Skip to main content
10000 Topics
canon mg 5250 wil niet meer in het netwerk
Beste medegebruikers, ik heb eerst in de community gezocht naar mogelijke oplossingen voor bovenstaand probleem. Diverse geprobeerd maar helaas geen succes. Wellicht heeft iemand een permanente oplossing. Sinds een week ben ik overgestapt van de KPN naar Odido. De monteur heeft modem en mediakastje ingesteld. Dit functioneert, m.u.v. switchen naar HDMI kanalen maar dat ligt waarschijnlijk aan de afstandsbediening. Tv en internet en laptop telefoons en iPads werken prima. Helaas werkten de elektronische deurbel, de Yamaha receiver, de wd cloud NAS en de printer niet meer bedraad/draadloos. Gelukkig werkt bijna alles weer behalve de printer. Wat heb ik tot op heden geprobeerd: op de printer met toegangspunt en netwerksleutel geprobeerd. Toegangspunt wordt gevonden maar niet geaccepteerd, software printer opnieuw geïnstalleerd, bij het onderdeel netwerk tool wordt de printer niet gevonden. De wps methode geprobeerd en ja hoor de printer zit in het netwerk. Een dag later heeft de printer geen verbinding meer. Via de WPS opnieuw geprobeerd, verbinding wordt gemaakt met modem maar printen gaat niet. Ik heb de instellingen van het Zyxel T56 bekeken maar deze lijken mij juist, WPA2 komt overeen, ip adres,IPV4 firewall. Veel verder reikt mijn kennis niet. Heeft iemand met het zelfde te maken gehad en opgelost. Ook een stappenplan zou misschien helpen. De printer heb ik, als optie, nog niet teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Mijn vorige modem bij KPN was de Expedia box en daar werkte de printer feilloos. Gegevens instellingen printer/modem heb ik beschikbaar. Groeten, Arjen
Vreemd probleem met eigen modem sinds 5 februari 2025
Sinds maart 2024 heb ik glasvezel van Odido en vanaf juli 2024 maak ik daarbij gebruik van een eigen router (Ubiquiti UCG Ultra) in plaats van de door Odido geleverde Zyxel T-56. Het instellen ging gemakkelijker dan ik dacht: na instellen VLAN 300 werkte de verbinding meteen en tot voor kort ook zonder enig probleem. Echter, vanaf 5 februari 2025 in de vroege ochtend werkt de UCG Ultra opeens niet meer. Opmerkingen/observaties: De UCG Ultra had zelf nog wel verbinding met het Odido-netwerk, maar mijn netwerk achter de router niet meer. Dit lijkt een DNS-probleem, maar hosts in mijn thuisnetwerk kunnen niets resolven -- ook niet als ik 1.1.1.1 en/of 8.8.8.8 instel als DNS-server De UCG Ultra had op het moment van de storing nog een publiek IP in de reeks 87.212.0.0, maar na het terughangen van de Zyxel kreeg die laatste een IP in een heel ander subnet: 188.91.0.0 Met de Zyxel als actieve router werkt alles gewoon! Nou is het gemakkelijk om te zeggen dat het dan aan (de instellingen van) de UCG Ultra moet liggen, maar voor 5 feb. heb ik zelf geen instellingen op de UCG Ultra gewijzigd (de laatste firmware update was op 22 jan 2025 en daarna is de router werkend geweest tot 5 feb.) De UCG Ultra staat ingesteld op DHCP voor de WAN-interface (met automatische DNS) en IPv6 is disabled Initieel (voor de storing van 5 feb) had ik geen MAC-adres kloon gedaan, maar dit op 5 feb toch maar even geprobeerd, na lezen van enkele posts op dit forum. Na de MAC-kloon kreeg de UCG Ultra wederom een IP in 87.212.0.0. Echter: zonder MAC-adres kloon kreeg deze opeens ook een 188.90.0.0 adres. Maar beide keren had de router alleen zelf een verbinding met het Internet maar mijn netwerk er achter niet UCG Ultra is gereset naar fabrieksinstellingen, maar dat heeft niet geholpen
Onkunde op de Odido Thuis klantenservice
Ik voel me als klant niet serieus genomen door de Odido klantenservice, ik heb al weken geen glasvezel internet en de klantenservice bleef volhouden dat ze gewoon contact hebben met de modem. De mannelijke medewerker van 12 september ben ik zelfs zeer ontevreden over. Hieronder mijn bevindingen met de medewerkers en mijn probleem: 24 augustus om 00:30 is voor het laatst een upload geweest van mijn P1 energiemeter. In de ochtend van 24 aug zie ik dat ik geen berichten op mijn telefoon binnen heb gehad omdat wifi geen internet heeft. Lampje internet modem is rood, FO link op converter uit. 26 augustus maak ik melding omdat ik eerder geen mogelijkheid had om thuis bij de modem te blijven. De medewerker zegt dat ik nogal veel wifi apparaten heb en dat daar het probleem zit. Vreemd wat ik heb maar enkele aparaten er op, de rest zit via Netgear hotspots. Haar netwerk analyse blijft zeggen dat ik verbinding met internet heb en dat er niks is, ze ziet alleen niet dat ik een paar keer de modem van de stoom gehaald heb, dat vond ze wel vreemd. Haar leidinggevende wees haar hierop en uiteindelijk belooft ze een monteur te sturen. 30 augustus nog niks gehoord, de medewerker geeft aan dat ik binnen 5 werkdagen wat moet horen, en dat die nog niet om zijn. 5 september nog eens gebeld, bleek er helemaal geen monteur aangestuurd te zijn, beide medewerker hadden hierop dus verzuimd. Deze medewerker heeft gezorgd dat er de volgende dag een monteur komt. 6 september, Guidion monteur constateert wat ik al zei: rood lampje op de modem, op de converter is de FO link uit, mijn meterkast is oke, de lijn van KPN is iets mis mee. Hij zet het door naar KPN en Odido inclusief foto’s. 11 september krijg ik het "heugelijke" nieuws van Odido dat mijn probleem opgelost is. Ik zie mijn energie meter nog niet online dus heb er al een slecht gevoel bij, eenmaal thuis aangekomen, lampje rood, FO link uit. Ik stroom er af, gewacht, niks, lampje weer rood. 12 september gebeld, deze jongeman nam me niet serieus, hij bleef zeggen dat de modem online was, dat hij die gewoon kon uitlezen. Mijn irritatie liep pas echt op toen ik hem vroeg: "zie jij dat ik afgelopen dagen meermaals de stekker er uit heb gehad?" en hij beweerde dat ik dat niet gedaan had want zijn analyse zei dat de modem al 3 weken gewoon online was. Toen ik vroeg of hij zei dat ik aan het liegen was hierover, bleef hij volhouden dat zijn data zei dat alles werkte. Lang verhaal kort, de irritatie liep zo op omdat deze medewerker niet geloofde dat ik netjes de stekker er uit getrokken had en ik vroeg of hij zei dat ik stond te liegen dat ik dat wel gewoon aan het doen was. Hij gaf aan dat al mijn apparaten internet hadden behalve mijn LG tv (ik had niks op de modem aangesloten, enkel even een laptop om te bewijzen dat zijn analyse niet klopte en ook bijzonder ik heb geen LG tv). Resultaat meneer hangt boos op na 50 minuten mijn tijd te verdoen. Ik heb teruggebeld, kreeg een dame aan de lijn, bovenstaande helemaal uitgelegd inclusief dat ik geirriteerd was en zij er niks aan kan doen, ze luisterde en zei: "als een klant zegt dat het internet het niet doet, dan neem ik dat serieus, het lijkt erop dat je gekruist bent, dat wij denken dat we jouw lijn uitlezen, maar in werkelijkheid van iemand anders". Ze ging op mijn verzoek apparaten opnoemen die online waren die ik vervolgens helemaal niet herkende: een thermostaat, wifi lampen, de offline LG tv. Eindelijk een oplettende dame, die doorpakte en vanavond nog een Guidion monteur stuurt. 12 minuten had deze dame nodig, zij verdient een compliment! Nu hopen dat de monteur van Guidion het vanavond kan oplossen en eventueel ook in de kast van KPN kan.

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Albert55heeft de TV expert badge verdiend
  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen