Skip to main content

Graag wil ik een klacht over de ‘overstapservice’ signaleren (of eigenlijk het onbreken daarvan!). Ten eerste heb ik ruim 1,5 jaar moeten wachten voor de oplevering van de Odido glasvezelverbinding (doordat Open Dutch Fiber hun planning talloze keren naar achter geschoven heeft) en vorige week was het dan eindelijk zover. Vervolgens is het Odido Internet abonnement direct gestart op de dag dat de glasvezelverbinding in de meterkast gelegd is. Op dat moment maakte ik enerzijds nog helemaal geen gebruikt van de nieuwe verbiniding én ik moest natuurlijk nog opzeggen bij m’n oude provider (en daar is uiteraard 1 maand opzegtermijn van toepassing). Eerst heb ik enorm lang, geduldig moeten wachten, vervolgens wordt de verbinding hals-over-kop en onverwacht snel opgeleverd en vervolgens zit ik ook nog met een volle maand dubbele abonnementskosten (bij de oude provider en Odido). Ik ben hier niet over te spreken om eerlijk te zijn!

Hallo @rogervdh,

Eindelijk Glasvezel. het heeft even mogen duren maar dat komt helaas vaker voor helaas.(bij alle netwerken)

De “overstapservice” moet als ik het goed heb minimaal 30 dagen en maximaal 90 dagen duren. anders mislukt het en moet je zelf opzeggen. Had je zelf de installatie uitgevoerd of had je een installatie afspraak gemaakt bij Guidion ?


Hallo @rogervdh,

Eindelijk Glasvezel. het heeft even mogen duren maar dat komt helaas vaker voor helaas.(bij alle netwerken)

De “overstapservice” moet als ik het goed heb minimaal 30 dagen en maximaal 90 dagen duren. anders mislukt het en moet je zelf opzeggen. Had je zelf de installatie uitgevoerd of had je een installatie afspraak gemaakt bij Guidion ?


De opleverdatum is talloze keren verschoven in die 1,5 jaar tijd (het is ooit maart 2023 geweest!) en op een gegeven moment neem je dat uiteraard met een grote korrel zout. Opeens ging het super snel en nul communicatie daarover. Vervolgens heeft men de glasvezelkabel in de meterkast afgemonteerd en toen heb ik de dag erna inderdaad -ter test- eens de ONT + router aangesloten. Alles ging branden, top, dat geeft vertrouwen! (Ik lees ook vaker dat Guidion monteurs het niet werkend kregen, vandaar mijn zorgen om zonder Internet te komen zitten en een 4-persoons huishouden zonder Internet is tegenwoordig bijna (beetje overdreven natuurlijk) hetzelfde als geen elektra hebben). 


Dat gaf mij vertrouwen om met een gerust hart bij mij m'n oude provider op te zeggen. Kennelijk heeft dat aansluiten van de ONT al m'n abonnement geactiveerd(?), terwijl Internet nog een maand prima werkt bij m'n oude provider. Zet er dan duidelijk op het installatiepakket: “LET OP! Het aansluiten van de ONT/router zorgt ervoor dat uw abonnement per direct start" of iets in die strekking. Op deze manier starten geeft toch een vervelende bijsmaak. De Guidion monteur moet overigens nog komen (afspraak is gepland), al ontgaat me de toegevoegde waarde daarvan volledig.


Als je zelf ONT en router aansluit en het werkt, dan is je abonement gestart. Dit is normaal het werk wat een monteur doet. Daarom staat het niet allemaal als gebruiksaanwijzing op de verpakking. 


Hallo @rogervdh 

Wat is de status in je Odido account? Volgens mij moet de monteur zelf administratief afronden en daarna start het contract pas.


Bij de overstapservice word er gebuik gemaakt van een automatich systeem die ziet dat een modem online komt. er word dan een “ready to serve” bericht gestuurd naar de latende provider zodat die de diensten kan stoppen. mocht het dan niet lukken dan kan het bericht niet worden verzonden. zo zit je niet met dubbele kosten omdat het op elkaar is afgestemd. (er is dus meestal 60 dagen voor herstel)

In dit geval is de oplevering zo lang uitgesteld dat de overstap service niet werkt. Hierin mogen providers wel duidelijker communiseren.


Hallo @rogervdh 

Wat is de status in je Odido account? Volgens mij moet de monteur zelf administratief afronden en daarna start het contract pas.

Daar is mijn abonnement inmiddels actief. Monteur staat nog op de planning, maar die hoeft wat mij betreft niet meer te komen (aan de voordeur kan hij bij wijze van spreken al rechtsomkeer maken). Toegevoegde waarde van die monteur is me onduidelijk (tenminste voor iemand die enigszins technisch/IT onderlegd is). Persoonlijk had ik liever de keuze gehad tussen een monteur of doe het zelf, maar dat is er dus niet. Verder wist ik niet dat het testen van de ONT al direct “vergaande” gevolgen had.


Bij de overstapservice word er gebuik gemaakt van een automatich systeem die ziet dat een modem online komt. er word dan een “ready to serve” bericht gestuurd naar de latende provider zodat die de diensten kan stoppen. mocht het dan niet lukken dan kan het bericht niet worden verzonden. zo zit je niet met dubbele kosten omdat het op elkaar is afgestemd. (er is dus meestal 60 dagen voor herstel)

M'n latende Internet provider was via de kabel (coax), dus geen idee of die signalering op dezelfde manier werkt en of de opzegtermijn via de overstapservice dan wel al in acht genomen is (dus dat het abonnement bij de latende provider direct stopt bij activatie van de ONT/router). In mijn geval begon de opzegging nu natuurlijk pas te lopen (en kennelijk had het sowieso niet gewerkt, omdat ik al 1,5 jaar het wachten ben op de oplevering van Odido).

Toch wel hele slechte communicatie van Odido en zelfs nu (vooralsnog) geen formele reactie (bijv. dat er lering uit getrokken wordt, etc.).


Hoi @rogervdh, super fijn dat je internet het doet! Ik wil je graag een compensatie hiervoor aanbieden. Per wanneer is je oude abonnement opgezegd? Hier ontvang ik graag een screenshot van. Dan zal ik de kosten aan onze kant tot deze datum vergoeden! 😊 Groetjes, Ishana


Hoi @rogervdh, super fijn dat je internet het doet! Ik wil je graag een compensatie hiervoor aanbieden. Per wanneer is je oude abonnement opgezegd? Hier ontvang ik graag een screenshot van. Dan zal ik de kosten aan onze kant tot deze datum vergoeden! 😊 Groetjes, Ishana

Hi Ishana, dank voor het aanbod. Ik heb je een prive bericht gestuurd, maar vooralsnog niks gehoord? Alvast bedankt.


Hoi @rogervdh, super fijn dat je internet het doet! Ik wil je graag een compensatie hiervoor aanbieden. Per wanneer is je oude abonnement opgezegd? Hier ontvang ik graag een screenshot van. Dan zal ik de kosten aan onze kant tot deze datum vergoeden! 😊 Groetjes, Ishana

@Ishana van Odido (of iemand anders van Odido), graag ontvang ik nog even een reactie. Alvast bedankt!


Hoi Roger, excuses voor mijn late reactie! Je kunt een screenshot van je eindafrekening van Ziggo in dit topic delen (hierbij kun je je persoonlijke gegevens natuurlijk afschermen). Dan zal ik de kosten aan onze kant tot deze datum vergoeden! 😊 Groetjes, Ishana


Hoi @rogervdh, super fijn dat je internet het doet! Ik wil je graag een compensatie hiervoor aanbieden. Per wanneer is je oude abonnement opgezegd? Hier ontvang ik graag een screenshot van. Dan zal ik de kosten aan onze kant tot deze datum vergoeden! 😊 Groetjes, Ishana

Hi @Ishana van Odido. Het abonnement is per 5 september jl. opgezegd en stopt per 5 oktober a.s. Ik had Ziggo Internet Basic. Zie hieronder het gevraagde screenshot:

 


Je bent bij ons actief vanaf 11-09, dan kunnen wij de kosten van 11-09 tot en met 05-10 voor je vergoeden @rogervdh. Ik neem aan dat je de laatste rekening nog moet ontvangen hiervan? 


@Tommie van Odido Hieronder mijn september factuur van 1 oktober 2024 t/m 31 oktober 2024 (opzegging per 5 oktober a.s. zal pas later verrekend worden). Ik betaal in ieder geval € 31,96 per maand. Verder zie ik “Klant sinds 03 september 2024” in Mijn Odido(?), vandaar. Alvast bedankt!

 

 


Hey @rogervdh, dank voor de factuur. Ik zal eenmalig de € 31,96 voor je vergoeden. Dit zal worden verrekend en is terug te zien op een volgend factuur! 


Reageer