Skip to main content

Wifi valt telkens weg bij chromecast en Klik en Klaar

• August 19, 2025
  • 28 reacties
  • 1829 Bekeken

Sinds een aantal weken valt om de minuut de wifi weg bij m’n Chrome cast. Wij hebben wifi via het Klik en Klaar kastje, maar het lijkt dus niet goed te werken in combinatie met een chromecast. Weet iemand hier een oplossing voor ?

August 20, 2025

Hi ​@bibibeurskens, welkom op onze community!

Goed dat je jouw situatie hier deelt. Om je zo goed mogelijk te helpen, heb ik nog een paar vragen voor je:

• Om welk type Chromecast gaat het precies? (bijvoorbeeld Chromecast met Google TV, of een ouder model)

• Weet je welke firmwareversie jouw modem (Klik & Klaar kastje) draait? Dit kun je bekijken door in te loggen op het modem via de browser.

• Hoe ver staat de Chromecast ongeveer van het modem af?

Zou je daarnaast je profiel hier op de community willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan kan ik meteen met je meekijken zodra we meer informatie hebben. Geef je mij hier een seintje als je dat gedaan hebt? Alvast bedankt!

28 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator | Internet + TV
  • August 20, 2025

Hi ​@bibibeurskens, welkom op onze community!

Goed dat je jouw situatie hier deelt. Om je zo goed mogelijk te helpen, heb ik nog een paar vragen voor je:

• Om welk type Chromecast gaat het precies? (bijvoorbeeld Chromecast met Google TV, of een ouder model)

• Weet je welke firmwareversie jouw modem (Klik & Klaar kastje) draait? Dit kun je bekijken door in te loggen op het modem via de browser.

• Hoe ver staat de Chromecast ongeveer van het modem af?

Zou je daarnaast je profiel hier op de community willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan kan ik meteen met je meekijken zodra we meer informatie hebben. Geef je mij hier een seintje als je dat gedaan hebt? Alvast bedankt!

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • August 21, 2025

Ik heb Chromecast met Google TV, klik en klaar draait op V1.00(ACJG.1)NR53_b17D0430. De chromecast staat ongeveer 7 meter van het kastje. Heb ook al geprobeerd hem dichterbij te zetten, had geen effect. 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • August 22, 2025

Hey ​@bibibeurskens, bedankt voor je terugkoppeling.

Ik zoek dit graag verder voor je uit, echter komt de geboortedatum niet overeen met je abonnement. Zou je die nog willen aanpassen voor mij? Die heb ik nodig voor de verificatie. Als je mij dan een seintje geeft dan zal ik dit voor je gaan onderzoeken en hopelijk oplossen!  

• is een nieuwe Poster
  • August 24, 2025

Hallo, ik heb precies hetzelfde probleem sinds een paar weken waarbij de wifi de hele tijd wegvalt bij mijn chromecast wat is de oplossing? - Maha

• is een Top Poster
  • August 24, 2025

Hoi,

Ik heb ook hetzelfde probleem! Ben erg benieuwd naar een mogelijke oplossing. 

walter.v.l
Forum|alt.badge.img
  • is een legendarische user
  • August 24, 2025

@Anouk95  ​@Maha1234  Dan zou het handig zijn als jullie ook de vragen van Tommie even beantwoorden (mn welke versie chromecast en firmware versie Klik en Klaar modem)

• is een Top Poster
  • August 25, 2025

Ik heb dezelfde firmware versie en Chromecast als topicstarter 

• is een nieuwe Poster
  • August 25, 2025

Ik heb ook dezelfde type chromecast, en klik en klaar firmware versie. En mijn klik en klaar staat maar iets van 3 meter van mijn tv af!

walter.v.l
Forum|alt.badge.img
  • August 25, 2025

@Maha1234  ​@Anouk95  ​@bibibeurskens Wat jullie zouden kunnen proberen is de Wifi instellingen  (wifi 5 en WPA) veranderen zoals ​@Tommie van Odido aangeeft in het volgende topic: 

Als dit helpt graag even melden. Als het niet werkt natuurlijk ook… :-)

• is een Top Poster
  • August 25, 2025

De wifi5 kan ik nergens vinden in mijn instellingen... WPA aangepast, maar dat helpt helaas niet.

walter.v.l
Forum|alt.badge.img
  • August 25, 2025

@Anouk95 De Wifi 5 instellingen (ac ipv ax) staan bij tabje Anderen, veld 802.11 modus.

Overigens had ik de WPA mode de meeste logische probleem veroorzaker gevonden dus dat is wel jammer.

• is een Top Poster
  • August 25, 2025

walter.v.l
Forum|alt.badge.img
  • August 25, 2025

Tsja, dat is inderdaad vreemd, n = wifi 4 dus wifi 5  (ac) wordt overgeslagen…

Je zou hem eens als test op b/g/n Gemengd kunnen zetten, maar dan heb je geen optimale wifi snelheid.

walter.v.l
Forum|alt.badge.img
  • August 25, 2025

Wat ik ook nog gedaan heb zijn de Wifi kanalen voor 2.4 en 5 GHz vastgezet. Staan standaard op Auto en soms kan teveel wisselen problemen veroorzaken.

Je kan de kanalen nemen die nu automatisch gekozen zijn.

• is een Top Poster
  • August 29, 2025

Ik denk dat ik een oplossing heb, het helpt om de Chromecast zelf via instellingen (in hoofdmenu) terug te zetten naar fabrieksinstellingen en om dan alles opnieuw in te stellen. Het probleem lijkt hier nu opgelost 

walter.v.l
Forum|alt.badge.img
  • August 29, 2025

Ik denk dat ik een oplossing heb, het helpt om de Chromecast zelf via instellingen (in hoofdmenu) terug te zetten naar fabrieksinstellingen en om dan alles opnieuw in te stellen. Het probleem lijkt hier nu opgelost 

@Maha1234  ​@bibibeurskens Wellicht voor jullie ook de oplossing.

• is een Top Poster
  • September 3, 2025

@Anouk95 doet de Chromecast het nog steeds bij je? Heb hetzelfde geprobeerd een aantal dagen geleden, maar hij blijft nu opnieuw de verbinding verbreken. 

Heb niet zo'n zin om elke 3 dagen alle apps op mijn Chromecast opnieuw te moeten installeren. 

@Tommie van Odido hebben jullie hier verder al naar gekeken? 

Alvast bedankt! 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • September 4, 2025

Hey ​@HerwigHerwig, welkom op onze community!

Ik heb alle reacties doornomen en ik ben benieuwd of het aanpassen van de WPA instelling naar WPA2 zal helpen als je daarna de Chromecast voorziet van een reset, daarna het netwerk op de Chromecast volledig vergeet en opnieuw verbinding maakt met je netwerk. Het kan zijn dat sommige instellingen niet goed doorkomen na de wijziging, een reboot van het modem helpt hierbij enorm. Voor mijn eigen duidelijkheid: Het gaat hier dus om de Chromecast Google Streamer 4K? Welke Android versie draait er bij jullie op? Hopelijk kunnen we de oorzaak vinden en oplossen! Ik wacht je terugkoppeling af.

• is een Top Poster
  • September 4, 2025

Ha Tommie,

Bedankt! 

Online had ik al ergens gelezen over de WPA2 instellingen dus dat had ik ook geprobeerd, vervolgens de Chromecast gereset en het netwerk opnieuw ingesteld. Helaas na 3 dagen goed te hebben gewerkt weer dezelfde problemen. 

Nu de Chromecast nogmaals terug naar fabrieksinstellingen gezet, vooralsnog gaat het goed, maar ik ben huiverig. 

We hebben een HD Chromecast tv met Android versie 14.

Als er weer iets fout gaat laat ik het even weten. Voor nu alvast bedankt voor je hulp.

Groet,

• is een Top Poster
  • September 9, 2025

Ha ​@Tommie van Odido, het is helaas weer zover. Heb jij een oplossing die voor langere periode zou kunnen werken?

Alvast bedankt! 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • September 10, 2025

Hey ​@HerwigHerwig, bedankt voor de terugkoppeling.

Ik ben meteen voor je gaan kijken maar ik zie echter geen onderbrekingen met de Chromecast. Kan je dit voor 3 dagen voor mij aankijken en de datum + tijdstip noteren van de onderbreking op je Chromecast? Dan kan ik gerichter kijken wat er misgaat op dat moment. Alvast bedankt!  

• is een Top Poster
  • September 10, 2025

Ha ​@Tommie van Odido ik heb de Chromecast weer terug naar fabrieksinstellingen gezet, misschien dat je het daardoor niet kan zien? 

Nu werkt het dus weer, als de verbinding over een paar dagen weer hapert zal ik je op de hoogte brengen zonder de Chromecast te resetten. Datum + tijdstip noteren wordt een heel karwei aangezien de verbinding soms om de +-2 minuten verbroken wordt, maar ga het zo goed mogelijk proberen. 

Fijne dag verder!

• is een nieuwe Poster
  • September 15, 2025

Ha ​@Tommie van Odido ik heb de Chromecast weer terug naar fabrieksinstellingen gezet, misschien dat je het daardoor niet kan zien? 

Nu werkt het dus weer, als de verbinding over een paar dagen weer hapert zal ik je op de hoogte brengen zonder de Chromecast te resetten. Datum + tijdstip noteren wordt een heel karwei aangezien de verbinding soms om de +-2 minuten verbroken wordt, maar ga het zo goed mogelijk proberen. 

Ik heb precies hetzelfde probleem nu al weken  en  inderdaad dagen lang elke 2minute de tijd noteren zal hoogstwaarschijnlijk ook gwn nutteloos  uitpakken dus zie daar het nut ook niet van in dit moet odido zelf gwn fatsoenlijk de oorzaak en oplossing vorr gaan  vinden

Fijne dag verder!

• is een Top Poster
  • September 16, 2025

Goedemorgen ​@Tommie van Odido,

Sinds gisterenavond 19:25 is de verbinding weer instabiel. De vorige keer was het in het begin met iets langere periodes van verbinding, nu nog geen minuut soms. Zoals ik al zei wordt het noteren dus lastig. Maar wellicht helpt het dat je een gerichtere tijd hebt om naar te zoeken.

Ik hoor het graag als je weer een idee hebt,

Met vriendelijke groet,

Tim

• is een nieuwe Poster
  • November 20, 2025

Is hier al een oplossing voor? Ik moet nu namelijk elke x als ik de chromecast wil gebruiken, hem terug zetten naar fabrieksinstellingen wat best veel tijd kost :/?