vanmiddag eindelijk mijn nieuwe AI ultra 2 mogen ophalen, alles ingesteld alleen geeft het mobiele netwerk de melding: je odidonl- account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je apple watch.
na wat zoeken hierzo heb ik al van alles geprobeerd, iphone en watch zijn geupdate, netwerk informatie is up to date. wat mis ik nog?
groet mark
Bladzijde 1 / 1
Hallo @Markieee, van harte welkom op onze Community, laten we samen naar een oplossing kijken! Als ik op je e-mailadres zoek, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ***2628, kan dat kloppen? Daarbij zie ik drie Multisims gekoppeld staan. Zou je kunnen checken in de Watch app welke simkaartnummer/ICIDD-nummer gekoppeld staat (als deze te vinden is)? Ik moet even zeker weten welke Multisim er nu gekoppeld staat, dan weet ik welke ik kan verwijderen. Als er geen simkaartnummer/ICIDD-nummer gekoppeld staat, kan ik eventueel alle Multisims ontkoppelen en verwijderen. Je kunt daarna alles opnieuw opstarten en het proces dan opnieuw proberen.
Als je de melding 'Je Odido NL - account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met Odido NL.' te zien krijgt, heb je vermoedelijk een instelling verkeerd hebt aangevinkt. Je hebt per ongeluk gekozen voor het instellen voor een gezinslid (onderste optie), zoals hieronder afgebeeld:
Kan dat kloppen? Dit is niet de bedoeling, vandaar dat je deze melding ook te zien krijgt. Om onze Multisim in te stellen, loopt het via de bovenste optie (configureer voor mezelf). Instellen voor een gezinslid ondersteunen we niet, vandaar dat je dan ook vastloopt in het proces. Mocht dit kloppen, dan heb je waarschijnlijk ook een e-mail van Apple gekregen dat iemand 'deel uitmaakt van het gezin'.
Oplossing: Je kunt de Watch volledig loskopelen van je iPhone, daarna kun je de Multisim opnieuw koppelen (en dan kiezen voor 'Configureer voor mezelf').
Wat het ook nog kan zijn:
Na het installeren van de nieuwe iOS (15.1 of hoger) vraagt de iPhone om de Update voor aanbiederinstellingen te installeren. Deze moet je installeren om Multisim te kunnen gebruiken.
Ga hiervoor naar instellingen > algemeen > info en scroll naar beneden naar Aanbieder. Hier moet staan Odido of T-Mobile NL 48.1 (of een hoger getal)
Staat er een lager getal dan 48.1? Herstart het toestel, dan komt de vraag met de update aanbiedersinstellingen opnieuw, en werk dan de aanbiedersinstellingen bij. Zie je deze vraag niet? Dan moet je de netwerkinstellingen van de iPhone herstellen: Instellilngen >Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen.
Kun je ook aangeven over welk model Apple Watch Ultra je beschikt? Graag modelnummer, dan kan ik checken of deze geschikt is voor onze Multisim.
Laat je me even weten of het is gelukt? Mocht het daarna alsnog niet lukken, verneem ik graag waar je precies tegenaan loopt en wat je te zien krijgt op zowel je iPhone als je Watch (graag in screenshots). Dan kan ik het eventueel voor je doorzetten naar één van onze technische specialisten om het uit te laten zoeken!
Hi pharwin!
geen van de Sims zijn gekoppeld! Ik heb ook al contact gehad met de service en die hebben het ook al doorgezet. Ik heb de Watch al 2 keer opnieuw gewist en gekoppeld om zeker te zijn dat die voor mij wordt ingesteld. Alles up to date, zie bijgevoegde foto’s. Ondertussen snap ik er zelf ook niks meer van. Groet Mark
Hallo Mark, dank voor de toelichting! Ik vermoed dat er een technisch issue vanuit onze kant speelt, waardoor het niet werkt. Ik zie inderdaad dat een collega al een case heeft doorgezet (casenummer: 71461615). Deze zal zo snel mogelijk worden opgepakt. De verwerkingstijd is momenteel maximaal 14 dagen wegens de drukte. Het zou heel goed kunnen dat het binnen een paar dagen wordt opgepakt en je een terugkoppeling kunt verwachten. Maar houd er rekening mee dat het maximaal 14 dagen kan duren. Ons IT-team zal zo snel mogelijk bij je terugkomen met meer duidelijkheid!
Mocht je in de tussentijd nog andere vragen hebben, laat het dan gerust weten!
Is er al iets meer bekend?
groet Mark
Ik heb hetzelfde probleem @Markieee , en wat ik teruglees zijn ze er ook al een aantal maanden mee bezig dus een oplossing zal voorlopig nog wel op zich laten wachten. je word naar de shop gestuurd of de hoorn word erop gegooid als je de klantenservice belt of ze wimpelen je af met ee storing probeer het morgen nog eens. Ben jaren lang fijn klant geweest bij T-mobile maar wet niet of ik hier wil blijven op deze manier, voel me nogal misleid en ben een abbo aangegaan waar geen service voor is op dit moment.
@Markieee Helaas nog niet, de service van de activatie voor de Multisim blijkt niet meer te werken. Ze zijn hard bezig om dit op te lossen! Zodra er meer duidelijkheid is, zul je telefonisch of per SMS op de hoogte worden gesteld.
@Janice212 van harte welkom op onze Community! Dat klinkt niet als de service die je van ons mag verwachten, excuses hiervoor! Wat je zegt, klopt niet helemaal. Onze Multisim is nog redelijk nieuw. Hetzelfde issue speelde een paar maanden geleden, maar dat was al heel snel opgelost. Nu speelt er een ander technisch issue, waardoor klanten dezelfde melding te zien krijgt. Ons IT-team is hiervan op de hoogte en doet er alles aan om het zo snel mogelijk op te lossen. Ik zag dat je al een reactie had gegeven in een ander topic. Ik zal daar zo snel mogelijk bij je terugkomen!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.