Skip to main content
Beantwoord

Binnen welke termijn recht op een nieuw toestel?

  • 28 August 2024
  • 4 reacties
  • 39 Bekeken

Ik heb zojuist wederom contact gehad met Odido over een probleem dat ik al langere tijd heb met mijn nieuwe toestel. Tijdens het telefoneren valt het geluid namelijk steeds weg, soms wel voor langer dan een halve minuut. Een maand geleden schreef ik er dit topic over.

De medewerker aan de telefoon gaf aan dat ik mijn telefoon net iets te lang heb om een nieuw toestel te krijgen. En dat ik dus mijn huidige toestel ter reparatie aan moet bieden. Nu vraag ik me af: wanneer had ik nog wel een nieuw toestel kunnen krijgen? Ik heb het probleem immers een maand geleden al gemeld en toen speelde het al een aantal weken.

Hoi @LMvdBeek 

Een maand geleden schreef je dat je toestel al een paar maanden oud is.. Als het toestel een gebrek vertoont wat niet door externe invloeden is veroorzaakt heb je recht op reparatie. Een vervangend toestel zal Samsung pas toekennen als het gebrek niet kan worden gerepareerd of de kosten daarvan te duur worden. Direct een nieuw toestel is eigenlijk alleen van toepassing als je een DOA hebt. (dead on arrival)

Dus, meldt het toestel aan, dan wordt het probleem onderzocht en krijg je te horen wat er aan de hand is en of dat onder garantie gerepareerd gaat worden. Mijn advies om nog eens met een andere simkaart in je Samsung te testen blijft van harte aanbevolen om straks “problem not found” uit te sluiten.

 

 


Hoi @eric,

Dat klopt inderdaad, het toestel heb ik sinds halverwege mei dus het is net nieuw. Aangezien een medewerker van Odido me liet weten dat ik het net te lang heb, vroeg ik me af binnen welke termijn dit nog wel mogelijk is, aangezien het probleem wel al langer speelt. Wat je schrijft komt dus niet overeen met wat me zojuist is verteld door Odido zelf. Aangezien dat de vorige keer ook al het geval was, stel ik voor dat je reageren overlaat aan medewerkers van Odido. Ik heb nu namelijk nog steeds geen antwoord op mijn vraag dus van klant-helpt-klant is hier geen sprake. 😉

Jouw advies heb ik opgevolgd en daarom heb ik ook contact gehad met Odido zelf om te bespreken hoe ik het toestel ter reparatie aan kan bieden. Het probleem lijkt bij mijn toestel te liggen namelijk. Dank daarvoor dus.


ok @LMvdBeek ,

Als de kruistest uitwijst dat het toestel ook met een ander abonnement gesprekken verbreekt, dan lijkt het aannemelijk dat er een gebrek is. Alleen waardoor dat gebrek wordt veroorzaakt moet door de reparatiedienst worden onderzocht. Het gebeurt maar al te vaak dat het toestel valschade of nog erger, waterschade heeft opgelopen waardoor een probleem is ontstaan. Maar wat de oorzaak ook is, dan kan toch pas worden bepaald wat het reparatie traject wordt. Je zou trouwens voor fabrieksgarantie ook direct naar een Samsung repair shop kunnen gaan. Met een afspraak kun je wellicht erop wachten.

 


Oké Eric, thanks!


Reageer