Skip to main content
Beantwoord

Geen internet, pon lampje knippert groen, los is uit.


  • is een Master Poster
  • 22 reacties

Hoi ik heb sinds vanochtend ineens geen internet meer. Van het een op het andere moment weg. Ik rijg geen wan ip adres meer toegewezen.

Wereldbolletje op modem (T50) is rood, verder werkt die goed. Op het huawei kastje is power groen en de lan ook normaal. Het LOS lampje is uit en het PON lampje knippert groen.

 

No. 2 in de tabel zeg maar (dus niet de rood omrandde) . Wat kan ik doen ? En als dat niets is kan er dan een monteur ingepland worden?

Lijkt buitenshuis te zitten.. Er zal toch niet weer iets in de wijkcentrale fout gedaan zijn he (Zie hier voor de vorige keer dat ik problemen had met mijn verbinding. 

Media is niet beschikbaar

 ).

 

Beste antwoord door Marcel MCi

Hallo Damook,

De knipperende pon led betekent dat er wel "licht" (signaal) is maar dat er geen verbinding gemaakt kan worden met het gpon netwerk. Grote kans dat het probleem in de wijkcentrale zit. Het is mogelijk dat er een "stoorsignaal" op de splitter is aangesloten. Soms verdwijnt het probleem vanzelf als het stoorsignaal verwijderd wordt. Er zal een monteur aangestuurd moeten worden om dit te onderzoeken.

Mvg. Marcel

Bekijk origineel

23 reacties

Marcel MCi
Forum|alt.badge.img+2
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 770 reacties
  • Antwoord
  • 1 februari 2023

Hallo Damook,

De knipperende pon led betekent dat er wel "licht" (signaal) is maar dat er geen verbinding gemaakt kan worden met het gpon netwerk. Grote kans dat het probleem in de wijkcentrale zit. Het is mogelijk dat er een "stoorsignaal" op de splitter is aangesloten. Soms verdwijnt het probleem vanzelf als het stoorsignaal verwijderd wordt. Er zal een monteur aangestuurd moeten worden om dit te onderzoeken.

Mvg. Marcel


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 22 reacties
  • 1 februari 2023
Marcel MCi schreef:

Hallo Damook,

De knipperende pon led betekent dat er wel "licht" (signaal) is maar dat er geen verbinding gemaakt kan worden met het gpon netwerk. Grote kans dat het probleem in de wijkcentrale zit. Het is mogelijk dat er een "stoorsignaal" op de splitter is aangesloten. Soms verdwijnt het probleem vanzelf als het stoorsignaal verwijderd wordt. Er zal een monteur aangestuurd moeten worden om dit te onderzoeken.

Mvg. Marcel

Zoiets vermoedde ik al. Hopelijk mag ik snel een afspraak maken met een monteur.

 

Ik zag namelijk elders dat iemand dit ook had, maar de kabel los zat. 

Media is niet beschikbaar

 

En dat hed ik 4 maanden terug ook al, dan zou er iemand wel slordig te werk gaan als mijn kabel weer los zit/eruit is.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14142 reacties
  • 2 februari 2023

Hey @Damook, ik wil natuurlijk dat dit issue zo snel mogelijk voor je wordt opgelost. Ik zie in mijn systeem dat je al contact hebt gehad met onze klantenservice (online) en dat de technische dienst er mee bezig is! Ik hoop dat je zo snel mogelijk weer online bent. Voor nu een hele fijne dag! 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 22 reacties
  • 3 februari 2023
Tommie schreef:

Hey @Damook, ik wil natuurlijk dat dit issue zo snel mogelijk voor je wordt opgelost. Ik zie in mijn systeem dat je al contact hebt gehad met onze klantenservice (online) en dat de technische dienst er mee bezig is! Ik hoop dat je zo snel mogelijk weer online bent. Voor nu een hele fijne dag! 

Ze zei gisteren aan de telefoon dat ze zag dat het doorgezet was naar guidion, maar ik heb nog geen afspraakinplan mail/sms gehad ? Kun jij ook eens kijken ? 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14142 reacties
  • 3 februari 2023

Hey @Damook, ik heb een kleine update over de situatie: Er lijkt hier sprake te zijn van een stoorzender in het netwerk, waardoor deze en andere klanten in de regio problemen ervaren met onze diensten. Deze stoorzender is nog niet gevonden, de volgende update volgt wanneer deze opgespoord is. Wij proberen deze stoorzenders uiteraard zo snel mogelijk op te sporen. Opsporen van en stoorzender kan enige tijd duren. Weet dat we er erg druk mee bezig zijn om dit zo snel mogelijk te doen! 


  • 0 reacties
  • 15 april 2024

Hallo,

 

bij mij knippert het pin lampje sinds vorige week dinsdag en dus heb ik geen internet, vandaag guidon monteur geweest, maar die was met 5min weer weg, omdat het probleem in de centrale kast zit, zoals Odido zelf ook zei, dus die hadden gelijk contact moeten leggen met odf, want die gaat over het buitendeel en guidion over het binnenwerk., maar dit doet het allemaal, er komt alleen geen signaal binnen vanuit de centrale, wat een gekloot.

 

gr Michel 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14142 reacties
  • 16 april 2024

Hi @fritswillem, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat de monteur een ticket voor je aangemaakt heeft. Onze Back Office zal hier zo snel mogelijk naar kijken. Zodra er meer informatie over is wordt er contact met je opgenomen. Zou je mij op de hoogte willen houden zodat ik een oogje in het zeil kan houden voor je? Alvast bedankt! 


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 5 juni 2024

Alles wijst er op dat wij hier hetzelfde probleem hebben. Huawei Ont geeft dezelfde LED signalen, Zyxel heeft rode Internet LED. Alle stappen gecheckt. Modem reset. Ingelogd op het modem. Etcetera.  Niets helpt. Lijkt me ook een centrale kast probleem.

Ticket gisteren gekregen, bijna 24 uur later nu en geen Update. Dame was vriendelijk en besliste snel.

Werk geregeld thuis dus dit is echt een probleem.


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4299 reacties
  • 6 juni 2024

@Alkind Ik ben meteen het ticket ingedoken om te kijken of er al meer bekend is, maar ik zie nog geen update staan. Mijn collega’s van de technische dienst zijn nog druk bezig met het onderzoek. 


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 10 juni 2024

Vandaag gaan we de zesde dag zonder internet beleven. Het lijkt me toch simpel: plug ons er weer in bij de centrale!


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14142 reacties
  • 10 juni 2024

Hi @Alkind, we hebben inmiddels een verzoek ingediend voor een monteur om de wijkcentrale te onderzoeken! 


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 10 juni 2024

Blijkbaar heeft hij onze connectie weer ingeplugd op de wijkcentrale. Het werkt weer na 6 dagen zonder internet. Bedankt monteur!


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14142 reacties
  • 11 juni 2024

Fijn om te horen dat je weer online bent @Alkind


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 13 mei 2025

Ik heb hetzelfde probleem sinds blijkbaar gisteren rond 9.00 uur toen kon ik mn zonnepanelen niet meer uitlezen. Ik heb nu nog steeds geen internet.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14142 reacties
  • 14 mei 2025

Hoi ​@LenaHoogeveen, welkom op onze community!

Ik wil natuurlijk dat je zo spoedig mogelijk weer online komt. Daarom kijk ik graag met je mee. Zou je jouw profiel willen aanvullen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer? Dan kan ik het voor je onderzoeken! Geef je mij een seintje als je dit hebt aangevuld? Alvast bedankt. 


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 14 mei 2025
Tommie van Odido schreef:

Hoi ​@LenaHoogeveen, welkom op onze community!

Ik wil natuurlijk dat je zo spoedig mogelijk weer online komt. Daarom kijk ik graag met je mee. Zou je jouw profiel willen aanvullen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer? Dan kan ik het voor je onderzoeken! Geef je mij een seintje als je dit hebt aangevuld? Alvast bedankt. 

Ik heb gistermiddag  laat contact gehad met de helpdesk. De monteur vann Guidion komt vanavond. Ook heb ik 7 dagen Unlimited internet op mn mobiel ontvangen. Dus dit is prima opgelost voor nu. 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14142 reacties
  • 14 mei 2025

Dat is fijn om te horen ​@LenaHoogeveen! Hopelijk kan de monteur het snel voor je oplossen. 


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 17 mei 2025

Hier sinds gisteravond hetzelfde verhaal. Dit is nu al de derde keer dat dit gebeurt in iets meer dan een jaar tijd. De vorige twee keer heeft het twee keer bijna een week geduurd dus behoorlijk irritant en toch een reden om nu ook maar eens andere opties te gaan verkennen. Als het werkt is het helemaal goed maar als het niet werkt omdat er iemand in de wijkcentrale wat raars doet ben je gewoon bijna een week offline.


Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2276 reacties
  • 17 mei 2025

Hoi ​@Zonn19, ik wil graag ervoor zorgen dat jij zorgeloos kunt genieten van je internet! Zou je voor mij je postcode, huisnummer, geboortedatum en laatste vier cijfers van je rekeningnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik direct aan de slag! 😊


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 17 mei 2025
Ishana van Odido schreef:

Hoi ​@Zonn19, ik wil graag ervoor zorgen dat jij zorgeloos kunt genieten van je internet! Zou je voor mij je postcode, huisnummer, geboortedatum en laatste vier cijfers van je rekeningnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik direct aan de slag! 😊

Heb de gegevens toegevoegd. Heb vanochtend ook de helpdesk gesproken. Morgenochtend komen ze eerst hier op locatie kijken. Dat gaat zeer waarschijnlijk niks opleveren aangezien de afgelopen twee keer het ook in de wijkcentrale zat en we hier op locatie niets veranderd hebben.


Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2276 reacties
  • 18 mei 2025

Hoi ​@Zonn19, super! Ik zie het inderdaad terug in het systeem. Laat je me weten hoe de afspraak verlopen is? Ik ben erg benieuwd! 


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 19 mei 2025
Ishana van Odido schreef:

Hoi ​@Zonn19, super! Ik zie het inderdaad terug in het systeem. Laat je me weten hoe de afspraak verlopen is? Ik ben erg benieuwd! 

Hierbij even een positieve update: in tegenstelling tot de vorige twee keer kon ik, toen ik zaterdagochtend belde, meteen een afspraak inplannen voor zondagochtend. Ik dacht dat de monteur alleen bij mij thuis kon constateren dat het niet goed was en dat er daarna een andere ingepland moest worden maar hij ging ook even kijken in de wijkcentrale. Daar kwam hij na een kwartiertje weer van terug en toen werkte het internet weer. Dus de monteur had het allemaal binnen ongeveer een half uurtje geregeld. Dus in plaats van bijna een week offline nu anderhalve dag. Dat is al een stuk beter. Liefst natuurlijk helemaal niet maar dit is tenminste goede opvolging!


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14142 reacties
  • 19 mei 2025

Hey ​@Zonn19, wat fijn om te lezen, dankjewel voor je positieve update! Goed om te horen dat je deze keer snel terecht kon en dat de monteur niet alleen bij jou thuis heeft gekeken, maar ook direct in de wijkcentrale is gedoken om het probleem op te lossen. Top dat alles binnen een half uurtje weer werkte en je zo snel weer online was. Natuurlijk hopen we dat het in de toekomst helemaal vlekkeloos verloopt, maar dit is in ieder geval hoe je het graag ziet: snelle actie en goed opgelost. Thanks voor het delen! 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen