Alles over het mobiele netwerk van Odido!
Recent actief
Hierbij wil ik een klacht indienen.Nu 2 maanden klant bij Odido en heb sinds een aantal dagen geen internet door een storing van Odido. Het blijkt na tevergeefs bezoek van een Odido monteur dat het probleem bij Delta ligt in de glasvezelkabel welke van slechte kwaliteit is en er is een nieuw ticket aangemaakt. Voorlopig nog geen internet en dus een voucher gekregen. Dit zorgt voor een aantal problemen die ik graag nader toe wil lichten en gecompenseerd zie in een vergoeding en kosteloos opzeggen van het abonnement. Helaas zijn er meerdere problemen met mijn Odido account. Op onverklaarbare wijze kan ik geen 0900 nr bellen en ontvang ik jullie emails niet. Ik heb meerdere keren gebeld maar helaas komen we niet tot een oplossing. Er was een medewerker die me vertelde dat ik meer geduld moest hebben en een emailadres gaf waar ik mijn verhaal in kon doen. Dit soort klachtenafhandeling helpt niet. IIk zie graag op korte termijn een reactie tegemoet. Alvast dank.
Ik heb de instructies van bot gevolgd. Telefoon herstart en andere mobile netwerk geprobeerd en krijg toch geen internet aan de praat. Niet met Base, Orange B en Proximus. Ik hoefde dit niet te doen met T-Mobile, maar sinds het Odido is geeft dit problemen. Automatisch mobiele netwerk kiezen werkt dus toen wel. Mijn bundel is niet op.
Ik zit elke dag in de trein van Arnhem Centraal naar Ede Wageningen en zolang ik als dat doe (al meer dan 11 jaar) heb ik dat het bereik totaal weg valt zodra je dat opstelterrein net buiten Arnhem Centraal voorbij bent tot ongeveer tussen Oosterbeek en Wolfheze.Dit had ik bij Vodafone (een paar jaar geleden) en nu ook nog steeds bij Odido.Is dat gebied nou z'on blindspot of zo ?Als het nou het gebied was tussen Wolfheze en Wageningen, wat wel een stukje hei is, dan had ik het gesnapt maar tussen Arnhem en Oosterbeek is er nog best veel bebouwing.Iemand die enig idee heeft waarom dit al jaren zón blindspot is?
Bij het verlengen van mijn abonnement 2 dagen geleden, heb ik gekozen voor een e-sim ipv mijn oude simkaart. Vandaag heb ik via de mail mijn QR code ontvangen en heb ik de e-sim aan mijn telefoon gekoppeld. Maar ik kan nergens online mijn sim activeren, zoals vermeld in de brief.Als ik inlog en kijk naar pagina www.odido.nl/my/toestel-en-sim staat er dat ik nog steeds een 3-in-1 simkaart heb.Hetzelfde geldt ook als ik handmatig naar de pagina www.odido.nl/my/esim-download ga. Dan krijg ik de volgende melding:Probleem bij het ophalen van gegevensJe hebt nog geen eSIM besteld voor jouw nummer. Lees hier meer over eSIM of ga terug naar je Overzicht. Is dit misschien een fout in het systeem?
Ik heb een unlimited abbonement en in de app staat dat ik maar 20.000mb heb en bellen en smsen is wel unlimeted zegt de app. Als ik in de app kijk bij mijn abbonement dan staat er wel omschreven dat ik het unlimited abbonement heb
Hallo, Sinds 11 april is mijn abonnement verlengd, op die dag ontving ik de volgende sms van Odido:Hallo,Je 5G Toegang is stopgezet, je gebruikt voortaan het 4G-netwerk van Odido. Mis je ons 5G-netwerk? Zet 5G Toegang gewoon weer aan via Mijn Odido. Tot gauw, Odido Vervolgens bleek dit ook daadwerkelijk het geval, dus heb ik contact gezocht met de klantenservice. Zij gaven aan dat het wellicht zou kunnen komen omdat ik de spaarstand aan heb staan. Deze heb ik echter altijd aanstaan, ook voor de verlenging en toen was dit nooit een probleem en kon ik altijd gebruik maken van het 5G-netwerk. Zou iemand kunnen vertellen waar dit aan zou kunnen liggen en wat ik er aan kan doen? Bovenstaande vraag is ook uitgezet naar de technische afdeling, maar daar heb ik tot op heden geen reactie van ontvangen. Met vriendelijke groet,Martine
Ik heb een abonnement afgesloten onbeperkt met 300mbps. Die is vanochtend ingegaan. Echter ontvang ik maar rond de 100mbps. En tijdens het testen zie je de meter zelfs maar op 30mbps staan.In deze regio is er een goede dekking, ik sta buiten op verschillende plekken maar maakt geen verschil. Op deze manier had ik net zogoed het goedkopere abbonement kunnen nemen. Ik snap dat het wel eens iets lager kan zijn dan 300mbps maar dit is wel extreem.
Ik heb 2 samsung smartphones, beide zien het wifi netwerk niet van onze zyxel T56, ik heb de netwerkinstellingen al gereset, router meerdere malen aan en uit gezet, toch blijft het probleem. graaag hoor ik advies.
Hallo allemaal.Ik heb sinds donderdag een nieuwe iPhone 15 pro via Odido.Omdat overzetten van een esim niet wordt ondersteund ( van 12 pro → 15 pro), adviseerde de verkoper een vaste sim te gebruiken in de nieuwe iphone. Dit is doorgevoerd en werkt prima op de nieuwe Iphone. Na het overzetten van alle telefoon data kwam ook de optie om mijn apple watch te migreren, wat ik heb gedaan. Mijn Apple wacht is nu gekoppeld aan mijn nieuwe Iphone. Nu het probleem, sinds dat moment werkt mijn mutisim op de Apple watch niet meer. In de Mobile service tab in de Watch App staat nu ‘Your Odido NL account is not eligible to enable mobile service on your Apple watch. Contact Odido’ Ik ben naar de shop gegaan en daar heeft men de bestaande multisim verwijderd en dan zou het weer mogelijk moeten zijn een nieuwe multisim te activeren. Helaas werkt dit niet, daar hield het voor de shop op.Iemand ervaring met deze situatie???
goedenavond,vandaag vanaf 17.00 uur bereikt mijn mobiele internet een snelheid van ongeveer 0,3/5 mb/s. Heeft iemand soortgelijke problemen? Kan ik er iets aan doen? het is mijn enige vorm van toegang tot het leven en zelfs YouTube wil de video niet uploaden
No roaming internet available in DE. Connected to telekom.de network. Tried resetting network and restarting phone but still no internet. Checked on odido and I still have 25GB EU data. My wife has Odido and has no problem with her mobile roaming internet.
Ik heb een nieuwe iPhone en krijg de mogelijkheid tussen de twee iPhones de eSIM over te kopiëren maar odido laat dit niet toe. kan iemand hier dit voor mij regelen want heb nu geen bereik. in mij Odido kan ik dit ook niet regelen wat al best een tijd niet mogelijk is helaas.vorige keer kon dit dus ook al niet wat naar mijn inziens toch al best opgelost had moeten zijn. eric
Bij het verlengen van het abonnement met nieuw toestel heb ik destijds ook gelijk mijn bestelde e-sim op mijn telefoon gezet. Deze is ook zichtbaar bij mijn mobiele netwerkinstellingen. Echter krijg ik bij de e-sim nog altijd “geen service”. Als ik kijk in “mijn Odido” zie ik nog mijn fysieke simkaart staan en heb geen mogelijkheid om een e-sim te activeren.
Ik heb meerdere malen contact gehad over het feit dat ik op meerdere locaties geen internet en mobiel netwerk heb, ik ben dan niet bereikbaar en kan zelf ook niet bellen en internetten. Vorige week contact gehad, ik zou terug gebeld worden, vandaag contact gehad, ik zou terug gebeld worden. Ik krijg telkens dezelfde vragen, simkaart in andere telefoon plaatsen, telefoon opnieuw opstarten etc etcIk werd vandaag terug gebeld maar omdat ik dus geen bereik had had ik, toen ik weer bereik had, een sms bericht van Pepijn of ik contact met hem op wilde nemen.Ik belde uiteraard direct na het lezen van de sms en vroeg de desbetreffende jongedame of ze me door kon verbinden met Pepijn.Ik kreeg te horen dat ik eerst WEER alle stappen moest doornemen, dus simkaart andere telefoon, opnieuw opstarten. Ik heb vriendelijke gevraagd of ze me door wilde verbinden met Pepijn omdat ik die stappen al meerdere malen met haar collega's door had genomen. Ze kon me niet doorverbinden en ik moest die stappen do
CIAO! Sono atterrato in Italia due giorni fa e da allora non ho più connessione di rete. Come posso risolverlo?Grazie mille!
Ik heb sinds 2 maanden een geactiveerde eSIM. Werkt prima. Nu ben ik in Mexico en heb een fysieke sim kaart gekocht voor data. sinds deze geplaatst is, is de eSIM van Odido compleet verdwenen en ben ik niet meer telefonisch bereikbaar en kan ik ook niet meer bellen. ik probeer de hele tijd contact te zoeken met de klantenservice, maar ik kan alleen praten met een Chatbot. Uitebdyraad die me aan om met een medewerker te praten maar dat kan enkel telefonisch(ik kan niet bellen) naar een 0800 nummer(ik ben in het buitenland) mede door het tijdsverschil is het echt een drama om dit op te losse
Ik ben sinds 2017 klant van T-Mobile, Tele2 en vervolgens dus Odido. Net na de omzetting kon ik geen data toevoegen omdat ik in 2 databases (T-Mobile en Tele2) stond. Toen werd ik na 1.5 uur in de wachtrij doorverbonden met een andere afdeling, die al dicht was. Weg verbinding. Gelukkig werd het probleem een aantal dagen erna opgelost na contact met de klantenserviceSinds kort ben ik verhuisd naar een nieuwbouwwoning. Een andere constructie en kennelijk geen zendmasten dichtbij, dus mijn mobiele internetverbinding is zeer instabiel. Vooral in mijn slaapkamer duurt het laden van een simpele website soms minutenlang. Ook klapt mijn (verplichte) VPN-verbinding voor werk er constant uit, en Teamsen is onmogelijk omdat ik regelmatig 45 seconden de melding krijg dat ik geen verbinding heb. Een Wifi-abonnement wil ik niet omdat ik meerdere adressen heb waar ik veel ben. Bij de 2 andere heb ik nooit verbindingsproblemen. Ik heb dit meermaals telefonisch aangegeven, maar opnieuw opstarten, mobi
Hi, I have an issue with my new 5g Odido subscription. I have an old t-mobile subscription under a customer number back in 2018 and I recently bought a new subscription under a different customer number with Odido and the issues started. Poor 5g reception, max 10/5mb uplink and averaging lesser than halfI pay for the top of the line up to 1 gbps but thiss low speed is embarrasing. I checked the map (dekkingkaart) and I should have full coverage. There are no blocks, no unpaid invoices and I restarted the phone/replaced the sim. Weirdly the old tmobile sim reaches about 50mbps on a cheaper subscription even… what is going wrong here? Can anyone check?
Mijn van abonnement naar prepaid omgezet sim-kaart heeft plots geen Mobiel-Netwerk meer beschikbaar.Simkaartnummer: 8931 1632 0000 0062 494 (zoals vermeld bij beëindigd abonnement wat gekoppeld was aan +31 6 14*5 **39 account)Abonnement liep tot: t/m 07.01.'24Omzetting Abonnement → Prepaid: 10.01.'24Simkaart is geen Odido type simkaart maar nog een T-mobile type simkaart, kan het daarmee te maken hebben?Hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat bovengenoemd prepaid simkaart weer connectie heeft met het Odido Mobiel-Netwerk?
Hi, I have traveled to South Korea, and my phone is not connected to any network service, including calls, SMS, data, everything. I haven't even received the automatic SMS from Odido ever since I arrived in South Korea. So I think no service is provided right now.I have several SMS to receive from the Netherlands, which is really important and urgent to me. Furthermore, due to this issue, I cannot even do the two-step authentication. I already tried restarting; my roaming is on; and I already tried connecting to another network provider too, but nothing changed. I did everything that I could try. Can you please help me to fix this situation? Please answer the question as soon as possible, because I really need to receive the SMS within a few days. Thank you in advance.
Ik heb al langere tijd problemen met het bereik van mobiele netwerk op mijn thuisadres en de omliggende wijken. Ongeveer drie weken geleden heb ik een melding gemaakt via de dekkingskaart. Hieruit kreeg ik van de klantenservice te horen dat er onderhoud stond gepland voor de mast waar ik mee verbonden ben, en dat ik die even moest afwachten om te kijken of dit het zou verbeteren.Na de onderhoudswerkzaamheden is het bereik niet verbeterd. Daarom heb ik nogmaals een melding gemaakt via de dekkingskaart. Vandaag ben ik opnieuw gebeld door de klantenservice en werd aangegeven dat ik de netwerkinstellingen van mijn telefoon moest resetten, dus dat heb ik gedaan. Dit heeft helaas geef effect gehad op het bereik. Als ik kijk naar de signaalsterkte die mijn telefoon aangeeft, dan ligt dit tussen de -110 dBm en -125 dBm. Dit komt neer op vrijwel geen bereik.Thuis gebruik ik wifi bellen, maar zonder dit zou ik niet eens fatsoenlijk kunnen bellen. Afgelopen weekend wilde ik buiten tijdens een wan
Hallo!Ik had voorheen een T-Mobile abonnement, maar het lijkt dat ik sinds de switch naar Odido niet meer met mijn apple watch ben verbonden. Ik kan de SIM kaart wel koppelen, maar als ik van mijn mobiel verwijderd ben, heb ik geen verbinding meer. Zouden jullie misschien kunnen kijken wat er aan de hand is?Hartstikke bedankt.Groet,Patrik
Goedemorgen,Ik heb het laatste half jaar meerdere keren de vraag gekregen waarom ik niet terug heb gebeld. Ik heb echter geen gemiste oproepen ontvangen. Volgens de technische dienst van Odido is het normaal dat je geen melding krijgt van gemiste oproepen of dat deze in je telefoon app staan wanneer je jouw telefoon op vliegtuigmodus zet. Ik heb altijd gewoon meldingen gekregen wanneer ik hem van vlliegtuigmodus haal, maar sinds bepaalde veranderingen gebeurt dit niet meer volgens odido. Ik kan mij dit niet voorstellen. Als iemand mij belt wanneer ik geen bereik heb, zal ik nooit weten dat iemand mij heeft gebeld? Dat kan toch niet? Ja, ik heb mijn voicemail ingesteld.Aangezien dit niet echt te doen is zou ik graag ontbinden op basis van deze grote wijziging in software. Kan dit? Of is het niet waar wat de technische dienst zegt?
Hi, ik heb gisteren via de klantenservice een eSIM besteld, gedownload en geactiveerd. Alles doet het gewoon. Bellen, sms, internet etc. Alleen waar ik normaal het Odido netwerk zie staan, staat er nu “Geen simkaart”. Ook zie ik geen 4G/5G symbool meer. Hoort dit zo? En hebben anderen dit ook?Nu snap ik in principe de melding “ Geen simkaart” omdat er geen fysieke simkaart meer in zit. Maar het is wel fijn om het Odido netwerk en het 4G/5G symbool te zien zodat ik weet of ik bereik heb of niet. Overigens zie ik ook geen streepjes voor mobiel en/of data bereik. Ik heb een iPhone 15 met dus alleen een eSIM.
Toen vorig jaar T-Mobile door Odido is opgenomen had ik geen netwerk of sms meer. Ik ben hier mee naar een Odido winkel gegaan en zij hebben me verteld dat ik een nieuw toestel nodig had. Vervolgens heb ik op Belsimpel eentje gekocht met een nieuw Odido abbonoment erbij (zelfde nummer) en alles werkte prima. Plotseling in December kwam het probleem weer terug. Ik had geen zin om weer een nieuw toestel te kopen omdat ik deze maar een paar maand had dus heb een nieuwe simkaart besteld. Die heeft niks opgelost en ik kan nu ook niet meer in mijn Odido account omdat ze me moeten verifieren via sms wat het dus niet doet. Heb wel elke maand moeten betalen voor niks. Zit dus al een tijdje met dit probleem en heb nu deze forums gevonden.Wat kan ik hier aan doen? Ik kan niet in mijn odidio, heb een abonnoment dat niks doet en ben veel geld kwijt.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.