Skip to main content
Beantwoord

betreft internetten in het buitenland met een betalingsregeling

Beste Odido,

Ik heb momenteel een betalingsregeling lopen waarbij ik mijn openstaand bedrag in 5 termijnen betaal. Inmiddels heb ik al 2 termijnen netjes voldaan, en de volgende staat gepland over twee weken. Ook is mijn reguliere maandfactuur voor deze maand al betaald. Ik heb er ook geen 1 overgeslagen of te laat betaald. Ik had de regeling wel al 4x aangevraagd voordat die hem überhaupt pakte. 

Ik ben momenteel in Spanje (binnen de EU) en merk dat ik geen gebruik kan maken van mobiel internet, bellen of appen. Hierdoor kan ik geen contact opnemen met mijn familie, wat ik een beangstigend idee vind—zeker als er iets met mij zou gebeuren. In noodgevallen is het essentieel dat ik bereikbaar ben of zelf iemand kan bereiken.ik heb ook drie kinderen en mijn jongste van 3 jaar heeft epilepsie dus bereikbaar zijn etc is van groot belang. Er zou een blokkade komen op buitenlandse nummers en 09 nummers, dat is prima maar bereikbaar zijn en kunnen internetten moet gewoon lukken alleen dat is niet het geval. 

Kunt u aangeven of deze blokkade te maken heeft met mijn betalingsregeling? En is er een mogelijkheid om roaming tijdelijk te activeren, aangezien ik alles volgens afspraak betaal?

Alvast hartelijk dank voor uw hulp en begrip.

Met vriendelijke groet,

Larissa

Beste antwoord door Larissadehaan

Pharwin van Odido schreef:

Hey ​@Larissadehaan van harte welkom op onze Community! Wat heerlijk dat je in Spanje bent, heb je lekker weer daar? Ik begrijp heel goed dat je bereikbaar wilt zijn voor je kinderen en familie, laten we samen naar een oplossing kijken! Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie inderdaad dat je een betalingsregeling bij ons hebt lopen. Bij een betalingsregeling wordt altijd automatisch een blokkade voor Roaming op je abonnement gezet, om extra kosten te voorkomen. Ik zie ook dat deze blokkade is geplaatst op je abonnement. Geen zorgen, we zijn hier niet de moeilijkste in. Ik zie dat je verder geen openstaande bedragen hebt en alles netjes betaald, dank hiervoor! Ik heb direct de blokkade voor Roaming verwijderd op je abonnement. 

Kun je je toestel opnieuw opstarten en desnoods via de instellingen van je toestel handmatig verbinding maken met een netwerk van een andere provider? Dan zou alles weer moeten werken! 

Wat goed is om te weten: we helpen iedereen die op volgorde op onze Community binnenkomt. Houd wel rekening met een verwerkingstijd van 24 - 48 uur, dit staat ook in onze huisregels vermeld. Op deze manier blijft het overzichtelijk en kunnen we iedereen zo goed mogelijk verder helpen. Andere contactmogelijkheden zijn, telefonisch (0800-0092. Dit kan van maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 18:00u en op zaterdag van 09:00 tot 17:30u), via de chat of ons webcareteam op Facebook (Odido Nederland) of X/Twitter (@odidonederland). Uiteraard helpen we ook graag verder via onze Community! 

Laat je weten of het is gelukt? We horen het graag van je! 

Hallo Pharwin,

Wat geweldig zeg. Dank je wel. Voel me een stuk veiliger nu. Als er iets gebeurt ben ik tenminste bereikbaar. Dank je wel voor de goede service. Het is hier lekker. Ja lekker weer ook. Lief van je dat je het vraagt. Heel erg bedankt. Nog een hele fijne paasdag. 

Mvg,

Larissa 

Bekijk origineel

15 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21130 reacties
  • 17 april 2025

Hallo ​@Larissadehaan 

Bij een betalingsregeling krijg je ook een blokkade op gebruik in het buitenland. Echter zie ik het wel eens gebeuren dat een moderator de blokkade opheft ondanks een betalingsregeling.

Vul alle privé velden in je community profiel in zodat een moderator je kan helpen.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 18 april 2025

Oké super ga ik doen. Dank je wel. Binnen hoeveel tijd gebeurt dit? 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9045 reacties
  • 18 april 2025

Hoi ​@Larissadehaan 

Als je alle openstaande deelbedragen direct betaald zal je aansluiting weer worden hersteld.  Je kunt ook op een moderator wachten.  Die behandelen topics op volgorde en dat kan een paar dagen duren,  zeker nu met de feestdagen. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 19 april 2025

Ja dat kan ik nu niet betalen. Maar is er een nummer waarop ik odido kan bereik via de app of mail als ik WiFi evt heb. Ik heb ook nogeens een neurologische functionele stoornis al maanden dis ik kan ook niet praten al maanden. Dus ik ben echt afhankelijk van whats app om daarmee te communiceren met mijn familie etc. Plus drie kinderen waarvan 1 met epilepsie. Als er iets gebeurt moet ik bereikbaar zijn. Dus ja ik zoi graag willen dat er met spoed naar gekeken wordt elke dag zonder bereikbaar te zijn is er 1 te veel. Dus ik hoor graag van jullie. Mvg, larissa 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9045 reacties
  • 19 april 2025

Heel vervelend van jouw problemen maar als je een mobiel abonnement afsluit zul je wel de rekeningen moeten kunnen betalen. Omdat iedereen wel een een lastig moment kan hebben is er coulance van Odido om een betalingsregeling te krijgen zodat je niet gelijk met boetes of incasso's wordt lastig gevallen.

Maar het is niet alleen goed nieuws, om de buiten de bundel kosten onder controle te houden worden premium diensten en roaming geblokkeerd. Ook moeten volgende facturen direct en volledig betaald worden, ik neem aan dat dit door jou wel is gedaan, anders wordt de simkaart helemaal geblokkeerd. 

Het is nu pasen en dan worden overschrijvingen ook niet afgehandeld door de banken. Dus snel betalen gaat ook niet meer.

Wel heb ik.nog een idee voor je om een prepaid simkaart te kopen in spanje zodat je gewoon data hebt en dan werkt ook je Nederlandse whatsapp gewoon!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 19 april 2025

Ja dat snap ik dat als je iets afsluit dat je dan de rekeningen moet betalen. Dat klopt ook, maar door wat ik nu dus heb moest ik stoppen met werken en wachten op mijn uitkering en dit duurde helaas langer dan ik dacht. En hoopte. Dus vandaar. Maar oké een prepaid simkaart kopen en dat doet mijn whats app het ook gewoon? Dan moet ik toch mijn simkaart uit mijn telefoon halen? Ik ga het even uitzoeken. 

Mvg,

Larissa 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21130 reacties
  • 19 april 2025

Hallo ​@Larissadehaan 

Klopt, Spaanse prepaid simkaart plaatsen en de Odido simkaart er even uit halen of als je 2 simslotten hebt kan je de Odido simkaart ook laten zitten.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 19 april 2025

Maar kan er als nog iemand naar kijken voor mij. Je zei iets over een moderator? Die dan evt de blokkade eraf kan halen? 

Ik hoor graag hoe dit verder verloopt en moet etc. 

Mvg,

Larissa 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21130 reacties
  • 19 april 2025

@Larissadehaan 

Die kan inderdaad meekijken maar vanwege het weekend en Pasen kan het ontvangen van een reactie langer duren.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 19 april 2025

Oké dank je wel, maar ze gaan wel reageren? 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9045 reacties
  • 19 april 2025

Dat zal wel na de vakantieperiode gebeuren. Ook de klantenservice is zondag en maandag dicht.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 19 april 2025

Oké jammer. Maar is goed. Ik wacht het af. Dank je wel. Zijn ze er vandaag wel? Is er ooi geen email waar ik iets naar kan sturen? Of een chat of iets want elke keer zegt die robot dat ze niet bereikbaar zijn. Dat ze vol zitten en dat ik kan bellen, maar ik kan niet praten. Dus is vervelend. 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hey ​@Larissadehaan van harte welkom op onze Community! Wat heerlijk dat je in Spanje bent, heb je lekker weer daar? Ik begrijp heel goed dat je bereikbaar wilt zijn voor je kinderen en familie, laten we samen naar een oplossing kijken! Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie inderdaad dat je een betalingsregeling bij ons hebt lopen. Bij een betalingsregeling wordt altijd automatisch een blokkade voor Roaming op je abonnement gezet, om extra kosten te voorkomen. Ik zie ook dat deze blokkade is geplaatst op je abonnement. Geen zorgen, we zijn hier niet de moeilijkste in. Ik zie dat je verder geen openstaande bedragen hebt en alles netjes betaald, dank hiervoor! Ik heb direct de blokkade voor Roaming verwijderd op je abonnement. 

Kun je je toestel opnieuw opstarten en desnoods via de instellingen van je toestel handmatig verbinding maken met een netwerk van een andere provider? Dan zou alles weer moeten werken! 

Wat goed is om te weten: we helpen iedereen die op volgorde op onze Community binnenkomt. Houd wel rekening met een verwerkingstijd van 24 - 48 uur, dit staat ook in onze huisregels vermeld. Op deze manier blijft het overzichtelijk en kunnen we iedereen zo goed mogelijk verder helpen. Andere contactmogelijkheden zijn, telefonisch (0800-0092. Dit kan van maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 18:00u en op zaterdag van 09:00 tot 17:30u), via de chat of ons webcareteam op Facebook (Odido Nederland) of X/Twitter (@odidonederland). Uiteraard helpen we ook graag verder via onze Community! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • Antwoord
  • 21 april 2025
Pharwin van Odido schreef:

Hallo Pharwin,

Wat geweldig zeg. Dank je wel. Voel me een stuk veiliger nu. Als er iets gebeurt ben ik tenminste bereikbaar. Dank je wel voor de goede service. Het is hier lekker. Ja lekker weer ook. Lief van je dat je het vraagt. Heel erg bedankt. Nog een hele fijne paasdag. 

Mvg,

Larissa 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@Larissadehaan uiteraard, geen probleem! Als ik op deze manier je een veiliger gevoel kan geven, dan doe ik het graag! Dank en ik wens jou ook nog een hele fijne paasdag toe, maak er een hele mooie vakantie van! 

Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. Ik ben er voor je! 😊

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen