Skip to main content
Beantwoord

Onderwerp: Verzoek tot beëindiging abonnement en onterechte factuur

AChahianchi

Onderwerp: Verzoek tot beëindiging abonnement en onterechte factuur

Beste Odido Team,

Ik heb op tijd, namelijk met ingang van 10 april 2025, een verzoek ingediend om mijn abonnement stop te zetten. Tot mijn verbazing heb ik nu toch weer een factuur ontvangen van €9,13 (kenmerk: 2223/1.20773411).

Sinds december 2024 maak ik geen gebruik meer van mijn Multisim, en bovendien ben ik al geruime tijd in het buitenland. Daarom wil ik jullie vriendelijk verzoeken mijn abonnement per direct stop te zetten en geen nieuwe facturen meer te sturen.

Ik heb mijn verzoek al enkele maanden geleden via de Odido Community gemeld en besproken. Graag ontvang ik een bevestiging van de beëindiging van mijn abonnement op mijn e-mailadres: [verwijderd door moderator] 

Alvast bedankt voor jullie medewerking.

Met vriendelijke groet,

A. Chahianchi

[Privégegevens verwijderd door moderator, plaats deze a.u.b. niet openbaar] 

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Hallo ​@AChahianchi ik begrijp heel goed dat je je abonnement zo snel mogelijk opgezegd wilt hebben, ik geef je graag meer duidelijkheid! Je abonnement is inmiddels opgezegd, dat had ik ook in dit topic aangegeven: 

Je abonnement (waarvan het nummer eindigt op ***4656) en ook je Multsim abonnement zijn stopgezet en je abonnement is ook omgezet naar een Prepaid-aansluiting, zodat je nummer alsnog bij ons actief blijft. Houd er wel rekening mee dat het niet de bedoeling is om meerdere topics/reacties te plaatsen over hetzelfde onderwerp. Dit staat ook in onze huisregels vermeld. Op deze manier blijft het overzichtelijk voor ons en kunnen we iedereen zo goed mogelijk verder helpen! 

Wil je trouwens liever in het Engels of Nederlands Communiceren, aangezien we ook Engelse berichten hebben uitgewisseld. Voor mij is 1 van de 2 prima! Ik zie in je bericht wel een ander klantnummer staan. Als ik daarop zoek, dan kom ik een tabletabonnement tegen, waarvan het nummer eindigt op ***4031. Dit abonnement loopt nog door en ik zie ook geen opzegging terug, vandaar dat je ook een factuur hebt ontvangen. In het contactformulier had je ook dit abonnement niet vermeld, vandaar dat deze door is blijven lopen en niet is opgezegd. 

Ik raad je aan dit abonnement ook zo snel mogelijk stop te laten zetten. Dat kan middels ons online contactformulier of telefonisch door te bellen naar: 0800-0092. Zij maken dit dan zo snel mogelijk voor je in orde! 

Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten - ik zit voor je klaar! 

Bekijk origineel

4 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9035 reacties
  • 19 april 2025

1) Kijk goed naar de data op de factuur. De abonnementen worden vooruit gefactureerd. Ma beëindigen van de dienst wordt er de maand erna een creditfactuur gemaakt.

2) Opzeggingen kunnej niet via dit forum worden ingediend of verwerkt. Moderators mogen dat ook niet verwerken. Bellen is de snelste optie, en anders het webformulier of ultimo, per post:

" Wil je liever per post opzeggen? Dat kan ook. Stuur je opzegging naar:

Odido Netherlands bv

Postbus 16272

2500 BG Den Haag

Vermeld in je brief in ieder geval:

het telefoonnummer van het abonnement

je klantnummer (deze staat op je factuur)

je naam en adresgegevens

"

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Mobiel
  • 3836 reacties
  • Antwoord
  • 20 april 2025

Hallo ​@AChahianchi ik begrijp heel goed dat je je abonnement zo snel mogelijk opgezegd wilt hebben, ik geef je graag meer duidelijkheid! Je abonnement is inmiddels opgezegd, dat had ik ook in dit topic aangegeven: 

Je abonnement (waarvan het nummer eindigt op ***4656) en ook je Multsim abonnement zijn stopgezet en je abonnement is ook omgezet naar een Prepaid-aansluiting, zodat je nummer alsnog bij ons actief blijft. Houd er wel rekening mee dat het niet de bedoeling is om meerdere topics/reacties te plaatsen over hetzelfde onderwerp. Dit staat ook in onze huisregels vermeld. Op deze manier blijft het overzichtelijk voor ons en kunnen we iedereen zo goed mogelijk verder helpen! 

Wil je trouwens liever in het Engels of Nederlands Communiceren, aangezien we ook Engelse berichten hebben uitgewisseld. Voor mij is 1 van de 2 prima! Ik zie in je bericht wel een ander klantnummer staan. Als ik daarop zoek, dan kom ik een tabletabonnement tegen, waarvan het nummer eindigt op ***4031. Dit abonnement loopt nog door en ik zie ook geen opzegging terug, vandaar dat je ook een factuur hebt ontvangen. In het contactformulier had je ook dit abonnement niet vermeld, vandaar dat deze door is blijven lopen en niet is opgezegd. 

Ik raad je aan dit abonnement ook zo snel mogelijk stop te laten zetten. Dat kan middels ons online contactformulier of telefonisch door te bellen naar: 0800-0092. Zij maken dit dan zo snel mogelijk voor je in orde! 

Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten - ik zit voor je klaar! 

AChahianchi
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 14 reacties
  • 20 april 2025

Onderwerp: Verzoek tot stopzetten van al mijn Odido-abonnementen

Beste Odido,

Hartelijk dank voor je uitgebreide reactie. Ik waardeer je hulp zeer.

Graag wil ik nogmaals bevestigen dat mijn verzoek is om álle abonnementen bij Odido stop te zetten, inclusief het abonnement waarvan het nummer eindigt op ***4031. Ik heb eerder geprobeerd dit via dezelfde onderwerpen in te dienen om alles overzichtelijk te houden, maar ik begrijp dat het soms verwarrend kan zijn. Mijn excuses hiervoor.

Het feit dat ik soms in het Engels reageer, komt doordat op mijn apparaat de Odido Community automatisch vertaald wordt naar het Engels. Ik heb echter geen voorkeur – communiceren in het Nederlands is voor mij prima.

Ik wil benadrukken dat ik sinds december 2024 in het buitenland ben en sindsdien geen gebruik meer maak van de Odido-diensten. Eigenlijk heb ik zelfs vanaf juli 2024 nauwelijks gebruik gemaakt van mijn abonnementen, behalve tijdens een korte periode in Nederland. Daarom wil ik niet langer betalen voor diensten die ik niet gebruik en verzoek ik u vriendelijk maar dringend om alle resterende actieve abonnementen zo snel mogelijk te beëindigen.

Wilt u mij ook laten weten wanneer het zogeheten tablet-abonnement zal worden stopgezet? Deze aansluiting is mij namelijk niet bewust, en ik wist niet eens dat ik daarvoor een abonnement had. Ik had alleen een Multisim voor mijn Apple Watch, waarvoor ik rond de zes euro per maand betaalde. Onlangs kreeg ik echter een factuur van ongeveer negen euro, wat voor mij erg onduidelijk is.

Ik hoop op een spoedige bevestiging per e-mail van de volledige beëindiging van mijn abonnementen. Alvast hartelijk dank voor je begrip en hulp.

Met vriendelijke groet,

Amir Chahianchi

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@AChahianchi dank voor je reactie! Uiteraard help ik je graag verder, tot zo ver ik kan. Ik snap heel goed dat je je abonnementen wilt opzeggen. Als ik het voor je in orde had kunnen maken, dan had ik dat graag voor je gedaan. Echter, kan een opzegging alleen telefonisch, middels ons online contactformulier of heel gemakkelijk zelf via je Mijn Odido account. Je abonnement zal dan na een maand opzegtermijn worden stopgezet. De factuur van € 9,13 hoort bij je tabletabonnement. Ik zie dat dit abonnement al in 2021 van start was gegaan, met een tweejarig contract. Dit is inmiddels al verlopen, maar zo lang er geen opzegging aan ons wordt doorgegeven, loopt je abonnement automatisch door en is deze maandelijks opzegbaar. Vandaar dat je dit abonnement wellicht over het hoofd hebt gezien. Natuurlijk moet deze wel zo snel mogelijk worden stopgezet. 

Is het mogelijk dat je telefonisch contact opneemt? Als dat niet kan, dan kun je het beste de opzegging doorgeven middels ons online contactformulier. Zodra een collega hieraan toekomt, zal het abonnement per direct worden stopgezet. Dit was met Multisim anders, maar voor je abonnement kun je het gewoon doorgeven via het online contactformulier. Je ontvangt een bevestiging per mail, zodra je abonnement is stopgezet. Gaat helemaal goedkomen! 

Als je nog andere vragen hebt, dan weet je me te vinden! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen