Skip to main content
  • 2,638 Topics
  • 18,126 Reacties
2636 Topics
Factuurbedrag is niet conform contract
Goedendag, De factuur van oktober is onjuist omdat het volledige klantvoordeel van september is teruggedraaid. Hieronder het verloop:Ik heb eind september mijn huidige mobiele abonnement verlengd onder dezelfde voorwaarden. Dit ging goed totdat we een factuur van Odido Thuis kregen waarbij ze het klantvoordeel hadden aangepast.Bij het verlengen van mijn abonnement specifiek besproken dat de voordelen behouden zouden worden, ook voor Odido thuis.Bij T-Mobile ging het verlengen van mijn mobiele abonnement 2 jaar geleden (Iphone 13, nu Iphone 15) zonder problemen en bleeft het klantvoordeel behouden. De voorwaarden voor Thuis zijn, zolang je een unlimited abonnement hebt betaald je € 25,00 per maand (exl indexaties). Deze aanbieding van een paar jaar geleden was en is nog steeds (na indexatie 28,12 ipv 40,00) heel scherp. Nu heb ik al meerdere keren gebeld en uiteindelijk iemand aan de lijn welke een oplossing had. De contractverlenging van mijn mobiele abonnement terug draaien. Dit werkt goed. Ik zou ook nog worden teruggebeld om de factuur over oktober te bespreken aangezien dit niet goed ging. Tot op heden niet teruggebeld. Helaas is men bij de financiele administratie niet zo slim. Met de factuur van begin november hebben ze voor de maand november wel de juiste kortingen in mindering gebracht, alleen voor de factuur van oktober (met correcties over september en oktober) hebben ze de kortingen nog steeds onjuist verwerkt.Maar wel een herinnering sturen waarin wordt aangegeven dat bij een volgende herinnering € 15,00 aan kosten in rekening worden gebracht. In bijgaand overzicht heb ik het een en ander inzichtelijk proberen te maken.De betaling van de factuur over oktober heb ik gestorneerd en handmatig overgemaakt. Dit zal ik ook voor november doen (dus € 28,12). Als je belt met Odido thuis omdat je klantvoordeel verkeerd op de factuur van Odido thuis staat verwijst men naar Odido mobiel, maar daar kan men niet de facturen inzien van Odido thuis en wordt je weer naar Odido thuis verwezen.Een duidelijk voorbeeld van Het kastje naar de muur en visaversa. Hopelijk kan een 2e lijns medewerker mij verder helpen, met de 1e lijns kom ik niet verder.De aanmaankosten etc zullen geen stand houden wanneer je kijkt naar het contract en mijn handmatige betalingen.
Veel NTP meldingen in LOG van Zyxel T56
Als ik in de log kijk van mijn Zyxel T56 (EX5601-T1) router zie erg veel van dit soort meldingen: [dhcpc] Nov 12 13:13:19 daemon.info udhcpc: Lease of *.*.*.115 obtained, lease time 1800[dhcpc] Nov 12 13:13:19 daemon.info udhcpc: dhcpMsgSend: msgType[-2147483403][tr69] Nov 12 13:13:20 daemon.info ZTR69: [DB ] cwmp_cm_msg_proc(): cwmp receive ZCFG_MSG_NTP_SYNC_SUCCESS[tr69] Nov 12 13:13:20 daemon.info ZTR69: [DB ] cwmp_cm_msg_proc(): cwmp receive ZCFG_MSG_NTP_SYNC_SUCCESS[tr69] Nov 12 13:13:20 daemon.info ZTR69: [DB ] cwmp_cm_msg_proc(): cwmp receive ZCFG_MSG_NTP_SYNC_SUCCESS[tr69] Nov 12 13:13:21 daemon.info ZTR69: [DB ] cwmp_cm_msg_proc(): cwmp receive ZCFG_MSG_NTP_SYNC_SUCCESS[dhcpc] Nov 12 13:13:21 daemon.debug udhcpc: Sending renew...[dhcpc] Nov 12 13:13:21 daemon.info udhcpc: Lease of *.*.*.22 obtained, lease time 1800[dhcpc] Nov 12 13:13:21 daemon.info udhcpc: dhcpMsgSend: msgType[-2147483403][tr69] Nov 12 13:13:21 daemon.info ZTR69: [DB ] cwmp_cm_msg_proc(): cwmp receive ZCFG_MSG_NTP_SYNC_SUCCESS[tr69] Nov 12 13:13:21 daemon.info ZTR69: [DB ] cwmp_cm_msg_proc(): cwmp receive ZCFG_MSG_NTP_SYNC_SUCCESS[tr69] Nov 12 13:13:22 daemon.info ZTR69: [DB ] cwmp_cm_msg_proc(): cwmp receive ZCFG_MSG_NTP_SYNC_SUCCESS[tr69] Nov 12 13:13:22 daemon.info ZTR69: [DB ] cwmp_cm_msg_proc(): cwmp receive ZCFG_MSG_NTP_SYNC_SUCCESS[tr69] Nov 12 13:13:22 daemon.info ZTR69: [DB ] cwmp_cm_msg_proc(): cwmp receive ZCFG_MSG_NTP_SYNC_SUCCESS[tr69] Nov 12 13:13:22 daemon.info ZTR69: [DB ] cwmp_cm_msg_proc(): cwmp receive ZCFG_MSG_NTP_SYNC_SUCCESS[tr69] Nov 12 13:13:22 daemon.info ZTR69: [DB ] cwmp_cm_msg_proc(): cwmp receive ZCFG_MSG_NTP_SYNC_SUCCESS[tr69] Nov 12 13:13:22 daemon.info ZTR69: [DB ] cwmp_cm_msg_proc(): cwmp receive ZCFG_MSG_NTP_SYNC_SUCCESS[dhcpc] Nov 12 13:28:12 daemon.debug udhcpc: Sending renew...[dhcpc] Nov 12 13:28:12 daemon.info udhcpc: Lease of *.*.*.61 obtained, lease time 3600[dhcpc] Nov 12 13:28:12 daemon.info udhcpc: dhcpMsgSend: msgType[-2147483403] Is dit normaal gedrag van deze router? Het lijken berichten vanaf de WAN zijde van de router, want de IP adressen zijn niet lokaal van mijn thuisnetwerk. Wordt deze log automatisch leeg gemaakt, of moet ik dat zelf regelmatig doen.
End the contract
Hi, When I signed the subscription, I asked if there will be a penalty or cancellation fee if the contract is canceled before the contract end. And the salesman replied unequivocally that there will be no charge no cancellation fee, I don’t have to pay for anything. That conversation was shared with my friend who accompanied me. There was no miscommunication between me and him(the salesman) and the contract was made that way. He said “You don’t have to pay for the cancellation fee or anything, I only need your ID card and the back account.” I’m an exchange student whose return flight was already confirmed, and I had explained my situation to the agent. Even though he knew that, he informed me that cancellation fees would not be incurred when canceling the contract. Today I tried to cancel the contract because I’m leaving the Netherlands soon, I was informed that the cancellation fee is over 130 euros. Had I known this, I could not have fulfilled the contract. Also, he didn't give me any instructions or explain anything about the T&C, he only asked for my ID card when the contract made. I didn't even see the contract form until it was confirmed and received it in the mail. I made the contract at the T-Mobile Shop Groningen Herestraat, and the employee who performed the contract at that time is currently unknown. Also, the store was gone and moved to a little far away (But another agent said it is the same store, they just moved). They also said that they cannot believe another agent said that way. I cannot pay for an unannounced cancellation fee. Is this a scam targeting foreigners? I can’t believe this situation right now. Even the name of the employee who worked on the contract cannot be found on the contract. My friend who accompanied me is the only proof. I proceeded with the contract as he instructed, but I did not hear any other explanation about the cancellation fee, and now I cannot accept the charge. Think about it, why would someone who would obviously be leaving the Netherlands soon go through with this deal? This is because of the irresponsible, wrong information of the staff. I can't accept this situation. The online and local staffs just replies that they can't help and they don't know. I can't pay this amount. I hope for an answer. PLEASE.

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen