De diensten van Odido geven veel waar voor je geld, mits het werkt en je niet met de klantenservice hoeft te dealen. Om deze reden heb ik Odido het voordeel van de twijfel gegeven en heb ik mijn moeder van 73 (dit account) in september laten overstappen vanaf KPN. Alles van het bestellen tot het opzeggen en het opleveren leek goed te gaan, totdat er geen slotnota, maar een nieuwe factuur van KPN verscheen. Odido bleek zijn belofte niet te zijn nagekomen, namelijk zorg dragen voor het opzeggen van het abonnement bij de oude provider en het voorkomen van dubbele kosten. Sterker nog, volgens de telefonische klantenservice van Odido was dit de schuld van KPN, maar KPN wees weer naar Odido.
Gezien ik mijzelf buiten de EU bevond en mijn moeder contracthouder is heeft ze zelf verschillende pogingen ondernomen om contact op te nemen en dit op te lossen, maar helaas tevergeefs en een hoop extra belkosten verder. Het is ongelofelijk hoe onbekwaam de gemiddelde klantenservice medewerker is en hoeveel moeite het als klant kost om iets triviaals opgelost te krijgen. Inmiddels is het januari en na veel pijn en moeite heb ik het deze week eindelijk zelf voor elkaar gekregen om de opzegging door Klantreacties van KPN uit te laten voeren. Het hoofdstuk KPN is hier als het goed is dus mee afgelopen, dat met Odido helaas nog niet.
Los van bovenstaand probleem is het van 18 tot 23 oktober niet mogelijk geweest om tv te kijken omdat de settopbox de melding gaf dat er geen verbinding tot stand kon worden gebracht. Uiteindelijk is dit opgelost nadat er een monteur vaststelde dat het aan het modem lag en hij deze een harde reset heeft gegeven. Toen ik na terugkomst in Nederland bij mijn moeder op bezoek kwam lagen er echter ineens 2 access points in huis, deze zou ze 1 maand gratis kunnen gebruiken “ter compensatie”.
Ik heb geen idee hoe Odido zijn medewerkers traint, maar personeel dat niet in staat is om een fatsoenlijke troubleshoot uit te voeren en zomaar iets doet door een onwetende klant onnodig 2 access points aan te smeren vind ik zéér tenenkrommend. Zelfs na het beëindigen van de dienst en het terugsturen van de access points blijkt de ellende niet compleet, ondanks dat het pakket op het opgegeven adres is afgeleverd zou deze niet ontvangen zijn. Nu krijgt ze dreigbrieven waarin staat dat er €140 in rekening wordt gebracht als de boel niet tijdig wordt geretourneerd.
Zadel klanten niet op met jullie problemen en zorg dat jullie je zaken op orde krijgen, dit is schandalig. Graag zie ik dat alles z.s.m. wordt rechtgezet en er een redelijke compensatie wordt geboden voor onderbreking van de diensten, alle tijd, energie en belkosten die de misstappen van Odido met zich hebben meegebracht.