Skip to main content
Beantwoord

Verre Landen Bundel werkt niet

  • 11 May 2024
  • 8 reacties
  • 168 Bekeken

Goedemorgen,

Ik heb - voordat ik op reis ging naar Marokko (dus nog vanuit NL) - een Verre landen bundel Roze L aangeschaft op basis van jullie sms. Bij aankomst in Marokko (gisteren) werkte deze niet. 


Omdat ik wel internet wil gebruiken heb ik daarom gisteren (10/05) opnieuw een bundel aangeschaft. Wederom o.b.v. jullie sms, dit x in Marokko zelf. Dit x een ‘internet op reispas L, zone 2’. Deze werkt gelukkig wel. 

Aangezien de verre landen bundel die ik op 4 mei heb aangeschaft niet werkt, en ik deze niet kan gebruiken, wil ik deze annuleren. Ik kan die bundel niet gebruiken en ga ‘m ook niet gebruiken.

Kunnen jullie die kosten €30,- corrigeren?

 

Met zonnige groet,

Sylvia 

 

8 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Goede @sylvia.mol  Heb je de eerste wel betaald? Kijk even op je bank.

Je kan namelijk alleen zo’n bundel aanschaffen in het buitenland.

 

 

Niet betaald, maar wordt wel in rekening gebracht door Odido. Extra kosten 04/05 €30,- voor verre landen bundel large. Vanuit NL aangeschaft, dat kan - ook volgens jullie sms. Alleen werkt die bundel niet. 
 

Dus om te voorkomen dat ik ook die €30,- betaal, het verzoek aan jullie om dit vooraf te corrigeren. Vóórdat ik de rekening betaal. Met de extra kosten voor een bundel die ik niet kan gebruiken. 
 

Zie ook screenshot hierboven. 04/05 verre landen bundel a €30,- (werkt niet), 10/05 internet op reis a €25,- (werkt wel).

Nog een x…

 

Niet betaald, maar wordt wel in rekening gebracht door Odido. Extra kosten 04/05 €30,- voor verre landen bundel large. Vanuit NL aangeschaft, dat kan - ook volgens jullie sms. Alleen werkt die bundel niet. 
 

Dus om te voorkomen dat ik ook die €30,- betaal, het verzoek aan jullie om dit vooraf te corrigeren. Vóórdat ik de rekening betaal. Met de extra kosten voor een bundel die ik niet kan gebruiken. 
 

Zie ook screenshot hierboven. 04/05 verre landen bundel a €30,- (werkt niet), 10/05 internet op reis a €25,- (werkt wel).

Reputatie 7
Badge +9

Hi Sylvia, welkom op de Community en leuk dat je in Marokko zit - ik hoop dat je een goed verblijf hebt daar! Heb je allereerst een screenshot voor me van de SMS waarin staat dat je een Verre Landen Bundel moet kopen? En op welke manier heb je die SMS aangevraagd? Dit klopt namelijk niet. Een Verre Landen Bundel is alleen voor oude Tele2-abonnementen. Vandaar dat deze voor jou ook niet werkt. Ik heb de kosten van € 30 voor je gecrediteerd. Deze wordt straks op je volgende factuur verrekend en ik heb je per mail een bevestiging gestuurd. Ik zie je reactie graag tegemoet en laat je het me weten of m'n mailtje hebt ontvangen? Ik hoor graag van je! 😄

 

Hoi Marciano, hieronder 3 screenshots: 

(in volgorde van tijd). 1. Prijsopvraag Marokko, 2. Odido sms met info over verre landen bundel, 3. Sms van mijn bestelling. Vervolgens is die bundel zichtbaar in de app. Het bedrag voor de aangeschafte bundel ook. Eenmaal in Marokko werkte de bundel niet. Daarom ‘internet op reis’ bundel in het land zelf aangeschaft. 

Nou ben ik al wel klant vanuit de tele2 periode. Kan het daarom mis gaan?

Ik heb je mail met creditering ontvangen. In de app nog niet zichtbaar (zal volgen).

Groet, Sylvia

Reputatie 7
Badge +9

Hi Sylvia, top dat je de credit hebt ontvangen en bedankt voor je screenshots! Ja, precies ik zag inderdaad dat je vanuit Tele2 kwam, dus ik ga nu (laten) onderzoeken waar het aan ligt. het kan zijn dat het systeem de verkeerde SMS stuurt, omdat oud Tele2 natuurlijk wel gekoppeld staat aan je account. Heb je heel toevallig nog je Tele2-simkaart in je telefoon of heb je na ingang van je nieuwe Hello-abonnement wel het nieuwe Odido-simkaartje in gebruik? Laat het me maar weten, dan kan ik het direct doorzetten! 😊

Hi Marciano, daar ben ik nog even. Ik heb de creditnota €30,- ontvangen (d.d. 14/05/2024).  Is ook zichtbaar in mijn Odido-app. Maar deze credit wordt niet verrekend met nieuwe factuur. Hierdoor betaal ik nu alsnog voor de Tele2 Verre landen bundel.
 

De factuur met extra kosten wordt morgen afgeschreven. Ik ga ‘m laten terugboeken. Daarna maak ik de factuur minus de creditnota zelf over. Of is het mogelijk die verrekening alsnog via Odido te laten plaatsvinden?

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Sylvia, fijn dat de credit van € 30 te zien is in Mijn Odido. Ik zie hem inderdaad ook staan. Ik heb direct met je meegekeken en ik geef je graag meer duidelijkheid. In mei had je een factuur van € 27,51. Maar deze is niet afgeschreven, omdat de credit van € 30 hiermee is verrekend. Hierdoor had je het verschil van € 2,49 nog over van de credit en deze is van je factuur in juni afgehaald. Maar let op: de kosten van de Verre Landen Bundel was pas te zien op de factuur van juni. Vandaar dat het lijkt alsof je deze hebt betaald, maar als je bij online bankieren kijkt, zal je zien dat er vorige maand (mei) niets is afgeschreven en dat de kosten van € 30 dus over 2 maanden (facturen) gelijk is getrokken.

Is 'ie zo duidelijk? Als je nog vragen hebt, stel ze dan gerust. Ik ben er voor je! 😊

Reageer