Skip to main content

Hi

sinds oktober al klachten dat ik,een bepaalde site niet kan bereiken. Na heel veel gedoe, een Monteur over de vloer heeft ice and anders bedacht we sturen een Nieuw modem op! T56
En tada de site kan weer bereiken worden! 

helaas dient zich het volgende probleem aan…. 

de zyxell 5953 extender mesh kastjes (2 stuks) zijn naar zeggen Verbonden maar het MproMesh kunnen we niet meer bereiken….. 

ivm de slechte wifi in huis en om de kosten te drukken wilde ik een eigen mesh aanschaffen, en onze keuze viel op TP-Link Deco M4 3pack. Ik heb het topic gelezen wat hier ergens online staat maar dat gaat mij even boven me pet zo technisch ben ik niet…. 

graag advies! 

groetjes sher 

hoi ​@sharonakasher ,

Wat je op dit forum, maar ook erbuiten zult lezen is dat deze Deco's van harte worden aanbevolen. Dit is goed spul wat ook redelijk makkelijk via een app op je telefoon te configureren is.

Aandachtspunten:

1. Zet de Deco in Access Point modus
  2. Sluit de hoofd DECO aan op een LAN poort van de Zyxel router.
  3. Zet in de Zyxel router de wifi UIT.

de zyxell 5953 extender mesh kastjes (2 stuks) zijn naar zeggen Verbonden maar het MproMesh kunnen we niet meer bereiken….. 

Bijzonder dat je een bepaalde website niet kon bereiken maar andere wel. En dat dat opgelost is met een router vervanging. Raar.

Maar goed… die 2 mesh extenders, dat zijn de “Wifi plus” kastjes van Odido? Heb je die bedraad aangesloten op de Zyxel router of alleen via Wifi? Want bedraad zal altijd beter zijn.

Als je al slecht Wifi bereik hebt dan zul je met een oplossing met de Deco’s deze ook bedraad aan moeten sluiten. Dus als die “WiFi plus” nog niet bedraad zijn dan zou je dat eerst eens kunnen proberen.

Verder moeten die niet via een switch aangesloten zijn. Als er een switch/hub tussen zit, probeer die er dan eens tussenuit te halen. (Sommige switches geven geen IEEE1905.1 door wat nodig is voor de Mesh, dat is bij de Deco’s ook het geval)

Bijzonder dat je een bepaalde website niet kon bereiken maar andere wel. En dat dat opgelost is met een router vervanging. Raar.

Maar goed… die 2 mesh extenders, dat zijn de “Wifi plus” kastjes van Odido? Heb je die bedraad aangesloten op de Zyxel router of alleen via Wifi? Want bedraad zal altijd beter zijn.

Als je al slecht Wifi bereik hebt dan zul je met een oplossing met de Deco’s deze ook bedraad aan moeten sluiten. Dus als die “WiFi plus” nog niet bedraad zijn dan zou je dat eerst eens kunnen proberen.

Verder moeten die niet via een switch aangesloten zijn. Als er een switch/hub tussen zit, probeer die er dan eens tussenuit te halen. (Sommige switches geven geen IEEE1905.1 door wat nodig is voor de Mesh, dat is bij de Deco’s ook het geval)

Ik ben geen technicus, had iets te maken met een DSN en of proxy of zo, maar kan de site weer bereiken dus daar zijn we erg blij mee daar we die zelf onderhouden…. En dat geen pretje is om te doen op je telefoontje…. 

wat betreftbdenzyxell kastjes respectievelijk de 5935 en 9929 die krijg na reset verbonden met het modem, maar zodra ik ze bedraad van het modem afhaal, de stekker in een stopcontact hemelsbreed 2 meter verder aansluit niet meer pratende tegen elkaar…. 
lampje links boven en rechts onder is groen meer brand er niet 

De TP link Deco sets zijn uitermate geschikt voor een Niet technicus. Het werkt met een appje en lampjes op de units. Echt niet moeilijk!

De TP link Deco sets zijn uitermate geschikt voor een Niet technicus. Het werkt met een appje en lampjes op de units. Echt niet moeilijk!

Dat klinkt als muziek in me oren 

Hoi ​@sharonakasher ,

Dit is een mooie startset. Je kunt ook nog meer wifi punten toevoegen via die app.

Ik ben geen technicus, had iets te maken met een DSN en of proxy of zo, maar kan de site weer bereiken dus daar zijn we erg blij mee daar we die zelf onderhouden…. En dat geen pretje is om te doen op je telefoontje…. 

wat betreftbdenzyxell kastjes respectievelijk de 5935 en 9929 die krijg na reset verbonden met het modem, maar zodra ik ze bedraad van het modem afhaal, de stekker in een stopcontact hemelsbreed 2 meter verder aansluit niet meer pratende tegen elkaar…. 
lampje links boven en rechts onder is groen meer brand er niet 

Die 2 kastjes zijn inderdaad van Odido en die hebben hier gewoon draadloos gestaan beide! We hebben een huis uit 1870 dus erg bijzonder veel staal of beton hebben we niet.

Ben nu overigens ingelogd in het modem via me browser en easymesh staat helemaal niet aan…. Kan dat het probleem zijn? 

Hoi ​@sharonakasher ,

Dit is een mooie startset. Je kunt ook nog meer wifi punten toevoegen via die app.

Thx! Dan gaan ik ze in elk geval bestellen want ik word hier niet vrolijk van… liever iets wat van mezelf is en wat werkt ook in de toekomst mochten we weer wisselen dan nuttelooos betalen voor iets wat van een ander is …. 😇

Ben nu overigens ingelogd in het modem via me browser en easymesh staat helemaal niet aan…. Kan dat het probleem zijn? 

Ja, dat kan. 

Ik wilde net tikken (quoten lukte alleen niet op mobiel) dat ik eigenlijk ook verwacht dat het een instelling/installatie fout is. Zeker als je ze op 2meter afstand niet met elkaar kunt verbinden.

Heel leuk nu hebbend geen tv meer en ik kom niet meer in het modem 

Heel leuk nu hebbend geen tv meer en ik kom niet meer in het modem 

Heb je daar hulp bij nodig? Want "werkt niet meer" is nogal een summiere probleem-omschrijving? 😉

Als je wel op het loginscherm van de router kunt komen maar je weet het wachtwoord niet meer dan zou je hem kunnen resetten (Factory reset). Het standaard wachtwoord staat dan achterop.

In me haast paniek stress dus verkeerd wachtwoord ingetoetst…

moest weer 5;minuten wachten en mijn wederhelft wil de niet dat ik het terug zetten dus nu een hotspot via de mobiel 🤔🫣 

dat ik ben er even klaar mee, evengoed dankjewel!

morgen nieuwe ronden nieuwe kansen

Goedemorgen! 

daar zijn we weer… iedereen de Deur uit dat ik kan heerlijk rustig aan de gang (zonder stress en paniek) 🫣

mesch router terug gazette en de Boel op Nieuw op gestart. TV zen andere apparaten hebben geen wifi, sterker nog, het hele modem komt niet naar boven 🤔

wie kan en wil helpen? 

Thx! 

... het hele modem komt niet naar boven 🤔

Wat moeten we ons daarbij voorstellen…? Kun je hem niet bereiken op 192.168.1.1?

Probeer je dit op een computer of laptop of mobiel? Bedraad of via Wifi (ik neem aan bedraad omdat je zegt dat er geen Wifi is).

Me tablet en telefoon zijn het modem, maar alle TV’s zijn hem niet (google chroom) 

Ik werk nu vanaf me iPad, en kan in het modem gewoon inloggen. 🤓positief

Vanochtond iemand van Odido aan de telefoon gehad, modem word weer gezien door de tv (hij heeft het net werk gesplitst, 2,4 en 5 GHz) de versterker Kregen we niet draadloos aan de praat wat een “normal”” iets is zie hij 🤔 maar omdat morgen de TP link set als het goed is bezorgd word laten we het even zo

groetjes sher en fijne dag 

Hi

sinds oktober al klachten dat ik,een bepaalde site niet kan bereiken. Na heel veel gedoe, een Monteur over de vloer heeft ice and anders bedacht we sturen een Nieuw modem op! T56
En tada de site kan weer bereiken worden! 

helaas dient zich het volgende probleem aan…. 

ivm de slechte wifi in huis en om de kosten te drukken wilde ik een eigen mesh aanschaffen, en onze keuze viel op TP-Link Deco M4 3pack. Ik heb het topic gelezen wat hier ergens online staat maar dat gaat mij even boven me pet zo technisch ben ik niet…. 

graag advies! 

groetjes sher 

@eric  we hebben ze besteld, maar hoe zet ik de wifi uit in het modem voordat het weer fout gaat #zucht 🫣😂

... maar hoe zet ik de wifi uit in het modem voordat het weer fout gaat #zucht 🫣😂

Je kunt inloggen op de router (die http://192.168.1.1) en dan onder de drie lijntjes naar Netwerkinstellingen > Draadloos. Daar kun je “Draadloos” uitvinken.

Ik zag trouwens laats dat je dit ook kunt doen via Mijn Odido account.

Onder “Internet” > Drie puntjes (“Meer”) > Instellingen > Wifi > Status Wifi netwerk

Daar kun je Wifi uitschakelen. Dat zou dan door de Zyxel overgenomen moeten worden.

Je kunt aan de lichtjes voorop de router zien wanneer die uitgeschakeld zijn (2,4Ghz en 5Ghz.).

Mmm. Had een bericht getikt maar die wordt niet geaccepteerd 🙄

Je kunt Wifi in de router zelf uitschakelen via de instellingen (drie lijntjes) en dan Netwerkinstellingen > Draadloos. Daar kun je Draadloos uitschakelen.

Je kunt het ook in je Mijn Ododi omgeving uitschakelen (waarna dit naar je router gaat).

Je kunt aan de lichtjes voorop zien dat Wifi uitstaat (5Ghz en 2,4Ghz).

Hij werd als spam gemarkeerd ​@rvk01, ik heb het bericht voor je hersteld! 

Deze klopt dat? Thx!

Die is prima, en daarna ook dat rondje van 5 ghz band aanklikken en dan ook “ draadloos”  UIT zetten.

Die ja. Ik zie wel dat de 2,4 en 5Ghz niet dezelfde instellingen gebruikt (dat zie je aan het lege vlakje daarboven). Dus dan moet je waarschijnlijk na het uitschakelen en toepassen van 2,4Ghz ook de pagina opnieuw laden en de 5Ghz even aanvinken en het daar ook uitschakelen. (Ik weet nl niet zeker of dat automatisch gebeurd samen met 2,4Ghz)

(eric is me net voor 😉)

Reageer