Skip to main content

Recent is er glasvezel geïnstalleerd en daarna is iemand van Guidion gekomen om het internet aan te sluiten. Bij het installeren kwamen we tot de conclusie dat we de oude wifi versterker nodig hebben om internet door het hele huis te hebben. Een in de meterkast, een in de woonkamer en een op de eerste verdieping. Zonder die laatste versterker Lukt het niet om wifi te hebben op de 2e verdieping.

 

Nou krijg ik mails met het verzoek om de oude wifi versterker terug te sturen, anders kost het 70 euro. Wat doe ik?

 

Alvast bedankt voor de reacties.

Hi @GalaxySman, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie dat we jouw oude wifiversterker vervangen hebben door een nieuwe variant die beter werkt met het nieuwe modem. Bedoel je dat je op dit moment 2 verschillende wifipunten nodig hebt voor een goede verbinding? In dat geval kan je direct een nieuwe versterker aanvragen via jouw Mijn Odido account. Zo weten we zeker dat de wifipunten die je gebruikt goed werken met het modem! 


Hier in dit topic zeggen ze dat je er niet meer dan 2 mag hebben:

https://community.odido.nl/wifi-515/niet-meer-dan-2-wifi-versterkers-368886

Hoe zit dat?


Dat klopt. 2 plus de router zijn 3 wifi zenders die als mesh fungeren.  Anders kun je een apart wifi mesh netwerk in de winkel kopen, bijvoorbeeld van het merk Deco.


Dus @GalaxySman wil een 3de versterker, maar dat kan/mag eigenlijk helemaal niet?


Mag wel maar werkt dus niet. Koop dat een eigen Deco set. Dan kun je er wel 5 aan elkaar knopen. De Zyxel router wifi zet je dan uit.


Bedankt voor jullie reacties.

 

Voor de duidelijkheid. Ik wil twee versterkers (naast de modem), maar ik krijg een bericht dat ik er een moet terug sturen --> De pre-glasvezel wifi versterker. Dat wil ik niet.

 

Ik hoef ook geen andere tweede versterker. Ik ben blij dat het nu werkt en wil het zo laten.


Mijn punt is dus hoe voorkom ik een boete voor het niet terug sturen van de oude pre-glasvezel wifi versterker, omdat ik hem ook daadwerkelijk nodig heb om internet in het hele huis te hebben?

 

Nogmaals dank.


Dan stuur je de oude terug en vraagt via my-odido een nieuwere aan. Zie het bericht van de moderator Nora van Odido.


Reageer