Skip to main content
Beantwoord

help! geen internet in spanje


Ik ben vandaag aangekomen in Spanje en kan sindsdien niks meer. Roaming staat aan en rekeningen zijn betaald. Etc. Ik kan niet in mijn app want daar is een verificatie voor nodig met SMS. Die ik dus niet kan ontvangen. Ik kan niet chatten met medewerker want iedereen bezet. Ik moet bellen. Maar dat kan ik dus niet. 

Beste antwoord door zachary17

Pharwin van Odido schreef:

 Hey ​@zachary17 wat heerlijk dat je in Spanje bent, hopelijk is het mooi weer daar! Wel zo fijn als je bereikbaar bent in het buitenland, laten we samen naar een oplossing kijken. Had je al wel eens een keer je toestel opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat je telefoon dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. 

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. 

Graag wil ik met je meekijken of alles bij je abonnement goed staat ingesteld vanuit onze kant en of er geen bijzonderheden te zien zijn. Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken! 

Inmiddels is het opgelost dank allemaal!

Bekijk origineel

6 reacties

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7973 reacties
  • 17 april 2025

Hallo ​@zachary17 Hopelijk is het mooi weer in Spanje! 

Kijk eens of je van provider kan wisselen. Haal je telefoon van automatisch af (bij netwerkselectie) en kies een van de andere providers. 
 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 17 reacties
  • 17 april 2025

Werkt helaas ook niet :(


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 18 april 2025

Heb ik ook gehad. Ik ben blijven chatten. Werd er regelmatig uitgegooid of inderdaad bezet. Maar uiteindelijk wel gelukt. En verholpen want buitenland stond uit. Succes. 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

 Hey ​@zachary17 wat heerlijk dat je in Spanje bent, hopelijk is het mooi weer daar! Wel zo fijn als je bereikbaar bent in het buitenland, laten we samen naar een oplossing kijken. Had je al wel eens een keer je toestel opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat je telefoon dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. 

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. 

Graag wil ik met je meekijken of alles bij je abonnement goed staat ingesteld vanuit onze kant en of er geen bijzonderheden te zien zijn. Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 17 reacties
  • Antwoord
  • 20 april 2025
Pharwin van Odido schreef:

 Hey ​@zachary17 wat heerlijk dat je in Spanje bent, hopelijk is het mooi weer daar! Wel zo fijn als je bereikbaar bent in het buitenland, laten we samen naar een oplossing kijken. Had je al wel eens een keer je toestel opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat je telefoon dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. 

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. 

Graag wil ik met je meekijken of alles bij je abonnement goed staat ingesteld vanuit onze kant en of er geen bijzonderheden te zien zijn. Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken! 

Inmiddels is het opgelost dank allemaal!


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

@zachary17 Fijn dat het is opgelost, daar ben ik erg blij mee! Als we vanuit deze kant nog iets voor je kunnen betekenen, laat het dan gerust weten - De Community staat voor je klaar! Voor nu wens ik je nog een hele mooie tijd toe in Spanje! 😁


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen