Skip to main content
10000 Topics
Packet loss spikes en soms ping spikes. (bijna alles geprobeerd)
(Ik ben op de hoogte dat een bekabeld connectie het beste is, ik ben op dit moment verbonden met een wifi punt, die een internetkabel verbind naar mijn PC. Ik heb al bekabeld direct naar de modem geprobeerd, en het waren de zelfde resultaten als de wifi punt). Hi, ik ben nu al een tijdje bezig met het proberen op te lossen van mijn “packet loss” probleem, ik heb dit probleem ongeveer sinds eind oktober gekregen uit het niets, daarvoor had ik bijna geen packet loss. Het gaat algemeen over de games : Valorant En Fortnite, ik zal hier screenshots van toevoegen. Valorant : Als ik in de “practice range” ga, heb ik al 100-150 Packets verloren totaal, geen lagg, maar wel al zoveel verloren. Zodra ik de “bots” aan druk, schieten de packets lost (total) omhoog, ik zal hier ook screenshots van toevoegen. En bij een echt potje in valorant, heb ik minimaal 1000+ packets lost (total) per potje (vaak is het als ik net pas in ben geladen aan t begin) “Practice Range : Valorant” Zoals je kunt zien linksboven, heb ik al wat packets lost total. Maar ik zal nog een screenshot toevoegen nadat ik op “Practice” Druk (Er spawnen bots) Bij fortnite heb ik dat mijn packet loss soms naar 1-10 % gaat, maar dit is niet voor langer dan 10 seconden, laat me het weten als jullie CSGO Of Fortnite resultaten willen zien. PC Specs : 3060tii5 13400f32g ddr4 RAM2TB Samsung 970 EVO PLUSik heb trouwens ook glasvezel! (400mb upload/download speed)
Torenhoge factuur na opzeggen in herroepingstermijn
Even wat achtergrond informatie: Nadat er in september/oktober door ODF glasvezel was aangelegd in onze buurt hebben wij iemand van Odido over de vloer gehad. Omdat wij toch al van plan waren naar glasvezel over te stappen hebben we meteen gebruik gemaakt van de gelegenheid om een 2-jarig contract af te sluiten. Dit contract is eind november geactiveerd toen we de spullen binnenkregen en de monteur langs kwam om alles aan te sluiten. Al snel bleek dat de snelheden van Odido dramatisch waren en ik kon bij thuiswerken niet meer vertrouwen op mijn internetverbinding, ondanks dat de rest van mijn setup aantoonbaar goed werkte. Calls vielen weg, ik klonk blikkerig, laadtijden werden langer etc. Daarom heb ik na 10-11 dagen gebruik gemaakt van mijn herroepingsrecht, aangezien ik niet de luxe had om een maand lang met Odido te kunnen troubleshooten. Voordat ik die beslissing nam heb ik wel telefonisch contact gehad met Odido, en daar werd aangegeven dat er inderdaad 15 dagen herroepingsrecht is en dat ook in het contract staat. Het probleem: Wat schetst mijn verbazing? Vorige week woensdag (8 januari) krijg ik een factuur van pak 'm beet 600 euro vanwege de afkoop van 2 jaar contract. Dit ondanks dat ik aantoonbaar in de herroepingstermijn mijn contract heb opgezegd. Dit wordt indirect ook door Odido op de factuur zelf bevestigd, aangezien ze een afkooptermijn in rekening brengen voor 23,67 maand wat dus aantoont dat ik sowieso binnen 0.33 maand ben opgestapt. Ik heb daar vorige week al meteen een bericht over gestuurd naar de Odido klantenservice, maar vooralsnog geen enkel antwoord ontvangen. Gezien de hoogte van het bedrag vind ik dat tamelijk vervelend. In mijn oorspronkelijke ticket heb ik al duidelijk gesteld dat ik het bedrag ga storneren mocht Odido het toch afschrijven, maar eigenlijk heb ik liever gewoon een schriftelijke bevestiging dat hier een fout is gemaakt. Aangezien de klantenservice ondanks hun belofte van een antwoord binnen 6 dagen nog niets van zich heeft laten horen, probeer ik het dan maar via deze weg.

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen