Multisim op Apple watch ultra werkt opeens niet meer
Zoals vele op dit forum werkt mijn multisim op mijn apple watch opeens niet meer. Het heeft altijd goed gewerkt en een paar dagen geleden dus niet meer. Ik heb echt alles gedaan, opnieuw installeren, helpdesk bellen maar het wil maar niet werken. De melding is ook zoals bij iedereen
“Je Odido NL-account komt niet n aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem contact op voor meer informatie met Odido NL.”
Ik zou graag horen wat ik moet doen om het weer werkend te krijgen.
Groet
Stefan
Bladzijde 1 / 1
Hallo @stefonline, van harte welkom op onze Community, laten we samen naar een oplossing kijken! Als ik op je e-mailadres zoek, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ***6540, kan dat kloppen? Daarbij zie ik één Multisim gekoppeld staan. Zou je kunnen checken in de Watch app welke simkaartnummer/ICIDD-nummer gekoppeld staat (als deze te vinden is)? Als er geen simkaartnummer/ICIDD-nummer gekoppeld staat, kan ik eventueel de Multisim voor je ontkoppelen en verwijderen. Je kunt daarna alles opnieuw opstarten en het proces dan opnieuw proberen.
Als je de melding 'Je Odido NL - account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met Odido NL.' te zien krijgt, heb je vermoedelijk een instelling verkeerd hebt aangevinkt. Je hebt per ongeluk gekozen voor het instellen voor een gezinslid (onderste optie), zoals hieronder afgebeeld:
Kan dat kloppen? Dit is niet de bedoeling, vandaar dat je deze melding ook te zien krijgt. Om onze Multisim in te stellen, loopt het via de bovenste optie (configureer voor mezelf). Instellen voor een gezinslid ondersteunen we niet, vandaar dat je dan ook vastloopt in het proces. Mocht dit kloppen, dan heb je waarschijnlijk ook een e-mail van Apple gekregen dat iemand 'deel uitmaakt van het gezin'.
Oplossing: Je kunt de Watch volledig loskopelen van je iPhone, daarna kun je de Multisim opnieuw koppelen (en dan kiezen voor 'Configureer voor mezelf').
Wat het ook nog kan zijn:
Na het installeren van de nieuwe iOS (15.1 of hoger) vraagt de iPhone om de Update voor aanbiederinstellingen te installeren. Deze moet je installeren om Multisim te kunnen gebruiken.
Ga hiervoor naar instellingen > algemeen > info en scroll naar beneden naar Aanbieder. Hier moet staan Odido of T-Mobile NL 48.1 (of een hoger getal)
Staat er een lager getal dan 48.1? Herstart het toestel, dan komt de vraag met de update aanbiedersinstellingen opnieuw, en werk dan de aanbiedersinstellingen bij. Zie je deze vraag niet? Dan moet je de netwerkinstellingen van de iPhone herstellen: Instellilngen >Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen.
Kun je ook aangeven over welke Apple Watch je beschikt? Graag met modelnummer, dan kan ik checken of deze geschikt is voor onze Multisim.
Laat je me even weten of het is gelukt? Mocht het daarna alsnog niet lukken, verneem ik graag waar je precies tegenaan loopt en wat je te zien krijgt op zowel je iPhone als je Watch (graag in screenshots). Dan kan ik het eventueel voor je doorzetten naar één van onze technische specialisten om het uit te laten zoeken!
Zoals vele op dit forum werkt mijn multisim op mijn apple watch opeens niet meer. Het heeft altijd goed gewerkt en een paar dagen geleden dus niet meer. Ik heb echt alles gedaan, opnieuw installeren, helpdesk bellen maar het wil maar niet werken. De melding is ook zoals bij iedereen
“Je Odido NL-account komt niet n aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem contact op voor meer informatie met Odido NL.”
Ik zou graag horen wat ik moet doen om het weer werkend te krijgen.
Groet
Stefan
Ik heb alle tips en alles gecontroleerd en alles klopt niets helpt. Mijn Apple watch Ultra2 voldoet want het heeft een jaar gewerkt.
Zoals vele op dit forum werkt mijn multisim op mijn apple watch opeens niet meer. Het heeft altijd goed gewerkt en een paar dagen geleden dus niet meer. Ik heb echt alles gedaan, opnieuw installeren, helpdesk bellen maar het wil maar niet werken. De melding is ook zoals bij iedereen
“Je Odido NL-account komt niet n aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem contact op voor meer informatie met Odido NL.”
Ik zou graag horen wat ik moet doen om het weer werkend te krijgen.
Groet
Stefan
Ik heb alle tips en alles gecontroleerd en alles klopt niets helpt. Mijn Apple watch Ultra2 voldoet want het heeft een jaar gewerkt.
Kunt u de Multisim loskoppelen?
Volgens de helpdesk moet ik naar een Odido shop maar ik weet uit dit forum dat dat geen nut heeft. Wat kan ik nog meer doen om mijn Apple Watch te koppelen met de Multisim?
@stefonline dank voor de toelichting! Langs een shop gaan heeft inderdaad niet veel nut. Er speelt vermoedelijk een technisch issue vanuit onze kant, waardoor het niet werkt. Ik wil daarom gelijk een case voor je doorzetten naar ons IT-team. Als ik op je e-mailadres zoek, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ***6540, klopt dat? Daarbij zie ik dat er al een case was doorgezet, maar dat er nog wat informatie ontbrak. Zou je onderstaande informatie met mij willen delen?
Welke Watch heb je (met modelnummer)?
Welke iOS versie heeft de iPhone?
Welke WatchOS versie heeft de Watch?
Wat staat er bij Aanbieder instellingen?
Dan kan ik het daarna voor je doorzetten. Ik zie je reactie graag tegemoet!
De IT is er inmiddels mee bezig. DUs er hoeft voor nu even niets aan gedaan te worden.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.