Skip to main content
8580 Topics
Problemen en ellende bij contractovername (zakelijk)
Twee maanden geleden contact gehad met Odido om een aantal zakelijke telefoonnummers over te laten zetten naar een ander BV. Bij een van de nummers moest er nog een nieuw toestel bestelt worden. Met de mensen van de klantenservice overlegt hoe we dit het beste konden aanvliegen. Het antwoord hierop was: ‘Tegenwoordig kan dit tegelijk, je kan het toestel nu bestellen en later je contract overzetten’. In de T-Mobile tijd kon dit al niet, dus het leek me dan toch ook sterk dat dit goed zou gaan. De medewerker van de klantenservice gaf toen aan dat dit geen enkel probleem was en dat hij toch beter zou weten dan de klant hoe dat dit zou werken. Als klant zijnde vertrouw je op het kennen en kunnen van deze medewerkers, dus ik ben hier in meegegaan. Intussen zoals ik al eerder aangaf twee maanden verder dagelijks meer dan drie keer bellen met de klantenservice van het kastje naar de muur gestuurd worden. Er komen allerlei excuses naar boven die een andere collega weer ontkracht en daarna daarna de volgende excuses of beloftes weer gebeuren. Tot nu toe is er geen enkele belofte na gekomen... Helaas zijn de abonnementen nog steeds niet over en zal ik de periode die het nieuwe abonnement zal duren moeten afwachten voordat Odido hier maar iets in kan betekenen. Ik vind het dan ook erg raar dat door een fout van Odido ze dit niet zelf terug kunnen draaien, de nummers blijven immers binnen Odido. Na Een formele klacht ingediend te hebben zowel per mail als telefonisch of via de website komt er geen enkele reactie Op het moment van een ingebrekestelling loopt Odido daarbij ook nog eens alles aan z’n laars doet de klacht te niet en sluit het nummer gewoon af. Hoe triest en hoe ver moet het gaan Odido? Is dit hoe jullie met klanten omgaan?
4G voor thuis extra snel sim only?
Dag allen, Ik heb nu een tijd een 4g voor thuis sim only abonnement waar ik over het algemeen wel “ok” mee ben.Echter moet ik sinds kort vaker thuis werken en begin ik te merken dat mijn internet snelheid niet snel genoeg is voor mij waardoor ik vaak lange tijden moet wachten op downloads (8,5 uur op 100gb downloads / updates).Na online te kijken wat mijn opties zijn kom ik alleen uit bij “4G voor thuis extra snel” van Odido (Ik woon in het buitengebied in een anti-kraak woning dus glasvezel of andere fysieke aanslutingen zijn totaal geen optie). De dekking en verbinding met het netwerk is prima maar het komt echt aan op de upload/download snelheid.Toen ik verder keek naar “4G voor thuis extra snel” zag ik dat het verplicht is om deze router er bij aan te schaffen, ik heb echter al exact deze router van de vorige bewoner over kunnen nemen (zonder abonnement overzetten). Deze bewoner had de router bij het stopzetten van het abonnement de router afbetaald en die is nu iets meer dan een jaart oud. Nu vroeg ik mij dus af of het mogelijk is om dit abonnement sim-only te kunnen krijgen? Het zou namelijk absurd zijn voor mij om 336,- te betalen voor een router die ik al heb zodat ik een beter abonnement kan krijgen. Deze verbetering zou dan ook maar een kleine verbetering geven, met mijn abonnement nu en de AF55 indoor/outdoor haal ik 3,5 MB/s en met het extra snel abonnement zou ik dan ongeveer 11,5 MB/s download snelheid halen. Ook zag ik in de aanvullende voorwaarden van dit pakket dat er 2 varianten zijn van de startbundel (150GB en 500GB), gaat dit over het tegoed dat je hebt voordat je je MB’s moet aanvullen?En is er een bepaalde reden dat dit soort regeling bestaat? Ik heb namelijk nog nooit gehoord dat je je MB’s moet aanvullen voor een internet aansluiting thuis. Ik zit nu ook al vaak met de Odido app open op mijn telefoon te tikken omdat ik nauwlijks programma’s kan updaten of bestanden kan downloaden zonder dat mijn “unlimited” data ineens op is. Ik betwijfel ook in wat voor huishoudens een startbundel van 150GB genoeg is per maand. Zou niet iedereen constant dan MB’s bij moeten vragen? Ik vind het erg lastig om zo beperkt te zijn in mijn internet opties, zeker omdat ik ook afhankelijk ben met werken van mijn internet stabiliteit en snelheid.

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Duncan Elfrinkheeft de TV expert badge verdiend
  • TV expert
    rvk01heeft de TV expert badge verdiend
  • TV expert
    Albert55heeft de TV expert badge verdiend
  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen