Beantwoord

WAN 100Mbps bij Gb abonnement

  • 12 December 2023
  • 6 reacties
  • 137 Bekeken

Sinds 1 december ben ik klant van Odido. Daarvoor via Caiway probleemloos 1 Gbps afgenomen. Dus bij Odido ook een 1 Gbps abonnement afgesloten.

Helaas komt er maar 100 Mbps binnen. De monteur van Guidion heeft een lijnmeting laten doen vanaf de centrale en de verbinding is goed genoeg voor 1 Gbps. Ik heb op op donderdag 7 december bericht gekregen dat de netwerkpartner KPN is ingeschakeld (Kenmerk: 2372/67546275). Ik heb geïnformeerd of dat wel klopt want ik heb glasvezel van Delta Fiber in mijn woning en die werken niet samen met KPN. Daarna heb ik ook niks meer gehoord (ook niet van KPN). Via de helpdesk kom ik niet verder dus ik probeer het hier.

Inloggen op mijn Zyxel T56 laat dit zien:

Wat ik allemaal al heb gedaan (met Cat6 netwerkkabels en telkens reset van alle apparatuur):

  • Andere Ethernetkabel tussen ONT en Modem
  • TP-Deco XC60 rechtstreeks aangesloten op ONT
  • Alleen via LAN1 een bekabelde laptop aangesloten

De snelheid blijft steken op 100Mbps helaas.

Ik heb het idee dat mijn ONT niet goed geregistreerd staat waardoor er niet meer dan 100Mbps wordt ‘toegestaan’. Kan iemand hier wel helpen?

icon

Beste antwoord door Joost van Diem 15 December 2023, 12:44

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Joost van Diem, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben direct voor je gaan kijken en ik zie dat het ONT wel juist geregistreerd is. We hebben ondertussen Delta aangestuurd. Hopelijk kunnen zij zien wat er aan de hand is. In onze systemen staat alles namelijk goed en zou je de 1 Gbit/s moeten kunnen halen. Op dit moment moeten we het ticket afwachten. Zou je mij op de hoogte willen houden van het proces? Dan kan ik het in de gaten houden voor je. Alvast bedankt. 

Hoi @Tommie van Odido,

dank je voor je reactie. Ik ben benieuwd. Tot nu toe nog niks veranderd en niks gehoord van Delta…

Goedemiddag, @Tommie van Odido,

ik heb vandaag nog eens de glasvezel kabel uit de ONT gehaald en opnieuw er in geprikt. Ik heb nu wel de gewenste verbinding (en het data lampje brandt oranje ipv groen, wat ook zou moeten volgens mij). Ik denk dat het kabeltje er niet goed genoeg in stak, of dat Delta toch iets heeft aangepast. Anyway, voor nu  is het opgelost. Hopelijk blijft het zo.

 

Goedemiddag, @Tommie van Odido,

ik heb vandaag nog eens de glasvezel kabel uit de ONT gehaald en opnieuw er in geprikt. Ik heb nu wel de gewenste verbinding (en het data lampje brandt oranje ipv groen, wat ook zou moeten volgens mij). Ik denk dat het kabeltje er niet goed genoeg in stak, of dat Delta toch iets heeft aangepast. Anyway, voor nu  is het opgelost. Hopelijk blijft het zo.

@Tommie van Odido; Helaas merkte ik vandaag dat de ONT toch weer 100M doorgeeft aan het modem ipv de gewenste 1000M. Ik heb al geprobeerd deze te herstarten maar helaas zonder succes. Kun je hierin iets betekenen?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Joost van Diem 

Het kan voorkomen dat een draadje in de internetkabel tussen ONT en router niet meer goed contact maakt waardoor de snelheid terug naar 100 Mbps springt. Kan je het eens testen met een andere internetkabel?

Reageer