Skip to main content

Even wat achtergrond informatie:
Nadat er in september/oktober door ODF glasvezel was aangelegd in onze buurt hebben wij iemand van Odido over de vloer gehad. Omdat wij toch al van plan waren naar glasvezel over te stappen hebben we meteen gebruik gemaakt van de gelegenheid om een 2-jarig contract af te sluiten.

Dit contract is eind november geactiveerd toen we de spullen binnenkregen en de monteur langs kwam om alles aan te sluiten. Al snel bleek dat de snelheden van Odido dramatisch waren en ik kon bij thuiswerken niet meer vertrouwen op mijn internetverbinding, ondanks dat de rest van mijn setup aantoonbaar goed werkte. Calls vielen weg, ik klonk blikkerig, laadtijden werden langer etc. Daarom heb ik na 10-11 dagen gebruik gemaakt van mijn herroepingsrecht, aangezien ik niet de luxe had om een maand lang met Odido te kunnen troubleshooten.

Voordat ik die beslissing nam heb ik wel telefonisch contact gehad met Odido, en daar werd aangegeven dat er inderdaad 15 dagen herroepingsrecht is en dat ook in het contract staat.

Het probleem:
Wat schetst mijn verbazing? Vorige week woensdag (8 januari) krijg ik een factuur van pak 'm beet 600 euro vanwege de afkoop van 2 jaar contract. Dit ondanks dat ik aantoonbaar in de herroepingstermijn mijn contract heb opgezegd. Dit wordt indirect ook door Odido op de factuur zelf bevestigd, aangezien ze een afkooptermijn in rekening brengen voor 23,67 maand wat dus aantoont dat ik sowieso binnen 0.33 maand ben opgestapt.

Ik heb daar vorige week al meteen een bericht over gestuurd naar de Odido klantenservice, maar vooralsnog geen enkel antwoord ontvangen. Gezien de hoogte van het bedrag vind ik dat tamelijk vervelend. 

In mijn oorspronkelijke ticket heb ik al duidelijk gesteld dat ik het bedrag ga storneren mocht Odido het toch afschrijven, maar eigenlijk heb ik liever gewoon een schriftelijke bevestiging dat hier een fout is gemaakt. Aangezien de klantenservice ondanks hun belofte van een antwoord binnen 6 dagen nog niets van zich heeft laten horen, probeer ik het dan maar via deze weg.

Misschien leuke aanvulling: Net ook geprobeerd te bellen met Odido maar na mijn vraag gesteld te hebben werd ik in de wacht gezet en werd er naar 15 minuten opgehangen. Is dit een normale gang van zaken bij Odido?


Je hebt xx dagen van de dienst gebruik gemaakt. Die dagen worden pro rato in rekening gebracht en dienen betaald te worden. Het is geen product zoals een mobiele telefoon die een verkoper weer als nieuw kan verkopen. 

Als de volledige maand al in rekening was gebracht, je betaald immer vooruit, dan worden de teveel betaalde dagen pro rato op een creditfacruur geplaatst en krijg je dat geld teruggestort. 


Hi ​@GuiseppeK, bedankt voor dit topic! Ik wil er geen gras over laten groeien en heb meteen geregeld dat de boete zal worden weggestreept. Je hebt het abonnement netjes binnen de bedenktijd opgezegd. De boete is er via een fout in het systeem op komen te staan, dit heb ik meteen rechtgetrokken. 

Omdat de boete wel al op de aankomende factuur staat, kan je deze rekening terugboeken. De herinneringen voor betaling kan je negeren!


Beste Cheyenne,

Bedankt voor je snelle antwoord en afhandeling! Goed om te horen dat het hier inderdaad om een fout gaat. Ik zal zoals aangegeven het afgeschreven bedrag storneren.

Fijne dag!


Reageer