Skip to main content
Beantwoord

Wisselende wifi snelheid oplossen.

• 28 december 2024
  • 26 reacties
  • 603 Bekeken

• is een Master Poster
  • 25 reacties

De wifi snelheid van de klik en klaar router zyxel n5307 wisselt sterk. Of het is tussen de 600 en 700 mbit of het stort in tussen de 10 en 20mbit. Zonder aanwijsbare oorzaak. Ik zou graag willen dat Odido dit probleem oppakt. Er hebben in de community meer mensen dit probleem aangekaart zonder dat er een echte oplossing is gekomen.

Beste antwoord door Ivens54

D1rk-J4n schreef:
Ivens54 schreef:

Ik bezit geen laptop. De pc die ik gebruik is wel bedraad. Gemiddelde snelheid is daar 200 mbit.

Waarschijnlijk om dat er vele andere apparaten bedraad zijn aangesloten.

koppel deze apparaten eens af en test de snelheid met 1 bedraad apparaat. Grote kans dat je dan wel stabiel je snelheid haalt.

Dank voor de tip. Ga ik testen.

Bekijk origineel

26 reacties

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 28 december 2024
Ivens54 schreef:

• is een gewaardeerde antwoordgever
  • 167 reacties
  • 28 december 2024

Volgens mij heb ik je al een tip gegeven om de Wifi kanalen in de router instellingen vast te zetten. Heb je dat al gedaan? Heeft het niet geholpen?

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 25 reacties
  • 29 december 2024

Nee dat heeft niet geholpen. Vandaar dat ik het nu aan Odido vraag.

• 167 reacties
  • 29 december 2024

Als je bedraad test met een laptop blijft het wel gelijk? Of stort het daar ook in? Dit om te weten of het puur wifi is of wellicht verbinding met het 5G netwerk betreft.

Wat doet je ping (latency), stort die ook in (hoge waardes)?

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 25 reacties
  • 29 december 2024

Ik bezit geen laptop. De pc die ik gebruik is wel bedraad. Gemiddelde snelheid is daar 200 mbit.

• is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 29 december 2024
Ivens54 schreef:

koppel deze apparaten eens af en test de snelheid met 1 bedraad apparaat. Grote kans dat je dan wel stabiel je snelheid haalt.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 25 reacties
  • Antwoord
  • 29 december 2024
D1rk-J4n schreef:
Ivens54 schreef:

Dank voor de tip. Ga ik testen.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 25 reacties
  • 31 december 2024

Beide kanalen van automatisch op handmatig gezet. Bij een restart worden deze instellingen teruggezet naar automatisch. even een paar dagen dus testen zonder te restarten.

• 167 reacties
  • 31 december 2024
Ivens54 schreef:

Beide kanalen van automatisch op handmatig gezet. Bij een restart worden deze instellingen teruggezet naar automatisch. even een paar dagen dus testen zonder te restarten.

Bij mij niet hoor, staan er gewoon nog in na een herstart. Wel op toepassen (save) klikken na het wijzigen.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 25 reacties
  • 31 december 2024

Bij mij niet hoor, staan er gewoon nog in na een herstart. Wel op toepassen (save) klikken na het wijzigen.

Uiteraard heb ik op toepassen geklikt!

• is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 31 december 2024

wat zijn de waardes van de bedrade tests? Met 1 client, met een aantal tegelijk krijg je natuurlijk een vertekend beeld.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 25 reacties
  • 31 december 2024

Die test heb ik nog niet kunnen doen. Ik heb geen laptop.

• is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 1 januari 2025
Ivens54 schreef:

Die test heb ik nog niet kunnen doen. Ik heb geen laptop.

Het hoeft niet op een laptop, het mag op een van je vele bedrade apparaten.

• 167 reacties
  • 1 januari 2025

Je moet je pc wellicht wel rechtstreeks aansluiten, dus zonder (oude, langzame) switches ertussen.

• 167 reacties
  • 6 januari 2025

Toevallig had ik er vanmorgen weer last van en de router moeten rebooten.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 25 reacties
  • 7 januari 2025

Jammer dat er geen Odido medewerker op de lijn komt. Kom op!

• 167 reacties
  • 13 januari 2025
walter.v.l schreef:

Toevallig had ik er vanmorgen weer last van en de router moeten rebooten.

Na exact een week weer een reboot moeten doen vanwege snelheidsproblemen….

De nieuwe firmware die er aan zit te komen biedt hopelijk een oplossing:

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13605 reacties
  • 14 januari 2025

Hey ​@Ivens54, omdat er zoveel reacties zijn op jouw topic wordt het topic steeds "gebumped”, wij pakken de topics van oud naar niet op en als er een nieuwe reactie is dan kom je achteraan te staan.

Ik wil natuurlijk dat je van een stabiele verbinding kunt genieten, nu is een heel stabiel netwerk met 5G lastiger te realiseren dan een vaste verbinding. Als je de test uitvoert kan je dan controleren met welke band je verbonden bent? Graag controleren met welke band je verbonden bent terwijl je een lage en hoge meting doet. Waarschijnlijk zullen we daar het verschil zien. Kan je dan ook controleren met welke frequentie je device waar je mee test verbonden is? Is dit de 2,4 GHz of 5 GHz? Alvast bedankt! 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 25 reacties
  • 14 januari 2025
Tommie van Odido schreef:

Hey ​@Ivens54, omdat er zoveel reacties zijn op jouw topic wordt het topic steeds "gebumped”, wij pakken de topics van oud naar niet op en als er een nieuwe reactie is dan kom je achteraan te staan.

Ik wil natuurlijk dat je van een stabiele verbinding kunt genieten, nu is een heel stabiel netwerk met 5G lastiger te realiseren dan een vaste verbinding. Als je de test uitvoert kan je dan controleren met welke band je verbonden bent? Graag controleren met welke band je verbonden bent terwijl je een lage en hoge meting doet. Waarschijnlijk zullen we daar het verschil zien. Kan je dan ook controleren met welke frequentie je device waar je mee test verbonden is? Is dit de 2,4 GHz of 5 GHz? Alvast bedankt! 

Beste Tommy,

Ik ben bij altijd verbonden met de 5g verbinding.

De 2 lampjes branden altijd blauw. Ik heb de router op een vast kanaal instelling staan dus die veranderd ook niet. Feit blijft dat ik de router ongeveer om de 2 dagen moet resetten om de normale snelheid weer terug te krijgen. Ik test via mijn telefoon en benden via 5Ghz verbonden. 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 25 reacties
  • 14 januari 2025

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13605 reacties
  • 15 januari 2025

Dank ​@Ivens54, zou je voor mij eens willen controleren met welke band het modem verbonden is als je de hoge snelheid behaald? Dit kun je controleren in het modem bij “Mobiele informatie”. Ook ben ik benieuwd of hij van band veranderd als je opeens de lage snelheid ervaart. Heb je het modem al eens op een andere plek bij een raam gezet om te testen of dit verschil maakt? Welke firmware staat op dit moment op het modem? Zou je ook jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer willen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik met je meekijken!

Cellular status → Acces Technology en LTE Info → Band.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 25 reacties
  • 15 januari 2025
Tommie van Odido schreef:

Dank ​@Ivens54, zou je voor mij eens willen controleren met welke band het modem verbonden is als je de hoge snelheid behaald? Dit kun je controleren in het modem bij “Mobiele informatie”. Ook ben ik benieuwd of hij van band veranderd als je opeens de lage snelheid ervaart. Heb je het modem al eens op een andere plek bij een raam gezet om te testen of dit verschil maakt? Welke firmware staat op dit moment op het modem? Zou je ook jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer willen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik met je meekijken!

Cellular status → Acces Technology en LTE Info → Band.

Beste Tommy, ik zal mijn profiel ff aanpassen. 

Dit zijn de screenshots ten tijde dat alles goed gaat.

Zodra hij in een dip gaat zal ik ze nog een keer maken en hier plaatsen.

• 167 reacties
  • 15 januari 2025

En als je via wifi de dip test ook opletten of je telefoon via wifi 5Ghz of 2.4 Ghz is aangesloten. 2.4Ghz wifi is sowieso veel lager.

En als je een dip hebt ook even op je PC bedraad testen of daar de snelheid dan ook veel lager is dan die 200Mbit die je daar normaal haalt.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 25 reacties
  • 18 januari 2025

Dip in wifi snelheid doet zich weer voor

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 25 reacties
  • 18 januari 2025

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen