Skip to main content
10000 Topics
Simkaart niet geactiveerd (en nummer komt niet overeen)
Ik heb het Klik&Klaar modem + simkaart sinds zaterdag 21 December ontvangen. Eerder dan de afgesproken leverdatum van 23 december. Dus dat is helemaal prima, ondanks de drukte bij de postbezorging vanwege kerst. Contractdatum staat dus ook op 23 December. Echter zijn we nu een aantal dagen verder, alleen tot op heden geen internet kunnen ontvangen (het lampje met de wereldbol blijft rood). De simkaart zit goed in het modem (middels de meegeleverde tray). Nu vermoed ik (na het lezen op de community website) dat het 1 van de volgende 2 problemen kan zijn: De geleverde simkaart is (nog) niet geactiveerd… De verkeerde simkaart is geleverd. Toelichting bij de tweede optie: Toen ik het abonnement wou koppelen aan mijn account, kreeg ik eerst een foutmelding omdat ik het nummer had overgetypt van de sticker op de achterkant van het meegeleverde simkaartje. Even later zag ik dat op het contract (PDF in de email) een ander nummer vermeld stond dan op de sticker van de geleverde simkaart. Deze heb ik dan ook gebruikt om alles aan mijn Odido account te kunnen koppelen. Nummer vermelding op sticker van de simkaart: [XXXX]5955 Nummer vermeld in het PDF contract: [XXXX}6143 Mod edit: telefoonnummer verwijderd. Nu is mijn vraag wat precies het probleem is op dit moment, waardoor ik nog steeds geen internet kan ontvangen. moet de simkaart nog geactiveerd worden of ligt het er aan dat ik wellicht een verkeerde simkaart heb ontvangen bij het routerpakket? Alvast bedankt!
Zyxel WX5600 ethernet
Hallo allemaal, Ik heb een Zyxel WH5600 wifi-booster die draadloos verbonden is met mijn modem/router. Vervolgens sluit ik mijn pc via een Cat6a-kabel aan op die booster. Nu loop ik tegen het volgende probleem aan: 1. Bekabelde snelheid blijft laag Als ik mijn pc of laptop via ethernetkabel op de booster aansluit, haal ik maximaal 10–15 Mbps, en soms zelfs maar 0,6 Mbps. Dit is dus behoorlijk traag. 2. Snelle wifi Via wifi (dus ook verbonden met dezelfde booster) krijg ik op mijn laptop rond de 400 Mbps, wat prima is. Ik heb ingelogd en gecheckt dat mijn laptop daadwerkelijk via de booster is verbonden, dus het signaal komt echt van de repeater. 3. Resetten en andere stappen Ik heb zowel het modem als de booster al meerdere keren gereset, zonder verbetering. De Cat6a-kabel die ik gebruik, lijkt in orde (geen schade). Zowel pc als laptop geven dezelfde lage snelheid als ze bekabeld op de booster zijn aangesloten. Mijn vragen Waarom is de bekabelde snelheid zo laag, terwijl de wifi-snelheid hoog is? Moet ik nog bepaalde instellingen aanpassen in de Zyxel WH5600 of in mijn modem/router? Is deze booster misschien vooral bedoeld voor wifi, en minder geschikt voor bekabelde verbindingen? Heeft iemand tips of ervaringsverhalen over dit probleem (bijvoorbeeld firmware-updates of andere oplossingen)? Extra info Als er nog andere specificaties van mijn modem/router, netwerksetup of pc nodig zijn om de oorzaak te achterhalen, laat het dan gerust weten. Alvast bedankt voor jullie hulp!

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen