Skip to main content
Beantwoord

Irritant gebel door +31614094100


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

In de afgelopen 3 weken ben ik al iets van 8 keer gebeld door het nummer +31614094100. Er wordt niks ingesproken in mn voicemail of wat dan ook. Een snelle zoektocht laat zien dat het nummer van Odido is en dat een hoop mensen zich enorm storen aan het aanhoudende gestalk van de verkoop afdeling. Ik ook! Het is echt enorm irritant en het lijkt erop dat iemand binnen Odido een enorme plaat voor haar/zijn hoofd heeft en de hint niet snapt dat men geen zin heeft in telefonische verkoop. Het is een agressieve manier van telefonische verkoop waar ik weinig interesse in heb. 

 

En de chatbot kan er ook al niet veel mee, logisch, die denkt dat ik vast wil weten waarom ik gebeld word. Maar dat wil ik helemaal niet!!! Want ik weet al waar het over gaat, dat is gewoon weer een verkoop gesprek omdat er nu "een geweldige actie" is.

 

Eventueel iemand van de service afdeling zodat die een notitie oid kan maken, maar helaas zijn die alleen tijdens werktijden beschikbaar, als ik zelf ook werk. Volgens de bot kan ik uiteraard wel even zelf met de verkoop afdeling even bellen, maar zoals ik al eerder aangaf, ik heb helemaal geen zin in die gladde verkoop praatjes.

 

Ik ben al klant, als jullie belangrijke informatie voor me hebben dan sturen jullie maar een brief, email of SMS. Als mijn abonnement goedkoper kan dan zie ik dat graag terug in mijn maandelijkse abonnementsprijs, volgens mij hoef ik daar geen verkoper voor te spreken. En als ik op zoek ben naar een nieuw abonnement, dan zoek ik wel contact met jullie.

 

Dank voor het luisteren naar mijn 'rant', ik ga nu kijken of ik het nummer kan blokkeren.

 

Beste antwoord door Waqqas

Hallo ​@madvinnie 

In je Odido kan je ook eea regelen omtrent privacy.

Bekijk origineel

4 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21000 reacties
  • Antwoord
  • 17 april 2025

Hallo ​@madvinnie 

In je Odido kan je ook eea regelen omtrent privacy.


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Vinnie, van harte welkom op de Community! Fijn dat je de helft van je profiel al hebt ingevuld. Zet je alleen nog je geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel? Dan kan ik in het vervolg direct met je meekijken. 8 keer gebeld worden in 3 weken is erg vaak. Daar zit niemand op te wachten. Mijn collega's bellen niet zó vaak. Ik heb ook meteen met je meegekeken en ik zie dat je nog niet kan verlengen, dus de kans is zeker aanwezig dat wij het niet waren die je belde. Dit nummer wordt soms ook voor spoofing gebruikt. Zeker niet ideaal, maar we kunnen er weinig aan doen. Excuses voor dit overlast in ieder geval. ​Je kan het nummer in je telefoon blokkeren. En ​@Waqqas zei het al, mocht je geen aanbiedingen van ons per telefoon willen ontvangen, zet deze optie dan uit op deze pagina in Mijn Odido: Privacy. Je kan hier kiezen voor SMS, E-mail of Post en dan schakel je Bellen uit. Laat je het ons weten of het is gelukt? 😊


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 18 april 2025

Dank voor de reacties, ik heb inmiddels mn privacy  instellingen aangepast. Ik kan me niet herinneren die dingen aangezet te hebben, maar dat zal wel tijdens het afsluiten van het abonnement geweest zijn oid.

 

Voor wat betreft het spoofen, dat is dan nogal een dingetje. Ik had verwacht/gehoopt dat telecom providers op hun eigen netwerk in ieder geval spoofen van hun eigen nummers zouden kunnen voorkomen. Maar het is wat het is, ik heb het nummer inmiddels geblokkeerd. 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemorgen ​@madvinnie ah, check! Als je het hebt aangepast in de privacyinstellingen van je Mijn Odido account, dan komt het helemaal goed. Houd wel rekening mee dat het een tijdje kan duren, voordat dit is aangepast in al onze systemen. Mocht blijken dat je alsnog door ons was gebeld, zullen ze je niet meer bellen. Als het een spoofing nummer is, dan kun je deze het beste blokkeren, heel goed! 

Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust - de Community staat voor je klaar! Voor nu nog een heel fijn (Paas)weekend gewenst!


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen