Beantwoord

Klacht klantenservice en glasvezel

  • 5 March 2024
  • 9 reacties
  • 169 Bekeken

Afgelopen donderdag is ons internet eruit geklapt. Vrijdag direct gebeld.

Medewerker 1 vrijdagochtend gesproken:

Heeft de klacht naar guidion doorgestuurd (opzich prima) en heeft me een week onbeperkt internet op mijn mobiel aangeboden. Op zich vriendelijk maar dat werkt dus niet als je geen mobiel abbonement bij odido hebt.... Dus én niet goed gekeken en mij blij gemaakt met een dode mus. Ondertussen zit ik al op dag 5 zonder internet. Dat is leuk thuiswerken..

Medewerker 2 vrijdagmiddag gesproken:

Ik heb dezelfde middag teruggebeld om te vragen hoe het nou zit met dat mobiel internet (het lukte uiteraard niet om het te activeren). Toen ik mijn onvrede uitte dat ik nu een weekend zonder internet inging heeft deze kneus vervolgens een heel verhaal afgestoken dat het weekend voor de technische dienst (guidion) ook als werkdag telt en er op zaterdag contact met mij zou worden opgenomen. 

Absolute onzin natuurlijk. 

 

Medewerker 3 zaterdagochtend gesproken:

Ik had al sterk het gevoel dat medewerker 2 had gelogen en heb teruggebeld om te vragen hoe het nou zat. Mevrouw heeft haar excuses aangeboden want het klopte inderdaad niet. Een manager kon ik niet spreken want het was weekend.  Ik heb haar verzocht voor mij uit te zoeken hoe ik het gesprek met medewerker 2 kan opvragen (moet kunnen volgens de Nederlandse wetgeving!). Ze zou hier na t weekend contact over opnemen.

 

Medewerker 3 (2e keer) Dinsdag ochtend:

Het is allemaal schijnbaar heel erg moeilijk. Volgens "haar collega" kan ik wel proberen een gesprek op te vragen maar is de kans dat het lukt erg klein wegens privacy van de medewerker (wat een onzin) én zijn managers tijdens de werkweek wél aanwezig maar is het volstrekt onmogelijk om er een te spreken (war bijzonder is want zaterdag zei ze nog dat de managers doordeweeks wel beschikbaar zijn). Het moet allemaal maar via het forum. 

 

Ten eerste wil ik graag weten waarom geen enkele medewerker snapt hoe dingen werken en er eerder voor kiezen te liegen dan toe te geven dat ze iets niet weten. Een ander deel van de leugens lijkt uit odido policy voort te komen. Zo houden jullie mij als klant aan het lijntje met de belofte dat als ik terugbel er wel een manager beschikbaar is. Waarom gebeurd dit en is het niet makkelijker om hierover te klagen?

Daarnaast vind ik het erg kwalijk dat jullie actief liegen/ontmoedigen over het opvragen van gesprekken. Waarom doen jullie dat?

Ten derde valt het op dat ik enkel na het eerste gesprek een smsje kreeg waarin gevraagd werd om de medewerker te beoordelen. Waarom is dat?

En als laatste wil ik weten hoe jullie mij tegemoet gaan komen voor de periode die ik nu zonder internet zit. Dag 5 en de monteur heeft zojuist de kastjes vervangen maar dat heeft niet geholpen. "Ze moeten gaan kijken of het probleem verder in de lijn ligt".

Hoor het graag.

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 24 March 2024, 11:48

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Dani3ll3, welkom op onze Community!

Sorry voor mijn late reactie, ik denk dat jouw topic in een verkeerde map terecht is gekomen. Bedankt voor het delen van je ervaring, dit is niet wat ik gewend ben van onze service. Mijn excuses hiervoor. Ik wilde meteen voor je aan de slag gaan maar toen zag ik dat je overgestapt was. Ik wil je nog wel heel veel succes wensen bij je nieuwe provider. 

Makkelijk zeg! Dus omdat ik wegens onkunde en gebrek aan communicatie overstap naar een andere provider wordt er verder niks met de klacht gedaan?

Ik ben erg benieuwd naar de antwoorden op mijn vragen

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Dani3ll3, ik had heel graag gezien dat het anders was gelopen, ik geef je graag de helderheid waar je naar verlangt!

Het is inderdaad niet handig dat medewerker 1 niet heeft gecontroleerd of je in aanmerking kwam voor de vouchercode. Zoals je zelf ook terecht aangeeft schept dit verkeerde verwachtingen.

Dat medewerker 2 aangaf dat de technische dienst van Guidion werkt op zaterdag klopt ook niet als de medewerker de backoffice bedoelde. Ik vermoed dat de medewerker verward was met de monteurs van Guidion want de huis-aan-huis monteurs zijn goed inzetbaar op zaterdagen. De backoffice van Guidion daarentegen is wel gebonden aan kantooruren.

Als laatste komen managers inderdaad niet de telefoon over nemen. Dit ook omdat de medewerker die je spreekt doorgaans veel meer ervaring heeft met je specifieke vragen. Het terugzoeken van gesprekken doen we alleen in erg schrijnende gevallen zoals verkeerde contractafspraken of verhitte gesprekken. Over gebrekkige voorlichting bijvoorbeeld over de vouchercodes maken we simpelweg met elkaar bespreekbaar omdat dit ook effectief genoeg is. 

De vragenlijsten over de medewerkers worden willekeurig en niet na elk gesprek verzonden. Dit ook om te voorkomen dat sommige mensen worden overspoeld met SMS'jes.

Voor de zekerheid zal ik de punten nog doorspelen naar de collega's. Ik hoop dat ik je hiermee meer duidelijkheid kon geven en ik wil je het allerbeste toewensen bij je nieuwe provider!

Mooi zeg! Alle medewerkers die ik spreek snappen t niet, zijn in de war óf ze liegen. En die weten het beter dan de manager? 

Ik begrijp nu wel wat er mis gaat. Dankjewel voor het antwoord!

Nu heb ik nog een vraag. Toen ik mijn contract wilde opzeggen heb ik  duidelijk gemaakt dit kosteloos te willen doen. Waarom zou ik immers aan een contract vast moeten zitten als jullie geen product leveren en geen perspectief kunnen bieden wanneer dit wel weer gaat gebeuren?  Want laten we eerlijk zijn, op dit forum (enige plek om te klagen) duurde het ook eindeloos voor ik reactie kreeg. 

Meneer aan de telefoon ging het voor mij uitzoeken en ik zou na een aantal dagen reactie krijgen. Nooit gebeurd natuurlijk! 

Ondertussen krijg ik wel een mailtje dat ik de apparatuur terug moet sturen en alneen boete van €70.00 euro heb vergaard omdat het te lang duurt…

Nu stuur ik met de apparatuur wel terug maar het lijkt me van de zotte dat jullie mij daar geld voor in rekening brengen. Ik wacht namelijk heel braaf eerst jullie antwoord af én dat duurt pas lang. 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Dani3ll3, ik heb het direct nagekeken voor je! Wanneer wij je dertig dagen geen Internet kunnen leveren, mag je kosteloos opzeggen. Hier ging het om een kortere periode waardoor je hier niet voor aanmerking komt. Ik heb wel meteen de kosten vergoed vanaf 1 maart tot en met de opzegdatum, want je heoft natuurlijk niet te betalen voor de dagen dat je geen diensten had. Ook heb je een bevestiging per e-mail gehad en kan je het altijd nakijken op Mijn Odido: https://internet.odido.nl/rekeningen/compensaties. Daarnaast kun je de e-mail voor het terugsturen van de apparatuur zien als een herinnering. Als je het echt niet terugstuurt, zullen we pas kosten in rekening brengen. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana

Hallo Ishana,

Ik vind het enorm treurig dat jullie zelf toegeven dat ik erg slecht geholpen ben en dat jullie toch persé die kosten in rekening willen brengen. Telefonisch worden er gouden bergen beloofd (ik zou uiterlijk na 3 dagen teruggebeld worden over ontbinding van t contract,  daad kan ik nog tot sint juttemis op wachten geloof ik), via t forum, dat de boel zou moeten oplossen, vinden jullie het alleen maar heel jammer voor me en een manager krijg ik niet te spreken. 

Is dit écht het level klantenservice dat jullie bieden? 

Reputatie 6
Badge +2

@Dani3ll3 Mijn oprechte excuses voor deze ervaring, dit is niet onze bedoeling geweest. 

Ik ben direct voor je het systeem ingedoken om te kijken of er iets wat ik voor je kan doen. Echter zie ik niet terug dat er is afgesproken dat je het contract kosteloos mag opzeggen. Zoals @Ishana van Odido uitlegt kan dit alleen als wij het probleem niet binnen 30 werkdagen kunnen oplossen. Uiteraard zijn de kosten voor de tijd dat je geen gebruik hebt kunnen maken van onze diensten vergoed. 

@Dani3ll3 Mijn oprechte excuses voor deze ervaring, dit is niet onze bedoeling geweest. 

Ik ben direct voor je het systeem ingedoken om te kijken of er iets wat ik voor je kan doen. Echter zie ik niet terug dat er is afgesproken dat je het contract kosteloos mag opzeggen. Zoals @Ishana van Odido uitlegt kan dit alleen als wij het probleem niet binnen 30 werkdagen kunnen oplossen. Uiteraard zijn de kosten voor de tijd dat je geen gebruik hebt kunnen maken van onze diensten vergoed. 

Teresia, mij is verteld dat binnen  4 weken opgezegd kan worden. En niet 30 werkdagen. Ik heb de transcript waarin mij dit beloofd is ook opgeslagen. Waarom zitten jullie niet op een lijn?

Reputatie 7
Badge +14

Het blijft allemaal coulance, op deze manier hoef je niet met aangetekende brieven en rechtsbijstand te dreigen. Als het niet binnen 30 werkdagen is op te lossen mag je kosteloos opzeggen. 

Reageer