Skip to main content
10000 Topics
Geen internet na omzetten abonnement
Ok, even een klein stukje inleiding. Mijn ex en ik gaan uit elkaar en zij blijft in de huidige woning wonen. Omdat het internet momenteel op mijn naam staat heb ik mijn abonnement opgezegd en voor haar een nieuw abonnement aangevraagd want dit moet omgezet worden. So far so good. Nu was de activatie datum eigenlijk de 10e, maar waarschijnlijk omdat dit ook de opzeg datum was is dit verzet naar vandaag: zondag de 12e. Vanuit Guidion bleven ze al berichten sturen dat de aansluiting door een monteur moest worden ingepland. Ik had dit afgemeld omdat er feitelijk niks geïnstalleerd hoeft te worden. Alles is gereed en precies zoals het was alleen zal er een nieuwe modem ingeprikt worden en gaan. Nu heb ik zelf it kennis en een aansluiting van een nieuw abonnement daar ben ik altijd wel uit gekomen. Dat zou ik verwachten teminste… Nu is vandaag het nieuwe abonnement ingegaan en ik zie dat vanaf vannacht 0:43 het internet is uitgevallen. Ik heb vanochtend netjes het nieuwe modem aangesloten alleen het internet lampje blijft op rood staan, met als gevolg geen internet. Uiteraard alle stappen gevolgd zoals resetten en modem aan en uit etc, maar geen resultaat. Vervolgens gebeld met de aardige mevrouw van de helpdesk en zij heeft alles nagelopen, maar komt er niet uit en geeft aan dat er een monteur moet komen. De eerst volgende mogelijkheid is over een week…!! Ik heb haar aangegeven dat ik dat niet begrijp omdat hier fysiek aan de hele installatie niks veranderd is en ik heb aangegeven dat dat ook de rede is waarom ik de monteur niet heb ingepland. Vervolgens geeft ze aan dat er vandaag geen technische dienst beschikbaar is dus dat ze niks voor mij kan betekenen. Maandag ochtend kan ik weer bellen. Om te beginnen vraag ik me af waarom een abonnement geactiveerd word op een zondag als er ook geen technische dienst aanwezig is. Waarom niet op vrijdag of maandag? Dit is toch een no go??? Daarnaast, dit moet toch iets van een vinkje of een instelling zijn? Tenzij de monteurs letterlijk rond 0:43 de kabel uit de fysieke patchkast komen trekken om het oude abonnement af te sluiten en je inderdaad weer een monteur nodig hebt om je nieuwe abonnement te activeren…. Ik snap hier maar weinig van. Nog mensen met eenzelfde ervaring en wat was er mis en hoe hebben jullie dit kunnen verhelpen? Nogmaals dit moet toch relatief simpel te verhelpen zijn? Bedankt alvast!
Internet blijft instabiel na vervanging van Genexis naar Nokia ONT
Mijn Genexis ONT box is bijna twee weken geleden vervangen door een Nokia ONT. Volgens velen zou dit de oplossing moeten zijn voor het inconsistente internet in de avond. Nadat ik zelf de juiste Nokia ONT box had gekocht en een monteur deze heb laten activeren (volgens de monteur had de klantenservice dit zelf kunnen doen), werkte mijn internet in de avond redelijk stabiel. Echter, een paar dagen na de installatie is mijn internet opnieuw erg instabiel tijdens de late middag en de vroege tot late avonduren. In mijn geval heeft het vervangen van de ONT door een Nokia dus niet geholpen, en ben ik nu ~70 euro kwijt aan die box. Welke andere oplossing is er nog naast simpelweg “het contract kosteloos ontbinden”? Ik heb namelijk een mooie korting op mijn abonnement en zou bij geen enkele andere provider een betere prijs krijgen. Overstappen is voor mij daarom geen optie totdat mijn Odido contract officieel afloopt. Overigens vertelde een klantenservicemedewerker die ik aan de lijn had, dat ik een vergoeding kon krijgen voor de periode waarin ik problemen ervaarde. Nou, ik ervaar al problemen sinds ik bij Odido ben aangesloten. En nu, na nog eens 70 euro te hebben betaald voor een Nokia ONT die ook geen oplossing blijkt te zijn, ervaar ik nog steeds dezelfde problemen. Wat houdt deze vergoeding precies in? Krijg ik een deel van mijn geld terug voor de afgelopen maanden, al mijn geld terug, of hoe zit dat? Mijn familie en ik zijn afhankelijk van snel internet in de avond aangezien er dingen voor werk en universiteit gedaan moeten worden. Hier zie je de nieuwe metingen en een eerdere post van mij in de verzameltopic, maar dit keer de metingen met een ONT Nokia geïnstalleerd: Mijn Genexis ONT is ongeveer vijf dagen geleden vervangen door een Nokia ONT. In het begin leek dit de oplossing te zijn voor de internetproblemen in de avond, maar vandaag ervaar ik precies hetzelfde probleem weer. Het internet is opnieuw erg instabiel in de avond, en de pingtest geeft weer dezelfde resultaten als eerder. Daarnaast wil ik ook aangeven dat ik een internet + tv-abonnement heb, dus volgens mij ligt het niet aan het type abonnement. Hieronder zie je de ping variatie die ik nu opnieuw ervaar, maar dit keer met de Nokia ONT. Het probleem ligt dus ergens anders... Hier zie je de ping die varieert tussen 5ms en 180ms, dit keer is er een Nokia ONT geïnstalleerd. Dit is op een zaterdag avond. Extra meting van vandaag: Hier zie je dat de ping varieert tussen ~5ms en ~210ms, dit is met een Nokia ONT geinstalleerd. Dit is op een zaterdag late middag rond 17:00

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen