommie van Odido. Zal het de komende dagen ff aankijken in hoeverre/hoe vaak ik mn gegevens (nog) moet invoeren. Wat de uitkomst ook zal zijn, ik laat het hier weten.  

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14078 reacties
  • 27 november 2024

Ik zie de terugkoppeling graag tegemoet ​@jcjay, hopelijk is het hierna opgelost! 

• is een Top Poster
  • 15 reacties
  • 7 februari 2025

Ik krijg dit ook ineens 2 dagen achter elkaar. Kan iemand verklaren waarom dit gebeurd? Is de tv ineens iets kwijt? Is het odido modem ineens iets kwijt? Wij gebruiken de odido app op de tv al ruim een jaar en ineens uit het niets achter elkaar.

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7982 reacties
  • 7 februari 2025
Mvd_ven schreef:

Ik krijg dit ook ineens 2 dagen achter elkaar. Kan iemand verklaren waarom dit gebeurd? Is de tv ineens iets kwijt? Is het odido modem ineens iets kwijt? Wij gebruiken de odido app op de tv al ruim een jaar en ineens uit het niets achter elkaar.

Ik heb dit ook met enige regelmaat. Bij mij is de rede dat mijn wifi soms uitvalt (denk ik) de TV valt dan ook uit en moet ik opnieuw inloggen.

Het kan ook nog zo zijn dat er teveel aanmeldingen waren want sinds de moderator ze allemaal heeft verwijderd heb ik geen last meer! 
Ik kijk ook via de TV app en heb (A)DSL

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • 2258 reacties
  • 8 februari 2025

Hoi ​@Mvd_ven, goed dat je dit aangeeft! Heb je de app al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Mocht dit het niet verhelpen, ben ik benieuwd op welke leeftijdsgrens je account is ingesteld. Ook wil ik graag weten hoeveel profielen je hebt aangemaakt. Alvast bedankt! Groetjes, Ishana

• is een Top Poster
  • 15 reacties
  • 8 februari 2025

Waarom zou het verwijderen van de applicatie helpen? Is de applicatie geupdate in de afgelopen paar dagen door odido waardoor de werking is aangepast en herinstallatie nodig is?

• is een Top Poster
  • 15 reacties
  • 8 februari 2025

Waarom zou leeftijd en aantal profielen nu ineens een oorzaak kunnen zijn mbt dit probleem wat ik na ruim een jaar van zelf niets wijzigen zich ineens voordoet?

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4249 reacties
  • 9 februari 2025

@Mvd_ven Ik snap dat je benieuwd bent naar onze werkwijze. Ik leg het je graag uit! 

Wij vragen altijd eerst om de app te verwijderen en opnieuw te installeren. Op die manier sluiten we uit dat het aan een verouderde versie ligt en wordt de app weer volledig opnieuw ingeladen. Is het inmiddels gelukt om dit te testen? Zo niet, wil je dit dan eens proberen?

Afhankelijk van de leeftijdsgrens die staat ingesteld voor een profiel, kan het zijn dat de pincode vaker wordt gevraagd. Vandaar dat Ishana dit vraagt. Nu vermoed ik echter dat jij volledig opnieuw moet inloggen, dus TV-klantnummer + pincode, klopt dit? 

Laat je het mij weten? Ik sta klaar om verder met je mee te kijken. Samen komen we tot een oplossing, dat weet ik zeker! 

• is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 10 april 2025

Ik moet ook 5* per dag mn pincode en klantnr opnieuw invoeren.

Kijk je tv, en zet je hem uit, maar draai je om en zet je hem weer aan, POEF, eerst klant weer opnieuw invoeren. WTF is dit?

Had nergens last van en opeens non stop deze drama.

Dit is nu ook al weken gaande.

Dit zijn redenen om weg te gaan bij ODIDO, zo frustrerend is dit.

En ik zie hier ook nog steeds geen antwoord op deze topic. Hoe kan dat?

Kan iemand mij vertellen waarom?

• is een Top Poster
  • 15 reacties
  • 10 april 2025

Hoi Anton

Vervelend! Zo erg was het bij mij niet. Wat uiteindelijk hielp was de tv echt ff de stekker uit het stopcontact 30sec+ . Dan is ie echt even uit geweest 

• is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 10 april 2025

Heb al de stroom van de tv gehad, van de media box eraf gehad, van mn router (ODIDO ding) eraf gehad.

Al via wifi geprobeerd met de box (ipv de ethernet kabel die in dat ding zit)

Helpt ook allemaal niet. Voor zover ik kan bedenken, lijkt het aan de kant van ODIDO te zitten.

Had ook niets veranderd hier, maar wel opeens dit drama.

:(

Om moedeloos van te worden 

*Zucht*

• is een Top Poster
  • 15 reacties
  • 10 april 2025

Heb je de odido app al een keer data en cache weggegooid op je tv? Of de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?

• is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 10 april 2025

Nondeju,

Met het verwijderen van de cache is wel 1 probleem opgelost.

Namelijk dat ik na zappen 7 sec zwart scherm krijg en dan óf een error, óf de zender krijg.…

Dat probleem is per direct opgelost.

Nu is het nog even wachten of dit ook het probleem van de vele keren klantnummer en pincode invoeren oplost. Dat zal even een dagje ofO duren voordat ik daarover iets kan zeggen.

Dus de cache legen lost iig wel 1 van de 2 problemen op :D

Veel veel dank!

• is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 26 april 2025

Goedemorgen,

Er wordt gedaan of dit een mediabox probleem is, maar sinds een paar weken heb ik dit ook op de app die ik op een Samsung Frame tv heb geïnstalleerd. Eerst een enkele keer, nu soms ook meerdere keren per dag.
Ik heb geen mediabox.

Wat is hier de oplossing voor, kunnen jullie hierbij helpen?

Gr. Emil 

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 1635 reacties
  • 27 april 2025

Hi ​@emilwal, op dit moment zijn er inderdaad problemen bekend met de TV App in combinatie met een Samsung tv waarop deze melding voor kan komen. Onze technische dienst is hard aan het werk om hier een oplossing voor te zoeken en deze toe te passen in een nieuwe update. In de tussentijd is een tijdelijke oplossing om de tv voor 20 seconden van de stroom te halen en hem vervolgens weer aan te sluiten. We doen ons uiterste best om dit zo snel mogelijk op te lossen!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen