Skip to main content
10000 Topics
Klacht klantenservice en glasvezel
Afgelopen donderdag is ons internet eruit geklapt. Vrijdag direct gebeld. Medewerker 1 vrijdagochtend gesproken: Heeft de klacht naar guidion doorgestuurd (opzich prima) en heeft me een week onbeperkt internet op mijn mobiel aangeboden. Op zich vriendelijk maar dat werkt dus niet als je geen mobiel abbonement bij odido hebt.... Dus én niet goed gekeken en mij blij gemaakt met een dode mus. Ondertussen zit ik al op dag 5 zonder internet. Dat is leuk thuiswerken.. Medewerker 2 vrijdagmiddag gesproken: Ik heb dezelfde middag teruggebeld om te vragen hoe het nou zit met dat mobiel internet (het lukte uiteraard niet om het te activeren). Toen ik mijn onvrede uitte dat ik nu een weekend zonder internet inging heeft deze kneus vervolgens een heel verhaal afgestoken dat het weekend voor de technische dienst (guidion) ook als werkdag telt en er op zaterdag contact met mij zou worden opgenomen. Absolute onzin natuurlijk. Medewerker 3 zaterdagochtend gesproken: Ik had al sterk het gevoel dat medewerker 2 had gelogen en heb teruggebeld om te vragen hoe het nou zat. Mevrouw heeft haar excuses aangeboden want het klopte inderdaad niet. Een manager kon ik niet spreken want het was weekend. Ik heb haar verzocht voor mij uit te zoeken hoe ik het gesprek met medewerker 2 kan opvragen (moet kunnen volgens de Nederlandse wetgeving!). Ze zou hier na t weekend contact over opnemen. Medewerker 3 (2e keer) Dinsdag ochtend: Het is allemaal schijnbaar heel erg moeilijk. Volgens "haar collega" kan ik wel proberen een gesprek op te vragen maar is de kans dat het lukt erg klein wegens privacy van de medewerker (wat een onzin) én zijn managers tijdens de werkweek wél aanwezig maar is het volstrekt onmogelijk om er een te spreken (war bijzonder is want zaterdag zei ze nog dat de managers doordeweeks wel beschikbaar zijn). Het moet allemaal maar via het forum. Ten eerste wil ik graag weten waarom geen enkele medewerker snapt hoe dingen werken en er eerder voor kiezen te liegen dan toe te geven dat ze iets niet weten. Een ander deel van de leugens lijkt uit odido policy voort te komen. Zo houden jullie mij als klant aan het lijntje met de belofte dat als ik terugbel er wel een manager beschikbaar is. Waarom gebeurd dit en is het niet makkelijker om hierover te klagen? Daarnaast vind ik het erg kwalijk dat jullie actief liegen/ontmoedigen over het opvragen van gesprekken. Waarom doen jullie dat? Ten derde valt het op dat ik enkel na het eerste gesprek een smsje kreeg waarin gevraagd werd om de medewerker te beoordelen. Waarom is dat? En als laatste wil ik weten hoe jullie mij tegemoet gaan komen voor de periode die ik nu zonder internet zit. Dag 5 en de monteur heeft zojuist de kastjes vervangen maar dat heeft niet geholpen. "Ze moeten gaan kijken of het probleem verder in de lijn ligt". Hoor het graag.
Slechtse service en kennis ooit
Tussen aanvraag en aansluiten zat zoveel miscommunicatie en slechte service. Er werden beloftes gedaan die niet waar gemaakt werden. Uiteindelijk begin maart eindelijk aangesloten(dit zelf gedaan omdat het nog ruim 3 weken zou duren voordat een monteur kwam). Monteur van Guidion probeert mij wijs te maken niet eigen apperatuur te kunnen gebruiken want dit zou niet werken (WiFi 6 router met uitstekend bereik als AP) Maar goed uiteindelijk genietend van snel internet tot afgelopen vrijdag. Ik kom thuis en verrekt, Al mijn apparatuur zijn offline. Rood lampje bij de omvormer. Alles gereset zonder resultaat. Bekabeling intact zonder breuken. Enige conclussie een monteur heeft met zijn lompe handen aan mijn aansluiting gezeten in de wijkkast. Contact met Odido zonder resultaat. Ondanks alle uitgebreide info en testen moet er perse een monteur komen. Terwijl ik meerdere malen aangeef stuur iemand naar die wijkkast en het is opgelost. Ik krijg een voucher code voor mijn tablet. Echter is mijn snelheid via tablet veel te traag om te kunnen streamen. Monteur komt pas dinsdag dus zoek het maar uit, althans zo komt dit over. Volgends klantenservice kan guidion monteur de wijkcentrale in en dit meteen oplossen. Vandaag komt eindelijk de monteur. Ik zeg tegen hem ga maar naar de wijkcentrale want daar zit het probleem. Hij kijkt en zegt inderdaad dat dit het probleem is maar dat hijzelf niet mag. In mijn gemeente zijn er namelijk geen afspraken tussen ODF en Guidion voor de wijkcentrales. Dit kan volgends de monteur minimaal 3 dagen nog gaan duren. Al met al een zeer kwalijke slechte zaak. Ik kan nu amper vanuit thuis werken. Ik kan amper tot niet iets streamen en Odido zet zich amper tot niet in voor de klant. Ik ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen en voor mij een passende oplossing zou vinden. Het mooiste zou zijn een ontbinding zonder boete want dit is gewoon een knakenorganisatie.
Status aansluiting / activatie glasvezelverbinding
Hi, sinds begin maart klant internet + tv bij Odido vanwege een verhuizing. Op 05 maart is er een Guidion-monteur langs geweest die constateerde dat er een verkeerde ONT is opgestuurd - kon verder niks doen. Paar dagen later nieuwe ONT ontvangen (Nokia) van Odido. Op 12 maart is er een nieuwe Odido-monteur langs geweest die vertelde dat de aansluiting in het glasvezelkastje in de meterkast niet voldeed, er moet een Delta-monteur langskomen - kon verder niks doen. Op 20 maart is er een Delta-monteur langs geweest die het kastje in orde heeft gemaakt en de ONT en modem heeft aangesloten. Hij vertelde wel gelijk dat het vaak zo is dat het serienummer op de ONT niet overeenkomt met het daadwerkelijke serienummer in het systeem waardoor er vanuit Odido een omzetting moet worden gedaan, kleine moeite vertelde hij - hij kon verder niks meer doen. Op 21 maart heb ik met een medewerker van de klantenservice van Odido gebeld, hij vertelde dat dit een ticket zou worden voor de technische dienst en dat zij dit gaan oplossen door of een omzetting serienummer of door (weer) een vervanging van de ONT. Heb verder geen melding oid. van dit ticket gehad, wat is nu de status? Gaat Odido de omzetting doen? Wordt de ONT omgeruild? Wanneer gaat dit gebeuren? Ik zit nu bijna een maand zonder vast internet - wat nog relatief kort is als ik de berichten op die forum lees - wie is er nu aan zet? Gr. Gianni *** (bewerkt door moderator vanwege privégegevens klant)

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Albert55heeft de TV expert badge verdiend
  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen