Skip to main content
8580 Topics
Krijg ik ooit mijn geld nog terug?! Bestelling geannuleerd, maar wel betaald.
Eindelijk een nieuwe telefoon besteld, vervolgens geannuleerd door een storing. Dat kan uiteraard gebeuren. Echter heb ik nu na een maand nog steeds mijn geld niet terug ontvangen. Na meerdere malen bellen met de klantenservice en zelfs de financiële afdeling krijg ik elke keer hetzelfde te horen:Het duurt nog x aantal werkdagen en dan zou het teruggestort moeten worden. Het begon bij een sms'je over de annulering, welke vermeldde dat ik het geld binnen 7 dagen zou ontvangen. Na deze 7 dagen te hebben afgewacht, nog steeds niks ontvangen. Klantenservice gebeld, die mij vertelden dat het hier om 7 WERKdagen gaat. Goed, prima kan een misverstand zijn vanaf mijn kant. Na de 7 werkdagen hebben afgewacht, nogsteeds niks ontvangen. Weer gebeld met de klantenservice, die ineens zeiden dat het geen 7 werkdagen maar 10 werkdagen waren tot ik mijn geld terug zou krijgen. Dat vind ik zelf vrij raar, dat het er ineens 10 zijn geworden. Vervolgens deze 3 extra werkdagen weer geduldig afgewacht, weer niks ontvangen. Weer gebeld, en ja hoor toen werd mij verteld dat het binnen 14 werkdagen op mijn rekening zou moeten staan. Allemaal leuk en aardig, maar niet wat je wilt horen. Dan probeert mevrouw van de klantenservice mij daarna ook nog een thuisabonnement aan te smeren. Helemaal niet de bedoeling van een klantenservice lijkt mij. Goed nu 14 dagen na de annulering, wat een maand na besteldatum is.. Nog steeds mijn geld niet terug ontvangen. In mijn mening is dit echt belachelijk. Als het gaat om een bedrag van bijvoorbeeld 30 euro zou ik het kunnen laten schieten maar nu gaat het om een erg fors bedrag. Nu heeft de financiële afdeling mij inmiddels geholpen, maar ook daar moet ik WEER 7 dagen wachten tot ik reactie krijg. ik heb hier zelf compleet niks aan… Na een klacht te hebben geplaatst op klachtenkompas, werd ik gebeld door Odido. Heel fijn, er zou een terugstortformulier aangevraagd worden. Dan zou ik binnen 7 dagen weer gebeld worden om te vragen of ik het geld zou hebben ontvangen, ja of nee. Dit is natuurlijk weer niet het geval.. Ook nog niks gehoord inmiddels van de financiële afdeling, die overigens ook contact met mij zou opnemen. Dit is wederom niet gebeurd. Ik zit inmiddels al bijna 5 weken te wachten tot ik mijn geld terug heb.. Sorry maar dit is als bedrijf echt waardeloze service, en kan je ook niet maken tegenover klanten. Inmiddels 15 dagen buiten het wettelijke termijn dat ik geen geld heb ontvangen. Je zou bijna van fraude/oplichting uitgaan….
Hallo, je hebt je internet bundel volledig verbruikt.
Dag Odido, allereerst fijn om via een ander platform dan jullie zelf (voorheen T-mobile, nu Odido) te moeten vernemen. Nou had ik inderdaad een mailtje van jullie in de inbox op de dag van de ‘overstap’, maar het was wellicht fijn geweest die aankondiging (al was het maar een sms of push bericht van de provider app) te ontvangen. Nu kwam ik er achter via andere sociale kanalen dat er dus klaarblijkelijk sprake was van een overname. Voor een bedrijf wat communicatie bied had ik toch wel wat betere communicatie verwacht. Enfin. Mocht het bij toeval zijn dat niet veel later na het bericht van overname ik door mijn databundel heen was. Op zich geen gek idee, hoeft ook niet zozeer een probleem te zijn natuurlijk en het gebeurde hiervoor dan gelukkig ook niet iedere maand. Dus die situatie voor mij was schaars te noemen. Maar nou kreeg ik (zoals verwacht) een sms’je van (inmiddels) Odido; Hallo, je hebt je internetbundel volledig verbruikt. Nog geen MB-aanvuller gekocht? Open snel de Odido App of ga naar www.odido.nl/aanvuller Of kies voor internet op lage snelheid totdat je nieuwe bundel ingaat op xx-xx-xxxx/ Je kunt pas verder internetten als je een keuze maakt. Tot snel, Odido Dus je voelt hem al aankomen, ik dus als de wiedeweerga naar die nieuwe Odido App. Die was namelijk ervoor al ‘razendsnel’ geupdate via de Wi-Fi. Maar jammer en helaas, ik kan begrijpen dat er bij een overname wat haperingen zijn, maar pas na mijn keuze zou het pas mogelijk zijn om verder te internetten *vloekwoord*. Mocht dit nou net gebeuren op het moment dat ik mij ver weg van enig Wi-Fi punt bevond en ik juist op dat moment even een Navigatie App nodig had (wederom) *vloekwoord*. Oh, maar dan kan ik wel naar odido.nl/aanvuller om mijn MB’s aan te vullen zodat ik ieder geval nu de nood zo hoog is, daar gebruik van kan maken. Wederom een teleurstelling. De pagina odido.nl/aanvuller wou niet eens laden. Waarschijnlijk omdat ik mijn keus nog niet had gemaakt of ik gebruik wil maken van langzaam internet. Nou heeft mijn geheugen i.c.m. mijn richtingsgevoel mij gelukkig niet in de steek gelaten. En gelukkig waren daarnaast ook mijn belminuten nog niet op (waardoor het extra in de kosten zou lopen), Nou speelde deze situatie zich gelukkig overdag af, maar ik kan mij voorstellen dat een ander gebruiker van Odido (in mijn geval voorheen T-Mobile) en/of ik zelf, deze situatie had gehad in de nachtelijke uren. Ik wil niet gelijk praten over een levensgevaarlijke situatie, want het bereik was nog steeds goed en daardoor 112 binnen hand bereik. Maar dat je data gelijk word gecanceld op het moment dat je door je ‘verbruik’ heen bent vind ik toch vrij vreemd. Helemaal omdat je dus eerst moet bevestigen dat je op lage snelheid verder wilt gaan nadat je door je zogenoemde bundel heen bent. De navigatie app wist mij niet eens te vertellen waar ik was ondanks dat ik GPS had aanstaan. De website www.odido.nl/aanvuller was niet eens te bereiken, omdat ik dus eerst moest bevestigen dat ik op langzamere snelheid door wou gaan (zonder daarbij extra kosten te maken). Het nog vreemdere was, dat toen eenmaal bij thuiskomst (En ik weer Wi-Fi had en dus dat kon bevestigen) ik een sms’je ontving: Hallo, je hebt gekozen om gratis te internetten op lage snelheid. Deze gaat in zodra je internetbundel volledig verbruikt is. Wil je snel internet? Koop een MB-aanvuller. Ga naar www.odido.nl/jouwverbruik of de Odido App voor je actuele status. Tot snel, Odido. Dat ‘tot snel’ was nog even extra spiritus op een brandende wond. Ik had tenslotte zeer snel die App geopend wat jullie zelf eerder aanraden, slechts tevergeefs. Daarnaast vraag ik mij nu af als dit weer mocht gebeuren, of ik dan gelijk die lage snelheid heb. Er staat tenslotte “Deze gaat in zodra je internetbundel volledig verbruikt is.”. En aangezien daar al sprake van was, verwacht ik eigenlijk wel na het lezen van dat bericht, dat daar in eerste instantie al sprake van was. Maar wederom helaas tevergeefs mocht het niet baten. Het zou daarom fijn zijn dat je (ook met betrekking tot een ieders veiligheid); 1. Of automatisch die trage snelheid beschikbaar maakt en je dus niet eerst via een App of via een website moet bevestigen dat je daar gebruik van wilt maken. 2. Of die trage snelheid maakt voor een ieder, waardoor zij op zijn minst, met hun eigen snelheid die app kunnen openen dan wel naar die website kunnen gaan, om hun MB’s aan te kunnen vullen. 3. Of in ieder geval punt 2. i.c.m. het gebruik/verbruik van een Navigatie App, waardoor (zowel overdag als ‘s nachts) je alsnog een weg weet te vinden richting huis, dan wel het punt waar je dacht te belanden. 4. Eigenlijk gewoon een combinatie van al die drie. En dat je (eventueel via website/app) kan aangeven dat als het bundel op is, dat het dan ook echt op is. Of, dat je daar al van te voren kan aangeven, dat mocht het bundel op zijn, je in aller nood gebruik wilt kunnen maken van een lager data plan dan dat je bundel te bieden heeft. Want ondanks het bundel wat je hebt, schijnt er nu dus ook sprake te zijn van ‘snelheidsbeperking’ van het bundel waar je aan gekoppeld bent. Mocht je onbeperkt internet willen, dan is dat niet gelijk gekoppeld aan de maximale snelheid waar je wellicht vanuit gaat. Daardoor ben ik ook wel benieuwd naar, dat mocht je eenmaal na die overbodige bevestiging-stap gekozen hebben voor de lage snelheid, welke snelheid je op zijn minst kan verwachten. Ik kan dat zelf niet zo gauw vinden namelijk, maar merkte op dat mijn gekozen navigatie systeem (o.a. voor autorijden) daar af en toe wel moeite mee had en daardoor niet de verwachte service kon bieden die ik er normaliter van kon verwachten. Dat zou weleens gevaarlijke situaties kunnen opleveren waarvan je kan zeggen, had nou maar die extra MB’s genomen, maar het kan ook een service zijn die je op zijn minst hoopt te kunnen verwachten van een provider. Tip: maak de overstap naar de lage snelheid buiten je bundel geautomatiseerd. Ik weet niet of je via bepaalde poorten navigatie wel toegankelijk kan maken/blijven houden, maar mocht zoiets kunnen, zou dat zeker fijn zijn en wat menig burger op prijs kan stellen vermoed ik. Je zou maar verdwaald zijn, net buiten je bundel vallen en hierdoor juist de verkeerde richting uit gaan met alle gevolgen van dien.
4G voor thuis niet in mijn huis
Hi lezers, Ik ben ten einde raad, en opzoek naar een helpende hand! Ten eerste vind ik het niet kunnen dat de overgang naar Odido pas is aangekondigd nadat ik al op mijn telefoon verbonden met Odido was, de app verandert was etc. Het lijkt me dat gebruikers van een eindproduct als eerst moeten horen over een verandering. Deze ergernis terzijde heeft de switch naar Odido me letterlijk alleen nog maar ellende gebracht. 4-31 september: van de een op de andere dag heb ik minimale internet verbinding. Het is niet genoeg om een recept te googelen, en het kijken van series gaat duurt 2 keer zo lang door al het bufferen. Met andere woorden; dit is anno 2023 geen werkbare WiFi. Van 300 mbits/s ging ik naar 3 mbits/s. Ik heb destijds met Odido meerdere malen gebeld, er waren werkzaamheden dus ik zat het uit. Daarna is mijn internet weer als vanouds snel geworden. 24 oktober tot op heden: WEER amper internet in mijn eigen huis. Ik heb die dag meteen de klantenservice gebeld, omdat het slechte bereik me deed denken aan dat ik nog recht had op een compensatie voor september. Die heb ik ook gekregen: een korting van €17 totaal op een maandbedrag voor mobiel + 4g voor thuis van €76. Ik vind dit persoonlijk echt schandalig, het kortingsbedrag komt niet eens in de buurt van het 4g maandbedrag (€28), en ik heb praktisch niets normaal kunnen doen met mijn internet. Mijn probleem is dus dat sinds T-Mobile Odido is geworden ik veel te veel tijd doorbreng zonder mijn dagelijkse gebruik van internet. Ik word gek! Het probleem is dat ik zowel op mijn telefoon slecht internet heb en slecht internet op mijn 4G voor thuis wifi netwerk. De enige manier waarop ik nu een film kan kijken, is door mijn router buiten op het balkon te zetten met mijn deuren open. Dan krijg ik op mijn router in plaats van geen, 1 streepje te zien. Het is veel te koud hiervoor en slaat überhaupt nergens op dat ik zover moet gaan. Ik vermoed dat ook al zijn dezelfde masten in gebruik, er toch iets gebeurd is met de sterkte van het netwerk. Dit keer is er geen onderhoud/storing etc, het lijkt er dus op alsof slecht of zeer onbetrouwbaar internet de maatstaf is. Wat gaat Odido concreet doen om mijn verbinding te verbeteren? Een korting op de rekening van €17 op €76 totale kosten voor een maand lang amper tot geen internet in mijn huis is eigenlijk onnaceptabel. Ik wil mijn abbonement het liefst niet beëindigen, er zijn namelijk geen andere aansluitingen voor internet in mijn huis. Maar als dit probleem niet binnen een maand is opgelost heb ik geen andere keus.

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Duncan Elfrinkheeft de TV expert badge verdiend
  • TV expert
    rvk01heeft de TV expert badge verdiend
  • TV expert
    Albert55heeft de TV expert badge verdiend
  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen