Skip to main content

Ik bezit een nieuw telefoontoestel t.w. een Motorola Moto G82. Volgens Motorola heb ik een WiFi verbinding nodig om het toestel te laten updaten. Maar, ik heb al jaren alleen maar een betaald Internet verbinding. In de Instellingen, Internet menu van het toestel staat wel “Odido” met een knopje met de naam “WiFi”. Als ik deze aanzetten verschijnt een aantal WiFi servers. Maar zij zijn allemaal versleuteld met een wachtwoord. Geen van deze servers is van mij. 

Mijn vraag nu is bevat mijn Internet bundle ook toegang tot WiFi of niet? Zo ja, hoe kan ik deze aanzetten?

Hallo @Worm 

Achter de router staat de WiFi naam achter SSID en het wachtwoord achter Wireless Key.

Hallo @Worm 

Achter de router staat de WiFi naam achter SSID en het wachtwoord achter Wireless Key.

Ik heb geen router van Odido.

De enige router die ik nog heb is van KPN.

Als jij geen vast internet verbinding van Odido hebt maar wel iets met Odido ziet, dan zal het signaal van de buren vandaan komen.  Daarom kun je geen verbinding maken.

en wat gebeurt er als je verbinding maakt via wifi met je eigen kpn router? dan kan je foon toch gewoon updaten?!

en wat gebeurt er als je verbinding maakt via wifi met je eigen kpn router? dan kan je foon toch gewoon updaten?!

Ja, dat weet ik al. Maar, aangezien mijn SIM Only abonnement bij Odido loopt zocht ik de mogelijkheid ook Wi-Fi van dezelfde abonnement te gebruiken.

Over de KPN router gesproken heb ik Wi-Fi uitgezet. Ik gebruik slechts een LAN-kabel om verbinding met de buitenwereld te maken. Ook zit mijn Windows laptop in Aeroplane mode. Het aan-en uitzetten van Wi-Fi eerder keer om slechts mijn mobieltje te laten updaten veroorzaakt een hoop rompslag die ik liever wil vermijden.

Overigens, is het mij opgevallen dat er een Wi-Fi verbinding is met de naam Tivoli waarnaast geen slot teken staat. Heeft iemand daar wat ervaring mee?

je mobiele abonnement is heel wat anders dan wifi, wifi staat los van mobiel. gewoon kpn wifi aanzetten, is helemaal gratis

Tivoli? Misschien zit je in Utrecht, maar iedereen kan zijn mobiele netwerk Tivoli noemen.

Kun je je telefoon instellen om updates via je bundel te ontvangen? Dan heb je wel een grote bundel nodig. Lukt dat niet, ga dan naar een café, winkel of bibliotheek waar ze wifi hebben.

Je kunt eventueel de app publicroam installeren, dan krijg je in elke openbare bibliotheek en ook veel andere instellingen automatisch verbinding.

Ik heb het probleem opgelost door alle network instellingen te laten resetten. Daarna heeft het toestel geupdate naar de nieuwste update t.w. TISUS331-124-6-11 (voor Android 13) uitgegeven op 1 augustus jl.

Reageer