Skip to main content
Mijn vrouw's account voor Thunderbird kan plotseling niet meer aanmelden bij de server
pop-mail.outlook.com .
 
Het werkte tot nu toe (al vele jaren) bijna altijd goed! Dit was via DSL van Tele2.
Wel het laatste half jaar af en toe dit probleem, maar dan lukte het na een paar maal "Opnieuw Proberen" wel!
 
Ik ben vanaf eergisteren,dinsdag 24-09 over naar Glasvezel van Odido en het lijkt erop dat
het probleem vanaf dat moment is onstaan.
 
Nu heb ik alles geprobeerd, tips van Thunderbird problemen gevolgd, zoals security.stl niveau-waardes veranderen
(staat nu op 3) naar 2 of 1, maakte niet uit. Ook zonder firewall geprobeerd, maakte niet uit. Ook Windows in Safe Mode geprobeerd, maakte niet uit.
 
Typisch bij "nieuwe berichten ophalen" krijg ik de error, ook bij verzenden van een bericht krijg ik de error.
 
Het account (annegm25@hotmail.com) kan dus niet meer aangemeld worden op de pop-mail server.
Het wachtwoord is juist! Ze kan gewoon bij de outlook server aanmelden voor de webmail versie.
 
Wat kan ik nu nog doen?
 
Ik nijg er naar om het account uit Thunderbird te verwijderen en opnieuw aan te maken, maar.........blijven de
bestaande mail mappen dan nog bereikbaar, dat weet ik dus niet zeker.
 
Andere optie is om een nieuw account aan te maken, maar kunnen dan de oude mailmappen bereikbaar blijven?
 
Ook misschien een optie: als de error verschijnt, zijn er 3 opties, 1 opnieuw proberen, 2 nieuw wachtwoord invoeren en 3 annuleren.
 
Wanneer ik 2 zou kiezen, is dat dan het wachtwoord voor haar hotmail account en dus ook haar Windows account en
wat zijn daarvan de gevolgen?
 

@JwBokx Lokaal bewaren als je backups maakt is volgens mij veilig genoeg. Ik laat het ook op de server staan totdat ik het daar delete.

Je schrijft: “ Ik heb wel wat meldingen gezien dat de oauth optie niet beschikbaar is. Waarom, en de oplossing, nog niet tegengekomen helaas. “

Dat is het probleem bij de SMTP server, is geen optie voor OAuth2 !

 

 


@WoAl 

@JwBokx 

@Nick40 Het is mij nu gelukt om Thunderbird weer berichten te laten ophalen!!!

Wat ik hiervoor gedaan heb is het volgende:

1] in Outlook - instellingen- mail - doorsturen en imap : …. pop  laten gebruiken : AAN

2] Popservernaam veranderd naar outlook.office365.com port 995 SSL/TLS verific OAth2

(Was eerst pop-mail.outlook.com)

Nu wordt weer zonder problemen aangemeld om berichten op te halen!

Het enige probleem wat overblijft is het verzenden van een bericht, daar komt nog steeds de aanmeld error.

Waarschijnlijk omdat ik bij de SMTP server niet kan kiezen voor OAuth2.

Als iemand daar een oplossing voor zou weten, HEEL GRAAG!

Alvast allen bedankt voor het meedenken!


U kunt in accountinstellingen en dan onder het menu met de e-mailadressen op uitgaande smtp klikken en daar de juiste server instellingen invoeren. Let op de poort 587 en beveiliging STARTTLS.


Ja, dat heb ik al diverse keren geprobeerd, maar bij mij is de optie er niet, zie  plaatje:

 


Ja, dat heb ik al diverse keren geprobeerd, maar bij mij is de optie er niet, zie  plaatje:

 

Normaal wachtwoord. Boven de optie authentiekatiemetgode staat verbindings beveiliging, hier stelt u STARTTLS in


Weet ik, dat staat nu achter het venstertje met opties voor VerificatieMethode.


Ik vond op de supportsite van Mozilla iemand met exact hetzelfde probleem, SMTP server niet kunnen

instellen voor OAuth.

De “oplossing” staat erbij, en ik heb die microsoft inlog gedaan, maar ik snap niet hoe ik daar verder  mee moet.

Je leest het hier : https://support.mozilla.org/nl/questions/1453942

Kan iemand hier duidelijkheid over geven aub?

 


Ik heb denk ik deels goed nieuws voor u, u kunt in uw versie ook verbinden via Exchange, Microsoft protocol. Voor u is dan wel het nadeel dat uw e-mail op de Microsoft server blijft staan, maar wellicht kunt u hier toch mee leven.


Ik wil dat wel proberen, hoe moet ik dat doen?


Ik vond op de supportsite van Mozilla iemand met exact hetzelfde probleem, SMTP server niet kunnen

instellen voor OAuth.

De “oplossing” staat erbij, en ik heb die microsoft inlog gedaan, maar ik snap niet hoe ik daar verder  mee moet.

Je leest het hier : https://support.mozilla.org/nl/questions/1453942

Kan iemand hier duidelijkheid over geven aub?

 

Zoals ik dit artikel lees moet u niet de server veranderen maar echt opnieuw inloggen.

 

Bij Pop staan de e-mails lokaal, door met uw muis in het startscherm met de rechtermuisknop op postvak in de klikken en vervolgens op eigenschappen. De locatie plakt in in run. U komt in Run door de klikken op het zoekvenster en typt run.

 

Hierna kopieert u deze map weg, bijvoorbeeld bureaublad. verwijderd via account instellingen het account inclusief data en u verwijderd bij instellingen beveiliging privacy wachtwoorden ook uw aanmeldingen.

 

Vervolgens voegt u de accounts opnieuw toe en localiseert opnieuw de inbox en plakt de bestanden van uw oude e-mailbox in de nieuwe map. Dit kan lang duren, dus ik zou zeggen morgen weer een dag. Wel is het van belang dat Thunderbird niet geopend is of wordt tijdens de migratie.


Ik wil dat wel proberen, hoe moet ik dat doen?

 Als u inlogt op Exchange dan zou ik ook proberen om op de hiervoor beschreven manier de e-mail bestanden te migreren. Met mijn overstap naar imap werkte dit ook.

 

U voegt voor Exchange gewoon een nieuwe account toe, u selecteert Exchange. Er wordt een plugin geïnstalleerd, dan werkt het als het goed is.


Ik ga het morgen proberen!

Zover bedankt!


Ik ga het morgen proberen!

Zover bedankt!

Ik adviseer u wel de mappen structuur te lezen, de inbox zit volgens mij in de hoofdmap van de e-mailbox. Maar u bent zeker niet gek, zaken zijn gewoon anders dan u gewend bent.

 

Succes ermee en ik hoor graag of het is opgelost. Mocht ik het hebben opgelost, zou u dan een van mijn berichten als het antwoord willen markeren? Daarmee helpt u ook andere forum bezoekers, ook die van andere providers of misschien zelfs internationaal .


Ik zou graag wel de optie willen proberen om het account te verwijderen en dan weer opnieuw aanmaken (na natuurlijk kopie van de Thunderbird map), maar ik vind dat wel erg rigoreus!

Liefst wil ik een iets softere oplossing.

 

Uw oplossing mat Exchange begrijp ik niet helemaal.

Hoe en waar log ik in op Exchange? En is dat een andere Microsoft server?


U hoeft het account niet te verwijderen. U kunt gewoon een 2de account toevoegen. Dat schreef ik eerder al.


@Nick40 Ja dat had ik gezien, maar bedoel je daarmee een ander account met een andere id?

Dan moet ik toch ook een andere emailbox (webmailadres) opgeven en hoe kan je dan daarna bij de originele mail?


@Nick40 Ik heb een tweede account aangemaakt in Thunderbird, een Yahoo mail account.

Dit werkt wél ! SMTP server bij Yahoo is authomatisch naar OAuth2 ingesteld.

De outlook SMTP wil dat nog steeds niet!


Ja. Bij het oude account de inloggegevens aanpassen naar iets wat fout is. Want 2 accounts met dezelfde inloggegevens op dezelfde server worden niet geaccepteerd door Thunderbird zie ik nu.

Maar als nieuw account toevoegen werkt dan gewoon.

Er komt een popup in de browser waarbij je nogmaals in moet loggen. Wachtwoord invoeren...

Accepteren. Vervolgens in Thunderbird nog een keer op "Bevestigen" en daarna op "Opslaan" klikken ofzo. En het werkt 😊


Ga ik direct proberen! Lijkt mij dat dat moet werken.


De truck met het 2e account is niet de oplossing voor de problemen met het eerste account!

Maar het is nu wel allemaal opgelost!

Ik kan nu ook weer berichten versturen!

Voor de smtp server heb ik via de config editor in Thunderbird

de key “mail.smtpserver.smtp1.authMethod” :3 veranderd naar waarde 10, dat geeft de optie OAuth2

bij instellingen smtpserver! Tezamen met de instelling voor verbindingsbeveiliging : STARTTLS ipv SSL/TLS én de server naamwijziging van smtp-mail.outlook.com naar smtp.office365.com zorgde ervoor dat ik nu zonder problemen weer een bericht kan versturen!

Ik wil iedereen bedanken die de moeite heeft genomen om mij te helpen!


Hoi, hier sinds kort ook problemen met het versturen van mails van een @outlook.com mailadres via Thunderbird. Alles staat goed ingesteld, maar we krijgen nu telkens deze foutmelding:

Aanmelden bij server smtp-mail.outlook.com met gebruikersnaam emailadres@outlook.com is mislukt.

 

Van alles gezocht en geprobeerd, maar niets werkt. Sinds enkele dagen hebben we een nieuw 'zwaarder’ modem van Odio gehad; maar ik ga er vanuit dat dat er niet mee te maken kan hebben.

Maar de vraag blijft dus: hoe versturen we nu mails van outlook via thunderbird?

We gebruiken IMAP en een gewoon privé mailadres, geen exchange adres o.i.d.


Hoi, hier sinds kort ook problemen met het versturen van mails van een @outlook.com mailadres via Thunderbird. Alles staat goed ingesteld, maar we krijgen nu telkens deze foutmelding:

Aanmelden bij server smtp-mail.outlook.com met gebruikersnaam emailadres@outlook.com is mislukt.

 

Van alles gezocht en geprobeerd, maar niets werkt. Sinds enkele dagen hebben we een nieuw 'zwaarder’ modem van Odio gehad; maar ik ga er vanuit dat dat er niet mee te maken kan hebben.

Maar de vraag blijft dus: hoe versturen we nu mails van outlook via thunderbird?

We gebruiken IMAP en een gewoon privé mailadres, geen exchange adres o.i.d.

Boven uw reactie staat het uitgelegd. Outlook vereist een veiliger manier van inloggen.

 

Als u het draadje leest, of het account verwijderd en opnieuw inlogt, dan kunt u weer E-mailen.


Ik dacht eerst ook dat het aan Odido lag, het trad op direct na de overgang naar Odido.

Maar ik denk dat het komt omdat vanaf dat moment met een ander IP adres geprobeerd wordt om

in te loggen bij een Microsoft server, waardoor  bij Microsoft het veiligheidssyteem getriggerd

wordt en de loginproblemen ontstaan.

Dus er is wel een link naar Odido als je het zo wil zien.


Was geen zakelijk adres, dus was account verwijderen en gewoon opzelfde manier weer toevoegen de oplossing. Kunnen zo gewoon weer mails versturen.


Mooi dat het zo opgelost is!


Reageer