Skip to main content
10000 Topics
Verbazing over aanleg glasvezel an isdn
Goedendag community ( en ODIDO moderators), Graag spui ik even mijn verbazing en frustratie omtrent de aanleg glasvezel en het gebruik van een gammel isdn lijntje, welke afgelopen periode al een paar keer in storing heeft gelegen. Verbazing nog steeds om de constructie welke er wordt gehanteerd, terwijl ik als afnemer van een internetdienst met 1 partij een contract heb afgesloten. Bedoel voornamelijk hiermee dat ik mij blijf verbazen dat ik als klant van odido achter de billen van derde partijen mag aan gaan omtrent de oplevering van glasvezel in de woning. De frusstratie: In mijn postcodegebied verzorgt TOF Group schouwingen en aanleg / aansluitingen m.b.t. de glasvezelinstallaties. Ondanks dat deze door mij benadert zijn in juni en vandaag , krijg ik vandaag een antwoord terug waarvan ik toch mijn ene wenkbrauw optrek. Wij hebben hier geen bouw document van deze moet nog steeds opgemaakt worden. Zodra deze is gemaakt kunnen wij de aansluitingen in gaan plannen. Er is een opdracht uitgezet om dit pand te gaan schouwen. Zodra dit pand geschouwd gaat worden wordt er contact met U opgenomen. Verbazend en frustrerend antwoord, mede omdat de aanleg van alles in 2022 is begonnen, dat er nauwelijks beweging is en nauwelijks uitzicht op een daadwerkelijke aanleg van een werkende glasvezel verbinding. Welke in mijn opinie stabieler en sneller is dan de huidige isdn verbinding welke ik nu ter beschikking heb om toch digitaal verbonden te zijn ( en dingen te kunnen regelen welke alleen maar digitaal kunnen worden geregeld), mits dat deze functioneert en geen haperingen heeft of storingen.
Traag glasvezel internet
Sinds oktober 2023 heb ik een contract bij Odido voor Glasvezel internet voor 400 Mbps. Ik gebruik hiervoor de Nokia ONT en de Ubiquiti Amplifi router met 3 satelliet-punten. Deze installatie gebruikte ik ook al toen ik nog bij Ziggo internet via de kabel had, en dat werkte steeds voortreffelijk. Na een kleine aanpassing in de Amplifi software werkt de verbinding regelmatig naar behoren en haal ik met gemak een snelheid van 300+ Mbps, en daar ben ik dan ook tevreden mee. Echter heb ik op dit jaar tijd al zeker 4 keer contact gehad met de Odido klantenservice omdat ik ERG VAAK maar een snelheid heb van 2 Mbps, of zelfs lager. Steeds gebeurt dan via de telefoon hetzelfde: Bedankt voor uw reactie meneer, we gaan onderzoeken wat er aan de hand is, maar dit zou echt niet mogen. Nee meneer het ligt niet aan uw eigen router, er is iets anders aan de hand. Dan wordt er een dossiertje van mijn belletje opgemaakt waarna ze mij beloven op de hoogte te houden van de voortgang. Even later krijg ik dan het verzoek vanuit Guidion voor het maken van een afspraak. Tijdens die afspraak staat er iemand in een trainingspak aan de deur die staat te videobellen met zijn collega die blijkbaar wel verstand van zaken heeft. Echter verbetert er helemaal niets. Nog steeds - en de laatste tijd best veel ! - blijft de kwaliteit van de service van Odido zwaar ondermaats. Mijn laatste strohalm is dit bericht op de community. Mocht dit ook geen succes opleveren, overweeg ik mijn rechtsbijstand in te schakelen en een deel van de diensten waarvoor ik heb betaald, en niet heb gekregen, terugbetaald te krijgen. Mocht iemand in deze community advies hebben over welke aanbieder deze problemen wél kan oplossen, dan hoor ik dat uiteraard ook graag. Bedankt. Hieronder de huidige status:
T-54 krijgt regelmatig een spontane herstart.
Nadat ik een aantal modems heb verkregen via de klantenservice en een bovenliggende afdeling ben ik doorgestuurd naar de community omdat zijn niets konden betekenen voor mij. Ik had dit bericht ook onder Zyxel T-54 Restart constant na nieuwe firmware update? gezet maar geen reactie van een moderator. Waarschijnlijk wordt die niet meer gemonitord. Ook heb ik naar Tommy van Odido een bericht gestuurd want ik zag op de community dat er veel meer problemen waren met de firmware van de T-54 en dat hij voor een terug gang van firmware kan zorgen, maar hij is wellicht met verlof. Dus nu maar een nieuw topic gestart met de hoop op hulp. Ik heb het zelfde probleem. Na contact met de klantenservice over het herstarten van de T-54 met de firmware V5.17(ABZC.0)T54C_b28 werd ik door verbonden met een andere medewerker die mij een ander modem opstuurde een Zyxel T-56. Bij het instellen van het modem liep ik tegen het probleem aan dat ik maar max. 12 mac adressen kon invoeren in het MAc-filter van draadloos, echter heb ik er meerdere dus maar weer contact opgenomen. vervolgens zou er dan wederom een nieuw T-54 modem worden opgestuurd om het probleem van de mac adressen te voorkomen. Echter bij het instellen van de mac adressen liep ik ook hier tegen de max van 12 adressen aan. Ik heb ook de mesh uitgezet omdat ik ergens gelezen had dat die ook een beperking kon geven op het aantal mac adressen en ik heb geen mesh nodig. Vervolgens een test op mijn oude nog werkend (wel met herstarts) T-54 modem gedaan om een mac adres er bij te zetten kreeg ik ook de melding dat er maar max 12 adressen mogelijk waren terwijl er veel meer in staan. Verder mis ik onder beveiliging de opties MAC-filter en planningsregels. Dus kennelijk zit het allemaal in de firmware als ik de problemen in de community zie. Ik vraag me af of een nieuwe firmware wel van te voren getest word op al de al aanwezige instel mogelijkheden en zijn stabiliteit. Ik zou dus graag de oude firmware terug gezet willen hebben om al die problemen te verhelpen. Is dat mogelijk?
SAMSUNG TV App zwart beeld na kiezen kanaal of zappen
Ik kijk ODDIDO TV met de ODIDO App in de Samsung TV (gegevens hieronder). Ik heb geen klachten over het beeld zelf en alle kanalen werken op zich goed. Toch is TV kijken sinds de overgang naar ODIDO een grote ergernis. Vaak, maar niet altijd, blijft het scherm na kanaalwissel zwart. Wachten heeft geen zin, het blijf zwart. Ik moet dan een of meer tussen de naastliggende kanalen heen en weer zappen en dan kan ik pas kijken. Dit probleem doet zich willekeurig voor, de ene avond meer dan de andere. Maar ik kan mij geen avond herinneren dat het niet optreedt. Note: Er is geen enkel probleem (NOOIT!) met het schakelen tussen kanaal 1,2 en 3. De ellende begint pas als ik naar kanaal 4 en verder zap, of met selectie knoppen een ander kanaal kies. Heen en weer zappen tussen omliggende kanalen (soms meerder keren) lost het wel op, maar is heel irritant. De programma informatie (onder in beeld) komt wel. De informatie blijft enkele seconden staan en daarna blijft het beeld zwart. Het probleem doet zich alleen voor bij de kanalen die ‘abonnee only’ zijn. Het lijkt erop dat de software telkens als ik zo’n kanaal kies dit via het netwerk gaar verifiëren en dit verifiëren om een of andere reden (timing?) mislukt. Het maakt geen verschil hoe ik naar een bepaald kanaal schakel: Zappen, direct nummer ingeven of via kanaallijst. Het juiste kanaal wordt wel gekozen (programma informatie verschijnt wel). Ik heb de TV aangesloten met een kabel rechtstreeks op de switch. Als ik TV kijk is er nauwelijks of geen ander netwerk verkeer. (via Wifi zelfde probleem) Als een zender eenmaal beeld geeft is dat beeld goed/perfect, geen hickups of andere storingen. Ik heb 2 verschillende afstandsbedieningen. Beiden zelfde probleem Ik weet ook zeker dat er niemand ander met mijn account kijkt. Heb hier één TV en kijk soms via de laptop. Hieronder enkele gegevens. Versie: Video MSA V600R19C10LNLD08- -202230914-0641 Firmware: T-=NKLBDEUC-1602.2 TV Samsung Modelcode:QE50Q65BAUXXN Software versie: 0DVM35CTB00605B

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen