Beantwoord

Toon verbindt niet met WiFi


Al sinds de overstap van Ziggo naar Odido kan mijn moeder haar Toon niet meer verbinden met de WiFi. Hier heeft de klantenservice al vanalles aan gedaan waaronder het splitsen van het WiFi netwerk in 5ghz en 2.4ghz. Helaas tevergeefs. Ik kom meerdeere topics tegen waar aangegeven wordt dat de modem aan een lijst kan toegevoegd worden voor een firmware update. Graag zou ik het modem van mijn moeder ook willen laten toevoegen. Ik hoor het graag en bij voorbaat dank!

icon

Beste antwoord door eric 25 April 2024, 17:34

Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 7
Badge +14

De update is sinds afgelopen maandag al actief op alle routers. Probeer eens te kijken naar het uitzetten van wifi 6 en wpa3.

Cornelis R

ook bij mij geen verbinding van Toon met netwerk sinds overstap op glasvezel Odido

Tel met Eneco: laat Odido het modem naar 2,4G zetten. 
Is gedaan, ook wachtwoord gewijzigd. 
Schijnt een bekende bug te zijn .

Nu wachten op de juiste update

Wifi 6 en wpa 3 uitzetten? 
Hoe moet een digibeet dat doen?.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Cornelis R, welkom op onze Community! 

De juiste firmware staat op alle modems sinds vorige week maandag. Ik heb zojuist Wifi 6 voor je uitgeschakeld. Kan jij voor mij kijken of het nu wel lukt om een verbinding tot stand te krijgen?

Beste Tommie,

Helaas nog steeds geen verbinding.

Ook nu na ruim een uur probeert Toon nog steeds verbinding op te bouwen.

De rest van alle netwerk gekoppelde apparaten doet het goed.

Reputatie 7
Badge +9

Weet je toevallig het MAC-adres van je Toon @Cornelis R? Dan kan ik wat gerichter zoeken. 

Ik heb geen idee waar ik dat kan vinden

 

Helpt dit?

Reputatie 7
Badge +9

Hmm ik zie de Toon helemaal niet terug @Cornelis R. Ziet de Toon het netwerk wel of dat ook niet? Zo wel, wat geeft de Toon aan?

 

 

Vervolgens zoeken, zonder verbinding te maken

 

Het wordt steeds leuker, maar niet heus.

Ook tv werkt niet meer. 
modem opnieuw opgestart, geen effect

 

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb het lang onderzocht @Cornelis R, echter kan ik niet zien wat de boosdoener is. Ik heb het voor je doorgezet naar onze Technische Dienst. Hopelijk weten zij de oplossing. 

Dankjewel, de TV werkt gelukkig weer. Mede dankzij de medewerker van klantenservice, die ook de technische dienst zou verwittigen. 

Reageer