Skip to main content
10000 Topics
Glasvezel aansluiten per sms
Vannochtend ontving ik een sms van een onbekend 06 nummer dat Alpha glasvezeltechniek (Alpha) in opdracht van Odido met mij een afpsraak wil inplannen voor een gratis glasvezelaansluiting. Openingszin: "Beste bewoner," Opzich steken al bijna een jaar de glasvezels uit de straathoek, dus het zou legitiem kunnen zijn. Echter onverwachts van een onbekend nummer een ongeadresseerde sms krijgen, doet alle alarmbellen afgaan wat betreft digitale oplichting.Hierbij een samenvatting van mijn pad naar antwoorden, waarbij opvalt hoe verbaasd de meeste mensen zijn, hoe niemand Alpha kent, en hoe sommige mensen de gang van zaken heel logisch vinden.En hoe ik uiteindelijk ergens geloof dat Alpha bestaat en waarschijnlijk daadwerkelijk voor Odido werkt, maar het allemaal heel sketchy blijft voelen. Eerst heb ik gebeld naar Odido. Daar kent men Alpha niet, en vindt mijn contactpersoon sms-berichten geen gebruikelijke communicatievorm. De aanleg van het glasvezelnet wordt door Opendutchfiber (Odf) gedaan, dus ik krijg een telefoonnummer van Odf. Bij Odf kent men Alpha ook niet, en volgens hen gaat dit bij onderaannemers mogelijk ook via sms al had de persoon die ik sprak dit nog niet eerder gehoord. Het ongemakkelijke gevoel wordt dus gedeeld. Vervolgens word ik doorverbinden met de onderaannemer, Van gelder telecom. Ik moet bekennen dat de houding van Van gelder telecom het meest absurde was in de reeks. De dame kan bevestigen dat Alpha glasvezeltechniek met mij contact op zou moeten nemen, maar heeft geen enkel telefoonnummer van hen en kan niet bevestigen dat de sms legitiem is. Humeurig merkt ze op dat het allemaal heel logisch is dat alles tegenwoordig via sms gaat, want dat doet bol.com ook, al kan ze niet begrijpen dat mensen normaalgesproken de dag voor de sms bewust een bestelling bij bol.com plaatsen en de sms dus logisch volgt uit eerdere gebeurtenissen. Daarnaast krijgt men in zo'n geval ook meerdere emails met facturen en dergelijke. Verder vraagt ze of ik geen google heb om het bedrijf op te zoeken. Ten eerste lijkt het mij niet logisch om bij een mogelijke scampartij na te vragen of ze legitiem voor een ander werken. Ten tweede moet u vooral de website bekijken (die ik later vond): https://alphaglasvezeltechniek.nl/ "coming soon" is een kwart van alle tekst op de website.Ze vindt het allemaal maar moeilijke vragen en vindt het jammer dat ze mij niet kan overtuigen, maar ook dat ik vooral niet iets moet doen als ik het niet vertrouw. Het was een maf gesprek, waarbij alle extra vragen die de sms oproept teveel is om uit te leggen. Hierna heb ik google geopend en "alpha glasvezeltechniek" opgezocht. Het begon met wat algemene bedrijfsinformatie op Oozo, een kredietwaardering bij Creditsafe, en twee klachten over hoe Alpha werkt in Kralingen op de Odido Community website. Veel scrollen verder heb Alpha's website niet kunnen vinden. Na wat rondklikken heb ik op bedrijvenpagina.nl een ander 06 nummer gevonden, en dat gebeld. De monteur die ik toen aan de lijn kreeg kon bevestigen dat het initiele sms 06 nummer van Alpha was, en kon ook vertellen wat de website was, waarbij deze er in geloofde dat iedereen hun website gewoon kan opzoeken. Op dit punt had ik eindelijk enig vertrouwen dat ik door een legitieme organisatie was benaderd, maar de website gaf hier weer een deuk in ("coming soon", voor een bedrijf dat in ieder geval sinds 2021 actief is). Alles bij elkaar ben ik een uur bezig geweest om een sms te verifieren, en dat is maar half gelukt. Is dit hoe Odido wil communiceren? Zou iemand met enige online opvoeding moeten reageren op dit smsje? En bereikt Odido op deze manier geloofwaardig het doel om glasvezel aan te bieden?Voor mij is het antwoord op dit moment driemaal nee.Verder zou ik graag vanuit Odido duidelijke communicatie ontvangen over welke partijen mij namens hen benaderen, zodat ik niet nogmaals alles hoef na te trekken. Verder blijkt de Odido website nul keer het woord klacht te bevatten, wat het indienen van een klacht heel moeizaam maakt.
Internet storing duurt al twee weken en nog geen oplossing inzicht.
Beste Odido, Sinds 1 Februari werkt mijn internet via de glasvezel niet meer. Na vele telefoontjes zijn er in middels al 3 monteurs gekomen en gegaan zonder ook maar een indicatie dat er progressie wordt gemaakt. Werkend internet is inmiddels een primaire levensbehoefte en meer dan twee weken off-line door een storing is in deze tijd niet meer acceptabel. Het schoolwerk en mijn dagelijkse werk leiden hieronder. U maakt vrolijk reclame met uw haastmaker, maar helaas maakt u bij het oplossingen van storingen totaal geen haast. Hierbij wordt soms ook nog verwacht dat ik bemiddel en aanstuur tussen Odido, Guidion en ODF. Je zou mogen verwachten dat jullie als directe zakenpartners ook rechtstreeks met elkaar over deze storing communiceren. Het is al meerdere keren voorgekomen dat ik fouten of informatie moet corrigeren en dat is niet iets wat je zou kunnen verwachten van de consument. Ik moet nu bijna dagelijks bellen om te informeren naar de status en blijkbaar worden uitstaande taken niet geregistreerd of doorgezet en faalt het systeem. Het versterkt het gevoel dat er geen progressie wordt gemaakt. Het bijna dagelijkse contact met de klantenlijn wordt inmiddels door mij als zeer vervelend ervaren. Het is alsof je tegen een muur praat, omdat zij ook niet over de informatie en status beschikken die bijdragen aan een oplossing. Daarnaast komen we bij deze contact momenten er vaak achter dat taken niet zijn doorgegeven of dat acties niet worden ondernomen. Heel graag hoor ik van u wanneer mijn storing volledig gaat verhelpen en wat de concrete stappen zijn om daar te komen. Een contactpunt met iemand die echt iets kan ondernemen zou gewaardeerd worden. Het is nu echt een verhaal van de muur naar de kast.
Volker Wessels is not scheduling appointment for fiber installation
Good Morning I have been an Odido (T-Mobile) fiber internet customer for years in my current rental (on my landlord’s name) and it’s been simply great. Awesome speed, great latency on the fiber network. Installation a couple of years ago was a breeze and professionally done. Top service! Now i am moving to a new address within the same city (Den Haag), just 2 km away from my old address. It was obvious that I will get Odido for my new address as a loyal customer. 27 November I ordered a new 1 Gbit/sec line for my new address which was confirmed by Odido and the estimated operational date (during ordering) was shown as 18 December. I leaned back and waited for the same excellent service happen as on did my current address. Well, I waited for 2 weeks and nothing happened. I knew the fiber operator has to schedule an appointment with me but since nothing happened I called Odido. The customer service lady was very nice and told me that indeed they are waiting for the fiber operator (Volker Wessels) to install the FTU in my home and i should give them a call to see what’s going on. This was already strange for me as I am in a contractual relationship with Odido and not Volker Wessels so why should I call them ? I gave them a call on 8 December and it turns out they need to do a “special survey” since my house is not a standalone home (it’s a multi-story building so people live above me). The lady was also very nice and promised that back office will call me to make an appointment…..and you guessed it right : they didn’t call…. So my questions to the community and Odido experts : Why do i need to keep pushing the fiber operator for an install date ? I am not in a contractual relationship with them, they are a subcontractor of Odido as far as I can see Why is Volker Wessels not scheduling an appointment ? I see fiber installation activity for other apartments ongoing on my street which have the exact same multi-story building situation as I have. Talking to them, they didn’t need a special survey like I was told I need. Can something be done to start enjoying the aforementioned great service of Odido FiberGlass Internet asap ? I am really used to it and now I feel deprived not having it. Thank you for reading my post and sharing your wisdom with me. Have a good day ! FLT1976

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen