Skip to main content
10000 Topics
Klacht: al 2 maanden geen werkend internet
Ik zal hier niet alle details en gegevens delen want die staan inmiddels al in 10 dossiers, dus ik houd het kort: al sinds 10 november (!!) werkt ons internet niet meer en proberen we dit opgelost te krijgen. In eerste instantie kwam er netjes vrij vlot een monteur langs. Die bleek echter niets te kunnen doen omdat het probleem niet bij ons/in het kastje zat en inmiddels is het zacht gezegd dramatisch. Het probleem zou in het kastje hebben gezeten, in de wijkcentrale, in de buurt, in de bekabeling weet ik waar - en inmiddels ligt het bij Guidion. Eindstand is vooral dat we al 2 maanden geen internet hebben, dat er 0 proactieve communicatie is vanuit Odido wat betekent dat we wekelijks het hele telefoonriedeltje + wachttijd mogen doorlopen, vrolijk facturen doorbetalen en zelf herhaaldelijk moeten vragen om wéer een nieuwe onbeperkt internetcode. We hebben inmiddels alle beloftes van ‘hoogste prioriteit’ en ‘escalatie’ wel gehad en ik geloof dat zelfs de klantenservice medewerkers inmiddels enigszins schrikken bij het openen van ons dossier, maar de eindstand is hetzelfde: we hebben geen internet, geen idee wanneer het opgelost wordt en als we zelf niet bellen horen we niets, ontvangen we niets en gebeurt er niets. Ik stond op het punt wéer jullie klantenservice te bellen voor een update (want nogmaals: proactief communiceren gebeurt niet) maar heb nu besloten het hier maar eens te proberen. En anders publiek te escaleren en meteen maar over te stappen naar een andere provider in de hoop dat de klantenservice daar beter is? Ik weet het ook niet meer. Misschien dat het in plaats van te beloven iets weer te escaleren mogelijk om er daadwerkelijk iets aan te doen?
Geen internetverbinding na oplevering Odido Glasvezel
Hallo, Ik heb momenteel (nog) geen internetverbinding na de oplevering van mijn glasvezelverbinding. De situatie in het kort: Ik ben begin december overgestapt van Delta naar Odido Glasvezel, mede vanwege de goede ervaringen met mijn mobiele abonnement en de stapelkorting die werd aangeboden. De activatie stond gepland op donderdag 16 december. Echter, sinds vrijdag 13 december heb ik geen internet meer, waarschijnlijk omdat Delta mijn abonnement vroegtijdig heeft stopgezet. Dit is echter niet bevestigd. Het probleem: De monteur van Gideon heeft op de afgesproken dag de ONT geïnstalleerd. Bij het testen bleef het PON-lampje knipperen. De monteur heeft contact opgenomen met de backoffice van Delta Fiber, die aangaf dat het serienummer van het ONT niet correct stond geregistreerd in het systeem van Odido. De backoffice gaf aan dat de order niet correct was doorgezet en dat zij dit zouden oppakken. Als ICT’er begrijp ik dat een correct geregistreerd serienummer essentieel is voor XGS-PON, zodat het ONT zich kan aanmelden en Odido de diensten kan leveren. Helaas heb ik sindsdien niets meer gehoord van Odido of Delta Fiber. De medewerkers aan de telefoon zijn vriendelijk, maar kunnen mij niet verder helpen. Ze geven enkel aan dat het ONT moet worden gestart, wat niet zal werken zolang de registratie niet is opgelost. De impact: Ik zit inmiddels meer dan een week zonder internet, wat erg lastig is omdat ik (en mijn partner) veel vanuit huis werk en vaak gebruik maak van Teams. Het gebruik van mijn onbeperkte mobiele abonnement helpt enigszins, maar in onze woning is het mobiele 4G-signaal zwak waardoor Teams niet mogelijk is. Andere opties, zoals WiFi van buren, zijn geen oplossing vanwege de dikke muren van ons huis. Mijn vraag: Ik zou graag willen weten of mijn probleem inmiddels wordt opgepakt. Het vooruitzicht om weken zonder internet te zitten, eén week zonder internet is al lastig, laat staan langer. Is er iemand die mijn situatie kan bekijken en zorgen dat dit zo snel mogelijk wordt opgelost? Alvast bedankt voor de hulp!
Modem word gehackt
sinds een paar weken geeft het logboek aan dat er hackers bezig zijn om het modem te kraken ,.. port scan attack en een ping of death attack, dus ze zijn de poorten aan het scannen voor een ingang en met een dos attack, ik heb de papieren liggen , dus aantoonbaar, het probleem is natuurlijk dat die klanten achter een vpn zitten dus via een ip scan niet te achterhalen , op mijn pc staat g-data, en er staan wat dingen open , maar deze werken via linux, Bv een weerstation , of mijn sattelite decoder. Nu ben ik al een paar weken bezig om dit onderwerp te bespreken met de zogenaamde ``technici`` maar als er mij al verteld word door de medewerker, ik heb niet echt verstand van pc en de volgende moet uitleggen wat een vpn is kom ik niet veel verder, Op mijn vraag , kunt u mij doorverbinden met iemand van de td om de lease tijd van het ip terug te brengen naar bv 30 minuten word het heel stil, en krijg ik als antwoord, wij leggen het neer bij onze TD en dat gaat 7 dagen duren, dus men kan gewoon hun gang gaan . Er is een monteur geweest en die stelde voor om de mediaconverter te vervangen van genexis naar nokia omdat af en toe de modem uitviel en de genexis al is problemen gaf, ik hen uitgelegd, de modem valt uit door een ddos aanval, maar goed, wie ben ik , dus stuurt u de nokia media converter maar op en wat blijkt, ik heb dus 2 de zelfde media converters en geen nokia. dit gemeld vandaag aan odido, maar al met al geen stap verder. Ik begin zo langzamerhand de indruk te krijgen dat odido het geen moer interesseert dat de mensen ``gehackt `` worden door apparatuur die ik krijg van odido. hoe ga ik dit oplossen , een firewall in het modem zetten is voor mij geen optie, u kunt trouwens bij mij in het modem kijken wat er aan de hand is en als dit niet lukt, ik heb de bestanden op mijn pc staan . M V G Joop Breurken

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen