Skip to main content
10000 Topics
Na een jaar nog steeds geen glasvezel verbinding.
In het verleden heb ik een glasvezelverbinding gehad maar ruim een jaar geleden was de verbinding verbroken en dat duurde zo lang dat ik uiteindelijk heb opgezegd en overgestapt ben naar de de concurrent Ziggo. In de blackfriday week zag ik een aanbieding voorbij komen en dacht laten we weer eens een poging wagen. Ik heb ze voordat de verbinding actief moest worden nog gewezen op de kabelbreuk welke in het verleden was geconstateerd. Er werd een beetje luchtig overheen gestapt en dat moest natuurlijk al lang opgelost zijn. Helaas is dat niet het geval, op 23 december kwam er een Guidion monteur aan de deur. Hij was al ruim 2 uur te laat maar goed, na een paar minuten kwam hij tot de conclusie dat er geen signaal op de glasvezel zat en dat de verbinding blijkbaar nooit is gerepareerd. Ik was er al een beetje bang voor en vervolgens word er natuurlijk gewezen naar ODF en nee het word binnenkort opgelost ze kunnen alleen niet zien wanneer en hoe? Tot overmaat van ramp stuurt de monteur wel een werkbon naar mij en ODIDO waar uit blijkt dat er ronduit gefraudeerd word, alle werkzaamheden staan op voltooid zelfs bij de vraag internet verbinding werkend achtergelaten……..Dit is niet het geval. De werkbon word door ODIDO als seintje gezien het abonnement te starten maar dat wil ik niet want dan loop ik mijn 8 maanden korting mis. Ik wil pas betalen als ik ook een verbinding heb maar ik ben bang dat dit een getouwtrek word. Kortom service is slecht en ODF de beheerder van het netwerk nalatig in het onderhoud. Guidion pleegt fraude met werkbonnen enz. Ik wil een oplossing en wens niet in het ongewis gelaten te worden. Ik heb een contract met ODIDO en ipv de schouders op te halen voor een boze klant moeten ze ODF aanspreken op het ontbreken van een werkende verbinding. Bovendien kan ik niet rechtstreeks communiceren met ODF want ODIDO is mijn aanspreekpunt. Ook het gedoe met de Guidion werkbon wil ik naar waarheid hebben en niet een nep werkbon waarmee ik in de problemen raak met ODIDO.
Nieuwe aansluiting - probleemloos !!
Ook eens een keer een positief verhaal, met alle problemen die hier de revue passeren. Mijn ex gebruikt ruim 14 maanden probleemloos een Odido glasvezel abonnement.Vandaar met de scherpe aanbiedingen van Odido, voor mij reden om nu ook over te stappen. Vandaag de monteur hier geweest voor aansluiting van Odido glasvezel. (Van KPN naar Odido). Inzet is een 1 Gb abonnement met TV (en Android-TV boxje). Had eerlijk gezegd alle voorbereidingen eerder al getroffen, en alles reeds zelf aangesloten.Huawei ONT aangesloten, Netwerk en WiFi van ZyXEL T56 aangepast, TV-box geüpdatet. Monteur hoefde eigenlijk alleen nog maar de patch in de POP / wijkkast om te zetten. Omdat ik een dubbele glasvezel ader heb (met een dubbel glasvezel eindpunt → TY-01 ).Had ik gehoopt dat ik nog even de oude KPN-verbinding, naast die van Odido kon gebruiken.Een heel ruime marge in overlap als er onverhoeds toch iets mis zou gaan met afspraken e.d.(Heb niet van een overstap service gebruik gemaakt). Maar twee aansluitingen was kennelijk niet mogelijk (te weinig patch aansluitpunten in de POP).De aansluiting was al meteen op de eerste glasvezel aansluiting gepatched als vervanging van KPN. De “dummy” TY-01 cover deksel (met door mij aangeklikt blauw koppelstuk + glasvezel patchkabel),voor aansluiting met de Huawei 10 Gb ONT, die ik aan de rechterkant had geplaatst,werd toen van de rechterkant naar links verhuist. Oude 1 Gb NT / ONT naar de rechterkant.(Zodat het glasvezel eindpunt aan die zijde voor stof wordt afgedekt). Daarmee was de verbinding een feit, en konden we even testen of alles het deed.Alles werkte direct. Prima bekabeld internet + WiFi, en werkende TV. Speedtest bekabeld: Snelheidstest met Ookla speedtest utility geïnstalleerd op mijn laptop.Middels een 2.5 Gb ethernet naar USB-poort adapter de ethernet kabel aangesloten aan mijn laptop.Andere kant, de kabel op de 2.5 Gb LAN poort van de ZyXEL T56 modem/router. Opmerking: Let op met testen: De keus van de ene- of de andere serverkan soms verrassend wisselende test resultaten geven. Ben je ervan bewust.Meestal zijn servers van providers het meest stabiel. Hoogst gemeten snelheid met server dichtbij. Gemeten snelheid met server ongeveer 90 km hier vandaan: Speedtest WiFi-6 (laptop): Gemeten snelheid met server ongeveer 90 km hier vandaan: Enige minpunt is dat Odido schijnbaar nog geen IPv6 ondersteunt.Maar bij KPN was dat afgelopen periode toch al erg onbetrouwbaar. (Alles terug gezet naar IPv4).Zie een reactie eerder als aanvulling op een onderwerp m.b.t. IPv6 Nu dat alles werkt, met nog wat daagjes “proefdraaien” met de ZyXEL T56 modem/router.Zal ik erna weer mijn eigen router aansluiten. Tot zover mijn relaas.-

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen