Skip to main content

De diensten van Odido geven veel waar voor je geld, mits het werkt en je niet met de klantenservice hoeft te dealen. Om deze reden heb ik Odido het voordeel van de twijfel gegeven en heb ik mijn moeder van 73 (dit account) in september laten overstappen vanaf KPN. Alles van het bestellen tot het opzeggen en het opleveren leek goed te gaan, totdat er geen slotnota, maar een nieuwe factuur van KPN verscheen. Odido bleek zijn belofte niet te zijn nagekomen, namelijk zorg dragen voor het opzeggen van het abonnement bij de oude provider en het voorkomen van dubbele kosten. Sterker nog, volgens de telefonische klantenservice van Odido was dit de schuld van KPN, maar KPN wees weer naar Odido.

Gezien ik mijzelf buiten de EU bevond en mijn moeder contracthouder is heeft ze zelf verschillende pogingen ondernomen om contact op te nemen en dit op te lossen, maar helaas tevergeefs en een hoop extra belkosten verder. Het is ongelofelijk hoe onbekwaam de gemiddelde klantenservice medewerker is en hoeveel moeite het als klant kost om iets triviaals opgelost te krijgen. Inmiddels is het januari en na veel pijn en moeite heb ik het deze week eindelijk zelf voor elkaar gekregen om de opzegging door Klantreacties van KPN uit te laten voeren. Het hoofdstuk KPN is hier als het goed is dus mee afgelopen, dat met Odido helaas nog niet.

Los van bovenstaand probleem is het van 18 tot 23 oktober niet mogelijk geweest om tv te kijken omdat de settopbox de melding gaf dat er geen verbinding tot stand kon worden gebracht. Uiteindelijk is dit opgelost nadat er een monteur vaststelde dat het aan het modem lag en hij deze een harde reset heeft gegeven. Toen ik na terugkomst in Nederland bij mijn moeder op bezoek kwam lagen er echter ineens 2 access points in huis, deze zou ze 1 maand gratis kunnen gebruiken “ter compensatie”.

Ik heb geen idee hoe Odido zijn medewerkers traint, maar personeel dat niet in staat is om een fatsoenlijke troubleshoot uit te voeren en zomaar iets doet door een onwetende klant onnodig 2 access points aan te smeren vind ik zéér tenenkrommend. Zelfs na het beëindigen van de dienst en het terugsturen van de access points blijkt de ellende niet compleet, ondanks dat het pakket op het opgegeven adres is afgeleverd zou deze niet ontvangen zijn. Nu krijgt ze dreigbrieven waarin staat dat er €140 in rekening wordt gebracht als de boel niet tijdig wordt geretourneerd.

Zadel klanten niet op met jullie problemen en zorg dat jullie je zaken op orde krijgen, dit is schandalig. Graag zie ik dat alles z.s.m. wordt rechtgezet en er een redelijke compensatie wordt geboden voor onderbreking van de diensten, alle tijd, energie en belkosten die de misstappen van Odido met zich hebben meegebracht.

Gaat hier nog een medewerker mee aan de slag of zal ik de 7 aansluitingen die mijn vriendin en ik van jullie afnemen ook maar meteen opzeggen?

Hey ​@afgmulder, welkom op onze Community.

Allereerst wil ik mijn excuses aanbieden voor het hele verhaal. Dit is inderdaad niet wat ik gewend ben van onze service. Mijn oprechte excuses! Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat de wifipunten nog niet zijn ontvangen door ons, dat geeft mijn Track&Trace aan. Geeft die van jou wel aan dat ze ontvangen zijn? Dan moet ik ze handmatig afmelden. Zou je de Track&Trace code dan met mij willen delen? Dan zorg ik dat dat in ieder geval goedkomt. 

Uit coulance heb ik 1 volledige maand voor je moeder vergoed, dit zal worden verrekend en is terug te zien op een volgend factuur. Daarnaast heb ik nog een bloemetje opgestuurd. Hopelijk wordt hij goed ontvangen!

Hi Tommie,

Bedankt voor je reactie. De Track&Trace code is: 3SLFVZ941090836

We zien de creditering tegemoet en ze zal vast blij zijn met een bloemetje. 🙂 Wat ons betreft is het zo dan ook enigszins naar tevredenheid opgelost.

@afgmulder Dankjewel voor je terugkoppeling. Ik help je graag verder! 

Wanneer ik de track & trace code bekijk, krijg ik in beeld dat er niks is verzonden. Ik vermoed dat dit komt door een verschil in postcode. Wil je deze informatie nog toevoegen aan je community profiel onder het kopje ‘Info voor moderator’? Ik kijk dan gelijk met je mee!

Done!

Hey ​@afgmulder, ik kan geen zending vinden. Zou je eens een screenshot van de T&T pagina willen maken? 

Hi Tommie,

Hier een screenshot, zie ook de link.

Dank ​@afgmulder, de zending blijft hangen. Dit is de reden dat wij de apparatuur nog niet hebben ontvangen, maar daar kan jij of je moeder niks aan doen. Ik heb het achter de schermen dan ook meteen geregeld. In het systeem staan de versterkers nu als ontvangen, er zullen dus geen e-mails of een boete meer komen. Het duurt trouwens wel even voor dit volledig is verwerkt, dus krijgt je moeder vandaag of morgen nog een e-mail dan komt het daardoor. Je kan er op rekening dat het in orde is gemaakt!

Reageer