Skip to main content

Beste Odido,

 

Afgelopen juni zijn we overgestapt van KPN naar Odido TV+ Intern met glasvezel, met ingang van 24 juli. Ons internetcontract gaat om 400 mb/s downloadsnelheid. Dit hebben we met 2 thuiswerkenden personen ook wel nodig.

In augustus hebben we tot ons grote geluk een huis kunnen kopen waar we eind november naartoe verhuizen. In dit nieuwe huis ligt geen KPN/Odido glasvezel en is de maximum download snelheid beschikbaar maar 100 mb/s. Dat is echt veel te laag dat het voor ons überhaupt een optie is. Nu lees ik dat de enige optie is, dat we de rest van het contract afkopen tegen het laagste internettarief. Dat is wel echt teleurstellend. Hoe kom ik er achter hoeveel dit zou bedragen?

Het gaat dan om 24 november 2024 t/m een 23 Juli 2025. Ons abonnement is als volgt:

  1. Glasvezel 400 Mbit/s € 50,00
  2. Eerste 10 maanden Internet voor € 30/mnd € -20,00
  3. TV € 12,50
  4. Eerste 10 maanden € 12,50 korting per maand op TV € -12,50
  5. Mediabox € 5,00
  6. € 2,50 korting op de 1e TV Box of Mediabox € -2,50
  7. Eerste TV Box of Mediabox eerste 10 maanden gratis € -2,50

6 maanden x (50-20+12,50-12,50+5-5) = 6 x 30 = 180

2 maanden x (50+12,50+5-2,50) = 2 x 65 = 130

Dus moet ik 210 euro betalen om het contract af te laten lopen?

Of gaat het tegen het goedkoopste internettarief van EUR 45 (voor 100mbs) ipv EUR 50, dus is het 210 - 8 x 5 = 170 euro boete?

Of iets anders?

Ik ben aan het bedenken of de afkoopboete het waard is, of dat we gewoon nog een tweede internetabonnemenent moeten gaan afsluiten bij een aanbieder die wel normale snelheid kan leveren op ons adres… (Wat eigenlijk natuurlijk belachelijk is)

 

Hi @mnienke, welkom op onze Community!

Als je gaat verhuizen en we kunnen niet met je mee verhuizen dan mag je het contract kosteloost opzeggen. Als er bijvoorbeeld wel DSL ligt, wat ik opmaakt uit het topic, dan kun je een verhuizing opgeven en dan kunnen we met je mee verhuizen als je dat zou willen. Hier lees je meer over in ons topic:  

 


Er ligt inderdaad DSL maar met max 100mbs downloadsnelheid, oftewel Odido kan simpelweg geen acceptabele opties bieden. Teleurstellend, slechte service, maar ik begrijp dat de regels voorschrijven dat ik het contract zal moeten afkopen. 

Hoe kom ik er achter hoe duur het is om het contract af te kopen, zonder dat ik definitief bevestig dat ik het wil afkopen?


Ik kan het contract kosteloos voor je opzeggen omdat je gaat verhuizen en wij niet kunnen bieden wat je wilt @mnienke. DSL kan maar tot maximaal 100 Mbit/s, daar kunnen wij niks aan doen dat is simpelweg de techniek. Uiteindelijk wordt DSL volledig uitgefaseerd en krijgen we alleen nog maar glasvezel, echter is dit een langdurig project. Ziggo levert over COAX, dus die kunnen daar wat hogere snelheden aanbieden.


Ik kan het contract kosteloos voor je opzeggen omdat je gaat verhuizen en wij niet kunnen bieden wat je wilt @mnienke. DSL kan maar tot maximaal 100 Mbit/s, daar kunnen wij niks aan doen dat is simpelweg de techniek. Uiteindelijk wordt DSL volledig uitgefaseerd en krijgen we alleen nog maar glasvezel, echter is dit een langdurig project. Ziggo levert over COAX, dus die kunnen daar wat hogere snelheden aanbieden.

Fijn, dank @Tommie van Odido. Hoe kan ik dat met je regelen? Ik zou het graag per 1 december opzeggen (of misschien beter vrijdag 29 november dan?)


Is het een appartement of een huis met de voordeur op de begane grond? Met Ziggo krijg je ook een dramatisch lage upload, iets minder dramatisch dan bij DSL. Wellicht is het een idee om, wanneer je er een tijdje woont, met jullie nieuwe buren te kijken of het glasvezelnetwerk tegen een voor iedereen acceptabele prijs aangelegd kan worden. Wellicht krijgen jullie korting wanneer bijvoorbeeld 60 % van de mensen een contract voor 2 jaar bij de hoofdhuurder kopen?

 

Ik hoor bedragen van een paar honderd euro tot enkele duizenden euro's. Best een hoop geld, maar met het feit dat Coax na het eerste jaar mega duur is en glasvezel simpelweg de beste oplossing en steeds meer mensen voor videobellen of gamen ook een fatsoenlijke upload nodig hebben is dit wellicht een prima oplossing.

 

Of gewoon alleen voor jezelf regelen.


Ik kan het contract kosteloos voor je opzeggen omdat je gaat verhuizen en wij niet kunnen bieden wat je wilt @mnienke. DSL kan maar tot maximaal 100 Mbit/s, daar kunnen wij niks aan doen dat is simpelweg de techniek. Uiteindelijk wordt DSL volledig uitgefaseerd en krijgen we alleen nog maar glasvezel, echter is dit een langdurig project. Ziggo levert over COAX, dus die kunnen daar wat hogere snelheden aanbieden.

Hi @Tommie van Odido  ik hoor nog graag hoe ik dit met je kan regelen! Laat maar weten als je contactgegevens nodig hebt of op welke manier we hier privé over kunnen berichten. Fijne avond :) 


Hoi @mnienke, excuses voor onze late reactie! Om een abonnement binnen jaarcontract te beëindigen hebben we een verhuisbewijs nodig. Een verhuisbewijs is een officieel document. Het kan een einde verhuurcontract zijn van de verhuurder of een verkoopcontract van een koophuis. Ook kan het een verhuur- of koopovereenkomst zijn van het nieuwe adres. Tenslotte accepteren we ook een bewijs van inschrijving van de gemeente (BRP, basisregistratie personen). Kan je één van bovenstaande documenten naar ons sturen? Ook kan je meer informatie over verhuizen vinden op onze community: https://community.odido.nl/algemeen-538/ik-ga-verhuizen-wat-nu-276340. In dit topic vind je alle mogelijkheden om het naar ons te sturen: Vragen? We zijn er voor je. | Odido communitySucces met de verhuizing! Groetjes, Ishana

 


Reageer