Skip to main content
10000 Topics
Internet voor thuis problemen
Goedendag, Sinds deze week hebben wij Odido internet voor thuis. Toen de monteur wegging werkte het internet op mijn telefoon en tv. Hoe ik mijn internet heb aangesloten is als volgt. Mijn router staat in de meterkast die uiteraard verbonden is met stroom en de glasvezel kast. In mijn router zit een utp kabel die direct verbind met de hoofd Deco x60. Achter mijn tv in de woonkamer staat nog een deco net zoals boven in de slaapkamer. Afgelopen 3 jaar heeft dit zo aangesloten gezeten middels thuis internet van budget. Dit heeft 3 jaar lang goed gewerkt. Ook toen hadden wij 100 mbit download net zoals nu van Odido. Op de dag van aansluiten wilde ik gaan gamen op mijn Ps5 maar verbond het spel niet met internet. De PlayStation gaf wel aan verbonden te zijn met internet maar ik kan ook niet een gesprek met vrienden openen met een headset. Mijn deco systeem staat in router modus. Ik heb alles meerdere malen gereset zowel de deco als de odido router. Nu op 2 januari werkte alles even voor ongeveer een halfuurtje ook op mijn ps5 maar na dit halfuurtje vloog alles er weer uit en nu doet het het niet meer. Ik ontvang wel appjes op mijn telefoon en kan ook verzenden. Alles heeft 3 jaar lang goed gewerkt mer de basis instellingen van de routes. Ik heb alleen maar de nieuwe router aangesloten en nu opeens werkt het niet goed. De playstation doet het niet met de utp kabel die vanaf de deco in de PlayStation zit en ook niet gewoon op de normale wifi. Wat kan ik doen?
Aansluiting een ramp...
Overstappen en aansluiten een ramp! Op 31 oktober 2024 is mijn aanvraag bij Odido goedgekeurd; Ik zou van Fiber overstappen naar Odido voor tv en internet. Fiber moest ik zelf opzeggen, want daar heeft Odido geen contacten mee. Prima, kleine moeite om het zelf te doen. Per 2 december zou ik gebruik gaan maken van Odido, dus netjes bij Fiber aangegeven dat ik stop per 1 december. Fiber reageert meteen en alles verloopt voorspoedig. Odido laat weten dat mijn abonnement per 2 december begint en geeft aan het installatiepakket op te sturen. Tot hier geen problemen... Eind november nog steeds geen pakket in huis. Bellen met Odido leert dat er iets is misgegaan in het magazijn en dat het pakket dezelfde dag nog verstuurd zal worden. De monteur van Guidion die op 2 december komt zal een reservemodem meenemen, zodat er gewoon gebruik gemaakt kan worden van internet. Prima, kan gebeuren... Op 2 december komt er inderdaad een monteur van Guidion. Aardige vent en gelukkig had hij een reservemodem e.d. bij zich. Van Odido had hij echter niets gehoord. Alles netjes aangesloten, echter was er nog geen signaal op de lijn. Dit was echter een klein klusje in het wijkcentrum, maar daar had hij geen toegang toe. Hij heeft gebeld naar collega's en het zou dezelfde dag nog geregeld worden. Vriendelijk bedankt voor zijn hulp en nu mar wachten op signaal... We spoelen wat door en een week later nog steeds geen signaal. Ook het beloofde pakket is er nog steeds niet. Klantenservice van Odido gebeld. Er was weer iets mis gegaan en het pakket zou vandaag nog verstuurd worden (hadden we al eerder gehoord). Ook Guidion zou weer langskomen om ervoor te zorgen dat het nu wel verliep zoals het zou horen. Afspraak gemaakt voor 16 december. 2de vrije dag ervoor genomen... Helaas geen monteur op 16 december. Na weer bellen met spoed een monteur voor 18 december. En nog steeds geen pakket... 18 december komt de monteur. Weer een aardige vent. Gelukkig kwam een uur voordat hij kwam het pakket alsnog binnen, dus de monteur aan de slag. Binnen 5 minuten de apparatuur omgewisseld, maar ook hij had geen toegang tot het wijkcentrum. Dus ook hij weer bellen en ook hij werd verzekerd dat het vandaag nog geregeld zou worden. Er was namelijk een 'speedpass' aangevraagd... Weer geen signaal na een paar dagen en nu komt er een monteur die wel toegang heeft (na bellen met Odido en Guidion). 23 december komt de monteur. 3de Vrije dag opgenomen. Zondagmiddag 22 december een mail ontvangen dat de monteur verhinderd is en dat hij nu de 24ste december komt. Dat kost mij nu een 4de vrije dag.... Vandaag de 24ste... 's morgens 10 uur een mail dat de monteur is verhinderd en dat ik een nieuwe afspraak moet inplannen. Eerstvolgende mogelijkheid: 13 januari... Dus ik weer bellen. Dame van Guidion geeft aan dat dit echt niet kan en dat er in de avond mogelijk alsnog een monteur komt. Mail in de gaten houden voor een afspraakbevestiging. Helaas geen mail. Einde van de middag weer gebeld, maar weer wordt er gezegd dat ik de mail in de gaten moet houden. Nu is het inmiddels 21:30 uur en nog steeds geen mail... Had ik overigens al verteld dat mijn verlichting, verwarming, deurbel en zonnepanelen via WiFi geregeld worden? En dat ik inmiddels door mijn eigen databundel van mijn mobiele telefoon heen ben en nu extra kosten moet maken? En dat alle online streamingdiensten-abonnementen gewoon doorlopen en ik ze niet eens kan gebruiken? Het is gewoon eng om te zien hoe een jong gezin als de mijne (3 dochtertjes) zo afhankelijk kan zijn van internet en WiFi... Lang verhaal kort; aanvraag gedaan op 31 oktober en op 24 december nog steeds geen internet. En geen enkel vooruitzicht hoe lang het nog duurt... Heb bijzonder veel spijt van de overstap... En er hoeft alleen maar een knopje in de kast van de wijk omgezet te worden...
Geen internet sinds overstap
Ik hoop dat iemand met autoriteit bij Odido inhoudelijk en met een oplossing op mijn situatie kan reageren. Een ‘beknopte’ geschiedenis: 18/10: aangemeld voor overstap van Online.nl Glasvezelinternet + TV naar Odido Glasvezelinternet + TV 17/11: Ik ontvang een mail van Odido dat de activatie van de glasvezelaansluiting is geslaagd. Vanaf dat moment heb ik echter geen internet meer. Ik bel met Online.nl en zij verwijzen mij naar Odido. Ik bel met Odido om 14:38 en zij verwijzen mij naar Online.nl. Omdat de Odido monteur binnen 2 dagen komt, neem ik geen internet en TV voor lief. 19/11: de Odido monteur constateert dat er geen glasvezelsignaal binnenkomt. Hij geeft aan dat de KPN monteur hiernaar moet kijken omdat hij geen toegang heeft tot de patchkast van KPN. Dit klinkt als een bekend verhaal: toen ik 2 jaar terug overstapte naar Online.nl, bleek de KPN monteur ook iets verkeerd in de patchkast gedaan te hebben. KPN monteur kwam destijds langs, maar vertelt ons dat hij het niet kan verhelpen. Online.nl monteur kwam opnieuw langs en zei dat de KPN monteur het niet begreep, maar kende gelukkig nog iemand bij KPN en toen heeft hij tegen de regels iets in de patchkast aangepast et voile: het werkte. Ik bel dezelfde dag met Odido (13:41, 20 minuten wachttijd) om bovenstaande situatie uit te leggen, maar er wordt mij verteld dat ze nu niks kan doen omdat de oplossing bij KPN ligt. 20/11: KPN monteur komt bij ons langs en zegt dat hij het niet kan verhelpen. Hij is nooit in de patchkast geweest en vertelt dat er mogelijk een breuk onder de grond zit. Dat lijkt mij sterk aangezien internet het tot de omzetting nog prima deed, maar ik was niet bij dit gesprek aanwezig, dus hij vertrekt weer. Ik bel dezelfde dag met Odido (16:07, 15 minuten wachttijd) om opnieuw mijn verhaal te doen. De dame geeft aan dat ik binnen 24 uur een reactie van de technische zal krijgen. Ik hoor nooit iets van de technische afdeling. 21/11: Ik bel met Odido met hetzelfde verhaal (16:06, 20 minuten wachttijd). De dame in kwestie maakt een notitie van mijn verhaal over de patchkast en zegt mij binnen 24 uur terug te bellen. Ik word niet teruggebeld. 22/11: Ik bel met Odido met hetzelfde verhaal (16:29, meer dan 20 minuten wachttijd). Ik probeer mevrouw uit te leggen dat de gang van zaken echt onacceptabel is, maar deze mevrouw komt niet verder dan een ‘system says no’-verhaal. Op mijn verzoek een leidinggevende te spreken, zegt ze zonder navraag te doen dat deze niet beschikbaar is. Ze belooft me ook niet dat ik word teruggebeld, maar ze kan verder ook niks voor mij betekenen. Uiteindelijk geeft ze aan dat een technische storing meestal binnen 5 dagen verholpen wordt, wat in mijn geval dus 25/11 zou moeten zijn (sinds de melding van KPN). Ik hoor niks binnen 5 dagen. 28/11: Ik bel met Odido met hetzelfde verhaal. Deze meneer ziet dat er de dag ervoor een test is gedaan door KPN, maar de oplossing er nog niet is. Hij probeert voor mij een andere afdeling te bereiken, maar die blijkt niet bereikbaar. Hij geeft aan dat hij dit met zijn supervisor (of iets dergelijks) gaat bespreken via een chat en dat hij mij binnen 24 uur terugbelt. Ik geef dat ik al 3x niet ben teruggebeld, maar hij belooft me terug te bellen, want hij krijgt er telkens bericht van als hij een ticket openlaat staan. Je raad het al: ik word nooit teruggebeld. 29/11: Ik schrijf dit bericht, want ik weet niet meer wat ik moet beginnen. Bellen heeft geen zin, want ik spreek elke keer een andere medewerker. Deze doen valse of geen beloftes en zitten vast in een systeem vanwaaruit ze niks voor me kunnen betekenen. KAN IEMAND VAN ODIDO MIJN FEEDBACK OVER DE KPN MONTEUR SERIEUS NEMEN EN MIJ AAN INTERNET EN TV HELPEN? (En dan bedoel ik niet de zoveelste klantenservice reactie waarmee ik niets opschiet.) NB: Ja, ik heb al unlimited mobiel internet van Odido ontvangen, maar ik wil VAST internet en tv! (Ik moest hiervoor nota bene een prepaid simkaart kopen.)
If you have bad connection on the evening, you are doomed
TLDR: If your fiber box is "old", you will have no connection on the evening and will take multiple months till anyone till deal with it. My Story:I connected Odido in July with fiber and realised I have bad connection on the evenings, as i wasn’t home much at that week it took some time to establish a pattern. First time i called support, they obviously got rid of me with "i should send screenshots and proof", which i collected. (worth noting that email address has stopped existing since, so you can only make calls). It took a couple more days of establishing the pattern: around 6pm, i started having tremendously high latency, and very slow loading for sites: speedtest took 2 minutes to load, but then the speed it shown was okay. Sometimes i had no connection, sometimes 0 upload speed, different issues. Anytime i wanted to reach support i had to start explaining from scratch to EVERY support representative, who occasionally switched me to someone else, so the average call length was ~40 minutes. It took about two weeks to get someone who acknowledged finally that this is a known issue with my fiber box and it needs to be replaced, i have been added to a list.Then a week went by. I called them again, had to explain EVERYTHING FROM SCRATCH in a 40 minute call before support was willing to look into my open case, but no estimate.Then another week. A month.Support at this point gave me a voucher for mobile internet (which obviously is not a real alternative to cover a whole house) and 20 euros. Another month. A third month. Then finally Guidon reached out and I could select a date. They came and replaced the box: The man spent 10 minutes in the house. It was then fixed. It was more than three months since the service started. I could ask for compensation at this point, which they did calculated wrong first and missed promised payment two times. Fun part comes now... I have moved to a new address and you wont guess… I have the same issue. After the third support call they have put me on a waiting list to replace the fiber box without any time estimate. This was 10 days ago, no news since.I have ordered another provider the next day and cancelled Odido with a month advance, learning from my past mistake.
Nieuwe Glasvezel internet verbinding valt steeds weg
Continu wegvallende internetverbinding Goedemiddag, Wij zijn sinds een kleine twee weken klant bij jullie en hebben een 1GB glasvezel abonnement bij jullie afgenomen. Echter hebben wij sinds de oplevering last van een wegvallende internetverbinding, dit geldt voor WIFI en de bekabelde verbinding. Dit gebeurt op willekeurige momenten, soms na een uur en soms na aantal uren. Bijna elke ochtend én bij thuiskomst na werk brandt het rode wereldbollampje op de modem.En dit is iedere dag sinds de oplevering op 22 juli. De verbinding komt weer tot stand als je een power cycle doet vd modem. Soms zijn meerdere power cycles achter elkaar nodig om weer internet te krijgen. De snelheid van de internetverbinding als deze het doet is gelukkig wel goed.Type modem die wij hebben is de Zyxel T56 en de media converter is een Huawei ONT kastje, verder geen ander netwerkapparatuur. Ik heb onderstaande dingen geprobeerd:- De modem gereset naar fabrieksinstellingen. (Meerdere keren)- Volledige power cycle van de ONT en modem (meerdere keren)- Andere stopcontacten geprobeerd- Andere UTP kabels geprobeerd Ik heb dit probleem twee keer telefonisch gemeld met onderstaande referenties:6485919364761216 Wij hebben voor de ongemakken twee vouchercodes gekregen van een collega van u voor tijdelijk onbeperkt mobiel internet, echter werkten deze vouchers niet dus dat was ook een beetje jammer.Gisteren (01-Aug) was er een monteur van Guidion langs geweest om de perikelen te verhelpen. De monteur heeft toen alleen het gele glasvezel kabeltje vd glasvezelbox naar de ONT vervangen en verzekerde mij dat dit de oplossing moest zijn.Ik heb toen expliciet gevraagd of de media converter en de modem wel naar behoren werkte en geen defect hebben wat de signaalverliezen kan verklaren. Dit was volgende de monteur niet het geval en na een kleine 15 minuten was hij alweer vertrokken.Nadat de monteur zijn werk had gedaan werkte de verbinding weer, tot ergens rond 21:15 in de avond toch de verbinding weer wegviel. :(Toen dit gebeurde verloren wederom alle apparaten in huis connectie met t internet, WIFI en bekabeld. Mijn iphone kon de wifi nog wel zien in het overzicht van beschikbare netwerken, maar er stond iets van ‘Geen netwerkverbinding mogelijk.’. Het vreemde is dat toen ik naar het modem keek dat alle lampjes nog groen waren gekleurd, zelfde voor de ONT waar alles nog groen brandde. Maar toch was er geen internetverbinding. Ik denk dat de modem pas na een tijdje rood kleurt oid? Vandaag bij thuiskomst 17:15 wederom geen internet, verbinding lag eruit en lampje op de modem was rood. Wij balen hier enorm van, ik keek er erg naar uit om na de verhuizing eindelijk een glasvezelverbinding te hebben, want dat was in t vorige huis niet mogelijk. Het is dan ook zeer frustrerend en jammer dat dit onze eerste ervaring is met glasvezel en als nieuwe klant bij Tmobile. Wij hopen dat jullie dit zsm voor ons kunnen oplossen. Met vriendelijke groet,

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen