Skip to main content
Beantwoord

1 a 2 streepjes mobiel internet 5g op mijn telefoon in mijn buurt.

  • 10 augustus 2024
  • 13 reacties
  • 386 Bekeken

  • is een Master Poster
  • 17 reacties

Wrm is er in mijn buurt/wijk (purmerend, weidevenne) zo slecht bereik op mijn mobiel? Heb ½ streepjes altijd in mijn wijk en heb een speedtest gedaan en dat is, zie foto!

in Amsterdam heb ik volle bak en had daar speedtest (vandaag) gedaan en dat was 400mbit. 
Wordt dit nog opgepakt en verbeterd in mijn wijk?

 

Beste antwoord door Waqqas

Hallo @Çuki 

Heb je al een melding gemaakt op de dekkingskaart dat je enkel in jouw buurt slecht bereik hebt? Wellicht is het een probleem met de mast.

https://www.odido.nl/netwerk/dekking

Bekijk origineel

13 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21124 reacties
  • Antwoord
  • 10 augustus 2024

Hallo @Çuki 

Heb je al een melding gemaakt op de dekkingskaart dat je enkel in jouw buurt slecht bereik hebt? Wellicht is het een probleem met de mast.

https://www.odido.nl/netwerk/dekking


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 11 augustus 2024

Bizar... Heb net ook een melding hier gemaak van Loosduinen, Den Haag. 1 steepje en super slecht internet op telefoon. Gewoon bizar dat ik hier voor betaal eigenlijk. 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 17 reacties
  • 11 augustus 2024

Hallo,

nee nog geen melding gemaakt. Heb net geprobeerd. Op een gegeven moment moet ik inloggen op odido, maar dat lukt niet! Heel raar dit, terwijl inlog gegevens gewoon kloppen. Kom daarmee ook in de app.


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21124 reacties
  • 11 augustus 2024

@Çuki 

Heb het net ook even geprobeerd en inloggen via de dekkingskaart is geen probleem. Kan je het eens met een andere browser of andere apparaat?


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 17 reacties
  • 12 augustus 2024

Hi,

ja met andere browser geprobeerd maar geen succes! Ander apparaat nog niet. Lijkt me sterk dat die het op een ander apparaat wel doet. Voorheen deed die het wel gewoon.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 17 reacties
  • 13 augustus 2024

Geprobeerd op ander apparaat vandaag maar geen succes!


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Çuki, niet fijn dat je verminderde dekking hebt in Purmerend. Waarschijnlijk moet je je cookies verwijderen om de dekkingskaart weer te kunnen gebruiken. Daarnaast kijk ik graag met je mee:

  • Wil je controleren of je de nieuwste software op je telefoon hebt staan?
  • Start daarnaast ook je telefoon opnieuw op

Is het hiermee niet verbeterd? Dan zet ik graag een case voor je door. Om dit goed te onderzoeken hebben mijn collega's de volgende gegevens nodig:

  1. 3 recente voorbeelden van de verminderde dekking: mogen nog 2 screenshots van speedtest zijn op 2 verschillende dagdelen/dagen.
  2. Heb je een voorkeur voor een terugbelmoment: ochtend, middag of avond?

Ik zie je bericht met voorbeelden graag tegemoet en ik hoop dat mijn collega's het dan snel voor je kunnen oplossen!


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 17 reacties
  • 15 augustus 2024

Hi,

- telefoon is up to date kwa software

- telefoon opnieuw gestart ook.

geen resultaat!

btw mijn vriendin heeft ook odido en heeft hetzelfde! 
buiten of binnen in huis maakt niet uit zelfde aantal strepen en dekking.

 

 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

@Çuki lukt het om de melding inmiddels zelf te maken via je Mijn Odido account? Ik had je in het andere topic geholpen, waar je aangaf dat inloggen weer lukt. Als het goed is, zou je de melding moeten kunnen maken. Zo niet, dan ontvangen we graag 3 recente voorbeelden met een datum, tijdstip + locatie, zodat we het handmatig voor je door kunnen zetten. Je kunt eventueel ook de netwerkinstellingen van je toestel resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. 

We horen graag of het zelf is gelukt om de melding nu te maken of dat we het handmatig voor je door moeten zetten! 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 17 reacties
  • 15 augustus 2024

Ja heb de melding inderdaad ook meteen zelf gemaakt. 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

@Çuki Top, dan zullen onze netwerkspecialisten het voor je onderzoeken en zo snel mogelijk bij je terugkomen met meer duidelijkheid! Mocht je in de tussentijd nog andere vragen hebben, laat het dan gerust weten! 


Ik woon in een woonwijk in Amstelveen, en hier dus het zelfde probleem. 1 of 2 streepjes op mijn mobiel. 

Met mijn klik en klaar precies het zelfde probleem. Werkt gewoon niet.

Ruim voldoende zendmasten om me heen, klik en klaar bij het raam staan, zelfs een nieuw kastje opgestuurd gekregen, omdat het 5G lampje steeds rood blijf, en met die 2e ook gewoon rood blijft branden... géén flats om mij heen... het is een raadsel....of gewoon een k@t product. 

Odido levert géén 5G, en al zeker niet bij Klik-en-klaar, want die draait op nog lagere voorkeur. 

 

 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hallo ​@Gebruikersnaam1234, van harte welkom op onze Community! Allereerst, je naam was in strijd met onze huisregels, schelden is niet toegestaan op onze Community, dus ook niet in je gebruikersnaam. Ik heb daarom direct je gebruikersnaam gewijzigd. We leveren zeker 5G, alleen is dit momenteel nog niet 100% dekkend. Onze netwerkspecialisten zijn elke dag bezig om dit te optimaliseren en ook uit te breiden. Het zou kunnen dat er recent of in de toekomst werkzaamheden gepland staan bij jou in de buurt, waardoor je dit ervaart. Je kunt op onze dekkingskaart een kijkje nemen of dat het geval is. Mocht er iets te zien zijn, krijg je ook gelijk te zien wanneer we streven het opgelost te hebben! 

Als er niks te zien is, kan er iets anders aan de hand zijn. Had je al wel eens een keer je toestel opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat je telefoon dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. 

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. 

Graag kijk ik met je mee of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld bij je abonnement en of er geen bijzonderheden te zien zijn. Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken! 


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen