Beantwoord

Laadpaal heeft geen verbinding. Zyxel EX5601-T1

  • 18 December 2023
  • 9 reacties
  • 262 Bekeken

Beste experts,

 

Ik heb reeds van alles geprobeerd maar mijn laadpaal krijgt geen werkende verbinding.

 

De laadpaal, een Webasto Next, heeft op mijn vorige router altijd prima gewerkt. Deze was aangesloten middels een ethernetkabel.

 

In de systeeminformatie van het huidige Zyxel modem zie ik dat op poort 1 (hierop is de laadpaal ingeplugd) wél een verbinding actief is:

 

Als proef op de som heb ik de ethernet kabel van de laadpaal in een 4G router gedrukt.

In één keer en zonder ook maar iets in te stellen heeft mijn laadpaal een werkende verbinding.

 

Op één of andere wijze kan de laadpaal de Webasto Portaal niet benaderen via de Zyxel.

Wat doe ik fout?

 

Hartelijk dank voor de expertise!

icon

Beste antwoord door TMTV 19 December 2023, 12:08

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Roel1979,

Welkom op de Community!

Er zit momenteel een bug in de T56 waardoor sommige apparaten geen IP-adres krijgen en dus geen verbinding kunnen maken. Omdat ik de exacte oorzaak niet ken, weet ik niet of dit probleem hiermee samenhangt, maar het zou zomaar kunnen. Ik ga navragen of hier meer iets over te zeggen valt.

Reputatie 4
Badge

Als er in de log van de Zyxel regelmatig regels voorkomen van deze vorm:

dnsmasq-dhcp: DHCP, IP range 192.168.251.1 -- 192.168.251.200, lease time 1d en
dnsmasq-dhcp: read /etc/ethers - 0 addresses

dan is het een firmware bug in de dhcp-server van de Zyxel.
Die is alleen met een firmware-update (die er nog niet is) op te lossen, of een andere router (eventueel tussen Zyxel en de rest van het netwerk geplaatst.
Voor technische achtergrond:
https://community.odido.nl/thuisnetwerk%2D566/jbl%2Dbox%2Dkoppelen%2Dvia%2Dgoogle%2Dhome%2Daan%2Dzyxel%2Dt56%2D360274?postid=1757976#post1757976

 

Is hier al een oplossing voor? Ook hier een Webasto Next laadpaal en een T56. De poort is actief maar met geen mogelijkheid communicatie met de laadpaal te krijgen.

Mag je een ander modem (b.v. Fritz!box) gebruiken? 

Reputatie 4
Badge

Als je je klantnummer in je profiel zet, kan @Teresa van Odido of @Tommie van Odido je op een lijst zetten voor upgrade van de firmware van je Zyxel T-56 router. En iemand moet je daar even op wijzen, want een sticky topic aanmaken behoort niet tot de mogelijkheden, ook al wordt dit dagelijks de nodige keren gevraagd voor ik-weet-niet-hoeveel verschillende apparaten.

Als je je klantnummer in je profiel zet, kan @Teresa van Odido of @Tommie van Odido je op een lijst zetten voor upgrade van de firmware van je Zyxel T-56 router. En iemand moet je daar even op wijzen, want een sticky topic aanmaken behoort niet tot de mogelijkheden, ook al wordt dit dagelijks de nodige keren gevraagd voor ik-weet-niet-hoeveel verschillende apparaten.

Bedankt voor je reactie.  Klantnummer staat in m'n  profiel. Hopelijk komt Odido met een snelle oplossing. Ik heb met de FRITZ!Box nooit dit gezeur gehad.

Reputatie 4
Badge

Als je de Fritzbox nog hebt zou ik die aansluiten, en T-Mobile Thuis of Odido profiel selecteren. Dan werkt het meteen, en veel minder problemen dan met de Zyxel.

Als je de Fritzbox nog hebt zou ik die aansluiten, en T-Mobile Thuis of Odido profiel selecteren. Dan werkt het meteen, en veel minder problemen dan met de Zyxel.

Bedankt voor de tip. De Fritz moest ik terugsturen. Maar misschien kan ik nog de hand leggen aan een Fritz

Reputatie 1

@Roel1979  @DeenGuldemond  hebben jullie reeds een oplossing hiervoor gevonden? 

Ik heb een vergelijkbaar probleem met mijn VolTime laadpaal en Zyxel T-56 router.

Reputatie 6
Badge +2

@YSB Ik heb zojuist op jouw bericht gereageerd in een ander topic. Je staat op de lijst! 😀

Reageer