Skip to main content

gb-aanvuller werkt niet in buitenland als gb’s op zijn

Goedemorgen, als ik in het buitenland zit dan krijg ik de eerste keer als mijn dag limiet bijna op is een melding en kan ik bij 80% alvast een aanvuller van 1GB aanvragen. Als die ook weer op is dan kan ik hem pas weer aanvragen als m’n GB’s op zijn. Maar doordat ik dan geen internet meer op omdat het op is kom ik niet meer daar waar ik de GB aanvuller aan kan vragen. 
ik moet dan op iemands hotspot om het te regelen. 
dat kan toch niet de bedoeling zijn. Ik heb ongelimiteerd internet in binnen en buitenland. Maar zo is het niet werkbaar. 
bekend bij anderen en wat kan ik hieraan doen?

ik vind het sowieso raar dat als ik ongelimiteerd internet heb ik dan toch na 5 GB iedere keer maar 1GB opnieuw moet aanvragen. Ben je net bezig kan je weer een handeling doen.  

Uitgelichte reactie

20 april 2025

Hoi ​@Natalie-denh 

Wat voor abonnement heb je precies?

Het unlimited in Nederland is normaal 20gb per dag en dan 2gb aanvullers. Bij roaming in de EU is dat niet van toepassing.  Daar heb je een bepaald limiet per maand, bijvoorbeeld 40GB en daarna stopt je internet en kun je bundels bijkopen!

Hoe duurder je abonnement,  hoe meer data in de EU is inbegrepen.  Je kunt de EU bundel volgen als je roamt in de Odido app.

6 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9047 reacties
  • 20 april 2025

Hoi ​@Natalie-denh 

Wat voor abonnement heb je precies?

Het unlimited in Nederland is normaal 20gb per dag en dan 2gb aanvullers. Bij roaming in de EU is dat niet van toepassing.  Daar heb je een bepaald limiet per maand, bijvoorbeeld 40GB en daarna stopt je internet en kun je bundels bijkopen!

Hoe duurder je abonnement,  hoe meer data in de EU is inbegrepen.  Je kunt de EU bundel volgen als je roamt in de Odido app.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 20 april 2025

Unlimited voor alles dus ook voor data. In binnen en buitenland. 
Maar ze hanteren een daglimiet van 5 gb. Daarna kan ik onbeperkt aanvulling aanvragen. Maar deze is maar 1 gb per keer. 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9047 reacties
  • 20 april 2025

Er is geen smartphone abonnement naam met "unlimited voor alles".... is het abonnement na 5 september 2023 aangevraagd of verlengt? Dan is het een unlimited abonnement start, basis, plus of premium. 

Allemaal hebben ze 20gb per dag binnen Nederland met boosters van 2 Gb als je over de 20gb per dag gaat.

Een variant met 5gb per dag en 1 gb aanvullen is of HEEEl oud, of van een concurrent :)

Anyway, met geen enkel abonnement kun je in het buitenland gratis bundelboosters bestellen.  Dus dat is geen fout.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 20 april 2025

Dan ben je niet helemaal goed geïnformeerd denk ik. 
ik heb idd een heel oud abonnement. Unlimited NL + EU 17.1. 
daarbij heb ik unlimited data en kan ik onbeperkt data aanvullers bijbestellen. Het enige wat niet werkt is dat ik na 1x bij 80% bijbestellen het de volgende keer pas kan doen als al de GB’s op zijn. Dan moet ik op iemands hotspot om dat te regelen. Dan krijg ik wel weer gratis 1 GB erbij. Maar het vreemde is dus dat ik internet moet hebben om mijn GB’s te krijgen waar ik wel recht op heb. Ik krijg de volgende melding: Hallo, je hebt je GB-aanvuller verbruikt. Via www.odido.nl/roaming of de Odido App neem je gratis een nieuwe GB-aanvuller voor de rest van de dag. Tot snel, Odido

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9047 reacties
  • 20 april 2025

Ah, een heel oud abonnement dus daar gaan ze niks meer aan veranderen.  Misschien hopen ze wel dat je het zo vervelend gaat vinden dat je gaat veranderen naar een modern 2025 abonnement :)

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 20 april 2025

Haha zou kunnen. Maar gaat niet gebeuren. Dan neem ik een nieuw abo bij een concurrent. De modernere abonnementen zijn geen verbetering. 
het kan alleen volgens mij niet zo zijn dat als ik betaal voor unlimited data dat niet kan omdat ik niet op tijd meer data aan kan vragen. 
dus vraag me af of er meerdere mensje zijn die hier last van hebben (gehad) en of er een work around is. 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen