Skip to main content

Samen Unlimited in VS

• is een Master Poster
  • 14 reacties

Ik heb een probleem met het Samen Unlimited-abonnement in de VS. Het nummer is een paar maanden geleden omgezet naar Samen Unlimited. Het is gekoppeld aan een nummer met Unlimited Plus, maar vandaag zie ik in de app dat het Samen Unlimited-nummer geen internet heeft, we maken extra kosten en de Odido-chat probeert ons Internet op Reis te verkopen, terwijl dat niet de bedoeling is van deze dienst.

Uitgelichte reactie

20 april 2025

Hi ​@iserje ik neem het stokje even over van mijn collega! Dank voor het invullen van je profielgegevens. Ik heb gelijk gekeken bij de abonnementen en ik zie al wat er aan de hand is. Het nummer wat eindigt op ***5281 is begonnen als Unlimited Start en inmiddels veranderd naar Unlimited Plus. Met dit abonnement kun je gerust internetten in de VS (je hebt in totaal 60 GB om te gebruiken). Het nummer wat eindigt op ***3138 is een Samen Unlimited abonnement, maar deze was in werking gezet toen het hoofdabonnement (nummer ***5281) nog een Unlimited Start abonnement was. Bij Samen Unlimited wordt automatisch hetzelfde abonnement gekoppeld, vandaar dat dit abonnement nog steeds beschikt over Unlimited Start, omdat bij een wijziging in het ene abonnement, niet automatisch wordt overgenomen bij het andere abonnement waar Samen Unlimited aan vast zit. Wil je wel dat dit zo snel mogelijk in orde wordt gemaakt? Dan kun je het beste bellen naar één van onze verkoopadviseurs: 0800-0092 (vanuit het buitenland +316-24001200). Dit kan van maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 18:00u en op zaterdag van 09:00 tot 17:30u. Zij kunnen dit meteen voor je in orde maken! 

Ik had het graag per direct voor je willen aanpassen, maar het systeem laat dit niet toe. Alleen collega's van de verkoopafdeling kunnen dit voor je in orde maken, sorry! Wat betreft het abonnement van je vrouw, welk nummer is dat? Is dat het nummer wat eindigt op ***1273? Ik zie dat dit nog een oud T-Mobile abonnement is, deze kan dus niet worden omgezet naar een nieuw Odido Hello abonnement met Unlimited Plus. Hiervoor dient het abonnement eerst verlengd te worden, maar dan gaat het nieuwe abonnement pas na de einddatum van start. 

Laat je weten of het telefonisch is gelukt om het te regelen? We horen het graag van je! 

17 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8973 reacties
  • 16 april 2025

Zijn dit abonnementen die beide na 5 september 2023 aangesloten zijn? T-mobile had namelijk ook van voor die periode een Unlimited plus waar de US data niet in zat. Zie je in de app dat je in de usa bent? Dan zou je met het juiste Unlimited plus abonnement ook de US databundel in de app moeten zien.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 14 reacties
  • 16 april 2025

Hi,

Ik heb het abonnement op 6 april van dit jaar gewijzigd naar Unlimited Plus. Het hoofdnummer heeft geen probleem met roaming, maar het Samen Unlimited-nummer wel.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 14 reacties
  • 16 april 2025

Tot gisteren gaf de app aan dat het hoofdnummer Unlimited Plus had en het andere nummer Samen Unlimited. Voor het hoofdnummer werd de locatie VS weergegeven, maar niet voor het Samen Unlimited-nummer. Ik had het vandaag nog niet gecontroleerd totdat jij ernaar vroeg. Maar op dit moment tonen beide nummers Samen Unlimited, wat duidelijk een probleem is.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 14 reacties
  • 16 april 2025

Een sms van ochtends dus Unlimited Plus werkt

Hallo! Je bent in de Verenigde Staten. 

Je kan hier [en in de EU, Zwitserland en Turkije] 60 GB per maand gebruiken. Bovendien kun je ook hier onbeperkt bellen en sms'en. Check je verbruik in de Odido App. Goede reis, Ruud van Odido

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8973 reacties
  • 16 april 2025

Dus op die telefoon kun je wel internet gebruiken uit die 60GB bundel? Is het andere nummer voor €20 euro per maand in dezelfde app zichtbaar,  dat hoort als ze een "samen" groep zitten.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 14 reacties
  • 16 april 2025

Ik heb twee telefoons met twee nummers – één is het hoofdnummer met Unlimited Plus (tot 06-04-25 had dit nummer Unlimited Start). Dit nummer heeft geen probleem met roaming en de sms die ik eerder heb doorgestuurd komt van dit hoofdnummer.

Het andere nummer is Samen Unlimited. Dit nummer is begin 2025 omgezet van een eigen abonnement naar Samen Unlimited. Ik heb dit destijds bewust van tevoren geregeld, zodat beide telefoons goed zouden werken in de VS.

Ik heb nu net het tweede toestel gecontroleerd en daarop verschijnt een andere sms (bijvoorbeeld dat we Internet op Reis moeten kopen), wat duidelijk niet klopt. Vandaag werkte het internet op dat toestel ook niet meer en we kregen een sms over extra kosten.

Op het webportaal worden de twee nummers correct weergegeven – het hoofdnummer als Unlimited Plus en het tweede nummer als Samen Unlimited. Maar in de app staat het nummer dat eindigt op 281 óók als Samen Unlimited, net als het nummer dat eindigt op 138 – wat uiteraard niet klopt.

Alles wat ik wil, is dat het nummer dat bedoeld is als Samen Unlimited ook echt als zodanig werkt, en dat de onterechte extra kosten worden verwijderd.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8973 reacties
  • 16 april 2025

Een moderator zal hiernaar kunnen kijken. Hopenlijk kunnen ze dit oplossen.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 14 reacties
  • 17 april 2025

De klantenservice vertelde me dat Samen Unlimited niet bedoeld is om die “extra” roaming te hebben — het werkt dus alleen binnen de EU. Dat maakt het voor ons eigenlijk nutteloos.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8973 reacties
  • 17 april 2025

Dat lijkt mij onjuiste informatie. Op de webpagina van Odido lees je:

“ Elk extra abonnement kost maar € 20 per maand en is een kopie van je eigen Unlimited abonnement (alleen de punten voor extra’s doen niet mee). Je kunt tot wel 5 anderen toevoegen. Zo kan iedereen onbeperkt internetten en bellen. “ 

Dat is echt niet beperkt tot alleen binnen de EU, want juist gebruik buiten de EU is het verschil tussen een unlimited start/basic en PLUS/Premium. 

Wacht maar even een moderator af, die kan in de systemen kijken.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 14 reacties
  • 17 april 2025

Precies! Ik heb net weer contact gehad met de klantenservice, en na wat aandringen bleek dat Samen Unlimited inderdaad een kopie zou moeten zijn van het hoofdabonnement.

Na wat dieper graven ontdekten ze dat er achter het Samen Unlimited-nummer op dit moment eigenlijk nog Unlimited Start zit (wat eerder het abonnement van het hoofdnummer was). Mijn vermoeden is dat er iets misgaat wanneer het hoofdabonnement dynamisch verandert – en dat Samen Unlimited dan niet automatisch meeverandert.

Voor nu hebben ze een tijdelijke oplossing geregeld: ODIDO heeft wat gratis tegoed toegevoegd en Internet op Reis geactiveerd voor dat nummer, zodat we in ieder geval internet hebben op dat toestel.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Iserje, gaaf dat jullie gebruik maken van Unlimited Plus en Unlimited Samen! Ik hoop dat jullie een leuke tijd hebben in Amerika. Heel fijn dat mijn collega's zo met je hebben kunnen meedenken met deze tijdelijke oplossing. Zet je voor zowel je eigen 06-nummer als het Unlimited Samen abonnement de volgende gegevens in je profiel? Dan kan ik volledig met je meekijken: volledige naam, 06-nummers, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van het IBAN.

Ik denk alvast hard op mee: hoelang blijven jullie in Amerika? Blijven jullie voor een lange tijd? Wellicht is het een optie om een lokaal simkaartje met (onbeperkt) data aan te schaffen, die ik dan voor je crediteer. Maar ik snap het ook als je je eigen abonnement, nummer, etc. wil gebruiken. Een andere optie is om veel gebruik te maken van een hotspot vanaf het Unlimited Plus abonnement, zodat je met het 2e abonnement ook verbonden blijft en mocht het gratis tegoed verbruikt zijn, dan geef ik je met alle plezier nieuw tegoed. Geef je me een seintje als je je profiel hebt ingevuld? Dan kijk ik graag nogmaals met je mee. Voor nu wens ik jullie alvast een heel fijn Paasweekend en een hele mooie tijd in Amerika! 😄

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 14 reacties
  • 18 april 2025

Hallo ​@Marciano van Odido, bedankt dat je weer contact opneemt – ik heb het profiel bijgewerkt met alle gevraagde informatie, dank je wel dat je hiernaar kijkt. Zolang het tegoed hoger is dan de gemaakte kosten, gaat het goed :) Ik gebruik de hotspot wanneer dat mogelijk is.

Misschien is het ook een idee om het abonnement van mijn vrouw tijdelijk om te zetten naar Unlimited Plus? Dan werkt alles precies zoals het zou moeten.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@iserje ik neem het stokje even over van mijn collega! Dank voor het invullen van je profielgegevens. Ik heb gelijk gekeken bij de abonnementen en ik zie al wat er aan de hand is. Het nummer wat eindigt op ***5281 is begonnen als Unlimited Start en inmiddels veranderd naar Unlimited Plus. Met dit abonnement kun je gerust internetten in de VS (je hebt in totaal 60 GB om te gebruiken). Het nummer wat eindigt op ***3138 is een Samen Unlimited abonnement, maar deze was in werking gezet toen het hoofdabonnement (nummer ***5281) nog een Unlimited Start abonnement was. Bij Samen Unlimited wordt automatisch hetzelfde abonnement gekoppeld, vandaar dat dit abonnement nog steeds beschikt over Unlimited Start, omdat bij een wijziging in het ene abonnement, niet automatisch wordt overgenomen bij het andere abonnement waar Samen Unlimited aan vast zit. Wil je wel dat dit zo snel mogelijk in orde wordt gemaakt? Dan kun je het beste bellen naar één van onze verkoopadviseurs: 0800-0092 (vanuit het buitenland +316-24001200). Dit kan van maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 18:00u en op zaterdag van 09:00 tot 17:30u. Zij kunnen dit meteen voor je in orde maken! 

Ik had het graag per direct voor je willen aanpassen, maar het systeem laat dit niet toe. Alleen collega's van de verkoopafdeling kunnen dit voor je in orde maken, sorry! Wat betreft het abonnement van je vrouw, welk nummer is dat? Is dat het nummer wat eindigt op ***1273? Ik zie dat dit nog een oud T-Mobile abonnement is, deze kan dus niet worden omgezet naar een nieuw Odido Hello abonnement met Unlimited Plus. Hiervoor dient het abonnement eerst verlengd te worden, maar dan gaat het nieuwe abonnement pas na de einddatum van start. 

Laat je weten of het telefonisch is gelukt om het te regelen? We horen het graag van je! 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8973 reacties
  • 20 april 2025

Vanuit het buitenland moet je bellen +316-24001200

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 14 reacties
  • 20 april 2025

Hallo ​@Pharwin van Odido, laten we het nummer dat eindigt op 1273 hierbuiten laten. Het nummer van mijn vrouw is het Samen Unlimited-abonnement.

Wat opvalt, is dat Samen Unlimited blijkbaar niet automatisch het hoofdabonnement blijft volgen, maar alleen eenmalig bij het koppelen wordt overgenomen. Volgens mij wordt dat op de website niet op die manier gecommuniceerd.

Hoe dan ook, ik ga maandag proberen contact op te nemen met de verkoopafdeling, want de roamingkosten blijven oplopen.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8973 reacties
  • 20 april 2025

Ik denk dat ze maandag gesloten zijn vanwege pasen. Bel dus dinsdag. 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@iserje ah, check! Is helemaal goed. Wat je zegt klopt helemaal. Bij Samen Unlimited wordt alleen in het begin het hoofdabonnement overgenomen. Als er een wijziging plaatsvindt in het hoofdabonnement, wordt het andere abonnement (wat Samen Unlimited is) niet automatisch overgenomen. En dat is in dit geval ook gebeurd, vandaar dat het abonnement van je vrouw geen Unlimited Plus is, maar Unlimited Start. 

Als je morgen kunt bellen met één van onze collega's, kunnen zij dat in orde maken. Komt helemaal goed! 

Mocht je nog andere vragen hebben, laat het dan gerust weten!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen