Skip to main content

Sinds vandaag kan ik geen TV meer kijken. Ik kreeg bij het aanzetten van de TV-box (een vierkante Amino uit de tijd van T-Mobile) een melding dat er verbindingsproblemen waren. Ik heb vervolgens de stroom eraf gehaald en de box opnieuw laten starten. Dat werkte niet, na het opstarten bleef het beeld zwart, het lampje op de box blauw, en ik kon de box ook niet meer met de afstandsbediening uitzetten (bij het indrukken van een knop op de afstandsbediening knippert het blauwe lampje op de box wel, maar er gebeurt niets). Inmiddels heb ik ook alle andere mogelijke oplossingen geprobeerd:

• modem ook opnieuw opstarten, pas wanneer die helemaal is opgestart de TV-box weer aan het stroom, zelfde resultaat
  • de TV-box enkele keren gereset (10 seconden met een paperclip in het gaatje aan de achterkant), na het downloaden van de benodigde gegevens ook hetzelfde resultaat
  • uiteraard heb ik alle oplossingen op https://www.odido.nl/service/producten/tv/gebruiken/geen-of-slechte-verbinding geprobeerd

Ik heb nu dus geen TV. Contact met jullie is nu ook niet mogelijk: de lijnen zijn gesloten en bij de chat zijn continu alle adviseurs bezet. Graag een oplossing! 

Hoi tomgreep, ik heb identieke problemen en hetzelfde geprobeerd. Werkt internet bij jou ook gewoon?

@ErikYp5Sf Jazeker, dit bericht verstuur ik gewoon via mijn vaste internetverbinding. Krijg jij de TV-box ook niet meer uit (blijft het blauwe lampje branden)?

@tomgreep Ja precies ook zoals jij het beschrijft. Lampje brandt blauw na opnieuw opstarten (zie bij het opstarten ‘Amino’ in beeld) en zwart scherm en niet uit te krijgen met afstandsbediening. 

Odido TV via app op mobiel (via wifi) werkt wel. De app werkt niet op m’n TV anders had ik een alternatief. 

welke regio woon jij? Ik woon in Amsterdam.

@ErikYp5Sf Hier problemen in Arnhem, dat is dus ook niet een lokaal issue.

@tomgreep Nee inderdaad, dacht dat het een probleem inde buurt was. Probleem begon bij mij begin van de vanmiddag. 

Hopelijk heeft iemand anders een suggestie. 

Ai, ik dacht dat dit topic was gesloten vandaar ik een nieuw had aangemaakt met bijna dezelfde tekst.

ik heb het probleem nog altijd, jullie ook?

@JordySS Nog geen verandering. Op X lieten ze me weten dat de problemen bekend waren en het in elk geval sneller zou zijn opgelost dan wanneer ze een nieuw kastje opsturen.

@JordySS en ​@tomgreep , ik heb vanmiddag met de klantenservice gebeld en begreep dat er een bekende storing gaande was met specifiek de Amino kastjes die we volgens mij alle drie hebben. Er werd gewerkt aan een oplossing. Sinds vanavond 19:00 werkt het bij mij wel weer. 

Ik werd geadviseerd om af en toe de stekker van de tv box eruit te halen om het opnieuw te proberen. Vanavond kon ik voor de eerste keer opnieuw proberen en toen werd bij het opstarten m’n klantnummer en code gevraagd en kon ik weer tv kijken via de tv box. Hopelijk werkt het bij jullie ook snel weer. 

Reageer