Tussen aanvraag en aansluiten zat zoveel miscommunicatie en slechte service. Er werden beloftes gedaan die niet waar gemaakt werden. Uiteindelijk begin maart eindelijk aangesloten(dit zelf gedaan omdat het nog ruim 3 weken zou duren voordat een monteur kwam). Monteur van Guidion probeert mij wijs te maken niet eigen apperatuur te kunnen gebruiken want dit zou niet werken (WiFi 6 router met uitstekend bereik als AP)
Maar goed uiteindelijk genietend van snel internet tot afgelopen vrijdag. Ik kom thuis en verrekt, Al mijn apparatuur zijn offline. Rood lampje bij de omvormer. Alles gereset zonder resultaat. Bekabeling intact zonder breuken. Enige conclussie een monteur heeft met zijn lompe handen aan mijn aansluiting gezeten in de wijkkast. Contact met Odido zonder resultaat. Ondanks alle uitgebreide info en testen moet er perse een monteur komen. Terwijl ik meerdere malen aangeef stuur iemand naar die wijkkast en het is opgelost. Ik krijg een voucher code voor mijn tablet. Echter is mijn snelheid via tablet veel te traag om te kunnen streamen. Monteur komt pas dinsdag dus zoek het maar uit, althans zo komt dit over. Volgends klantenservice kan guidion monteur de wijkcentrale in en dit meteen oplossen.
Vandaag komt eindelijk de monteur. Ik zeg tegen hem ga maar naar de wijkcentrale want daar zit het probleem. Hij kijkt en zegt inderdaad dat dit het probleem is maar dat hijzelf niet mag. In mijn gemeente zijn er namelijk geen afspraken tussen ODF en Guidion voor de wijkcentrales. Dit kan volgends de monteur minimaal 3 dagen nog gaan duren.
Al met al een zeer kwalijke slechte zaak. Ik kan nu amper vanuit thuis werken. Ik kan amper tot niet iets streamen en Odido zet zich amper tot niet in voor de klant.
Ik ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen en voor mij een passende oplossing zou vinden. Het mooiste zou zijn een ontbinding zonder boete want dit is gewoon een knakenorganisatie.