Skip to main content
Beantwoord

Huidige fysieke sim als backup bij eSIM

  • 15 June 2024
  • 6 reacties
  • 83 Bekeken

Beste. Ik heb sinds kort een telefoon met esim mogelijkheid. Maar ik gebruik odido nog met de fysieke sim. Ik wil wel naar esim, maar het is belangrijk dat ik met dit nummer bereikbaar blijf, ook in het buitenland. Mijn backup telefoon heeft geen esim. Kan ik daarom ook de huidige fysieke sim blijven gebruiken als backup? Er is altijd maar 1 van de 2 actief. 

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Edwin VC 

Je blijft natuurlijk wel hetzelfde nummer behouden met een eSIM, je kunt de fysieke simkaart niet als back up gebruiken dan.

Reputatie 7
Badge +14

Nee, als je naar esim gaat zal de oude  fysieke sim niet meer werken. 

Bedankt voor de snelle reacties. Wat zou een oplossing kunnen zijn als de esim telefoon niet meer gebruikt kan worden in bijvoorbeeld Amerika. Zou de oude sim dan bijvoorbeeld nog wel geactiveerd kunnen worden? Of zou ik bijvoorbeeld een nieuwe fysieke sim kunnen bestellen voordat ik op vakantie ga die dan geactiveerd kan worden mocht het nodig zijn.

Ik heb juist nog een T-mobile abbo met data in USA. 

Reputatie 7
Badge +14

Als je een esim niet meer werkt kun je een nieuwe esim aanvragen. Sims die eenmaal zijn verwijderd kunnen niet meer worden hergeprovisioned. Een vervangende sim moet ook in gebruik worden genomen. Dat zijn allemaal belangrijke veiligheidsmaatregel. Mijn advies, houdt gewoon je fysieke sim in gebruik en een Amerikaanse esim. Als je echt met 2 fysieke sims op pad wil, neem dan een duo sim. Dan heb je 2 identieke sims die precies dezelfde nummers en veiligheidscode's kennen en apart van elkaar, maar niet tegelijkertijd gebruikt kunnen worden.

Wederom bedank voor de snelle reactie en het meedenken. Nu dit duidelijk is maak ik gewoon de keuze om mijn 2e abbonnement (privé, andere aanbieder) om te zetten naar een esim. Die is minder belangrijk dat het zakelijke odido nummer, en dan behoud ik de fysieke sim voor odido mocht ik terug moeten naar de backup telefoon.

Moderner is niet altijd handiger 😅. Maar snap ook wel dat dat mijn situatie niet vaak voor zal komen dus daar ook niet direct een scenario/oplossing voor is. Maar dus bij deze de beste keuze kunnen maken.

Nogmaals bedankt. 🙏

Reputatie 7
Badge +14

Graag gedaan @Edwin VC , esim biedt zeker voordelen, maar dat met nummers erbij maakt het een stuk moeilijker.  Als extra roaming data sim is een esim wel top. Dan neem je via bepaalde apps een tijdelijke sim in eene bepaald land met bijbehorende databundel voor een stuk lager bedrag dan op je home provider.  Je selecteerd dan in je telefoon data data van de esim gaat, bellen/gebelt worden blijft op sim1.

Reageer