Skip to main content
10000 Topics
Installatie, FTU(?) en communicatie problemen.
Goedemorgen! Op 18 November hebben wij besloten om over te stappen naar Odido per 19 December. Helaas niet zonder de nodige problemen. Zo ging de overstapservice niet door omdat het contractnummer niet geaccepteerd werd. En ging het met de monteur in eerst instantie ook niet vlekkeloos. Zo werd ineens spontaan bericht dat de afspraak niet door kon gaan etc. Kreeg op 20 December een monteur over de vloer die de modem geïnstalleerd heeft en aangaf dat een tweede monteur nog bij de centrale moest aanmelden. En dat “hij hoopt voor me dat dit snel gebeurt”. Gevraagd of er een tweede monteur langs moest komen. Hierop kreeg ik t antwoord: nee hoor. Vervolgens kregen we eind vd middag bericht dat er een afspraak ingepland was voor de 24e. Na een telefoontje kreeg ik de melding dat de afspraak van de 24e toch een monteur over de vloer komt nadat hij het bij de centrale gemeld had. Vervelend, maar we kregen een voucher voor unlimited internet tot die tijd. 24 December krijgen we de bittere pil dat het kastje van KPN stuk zou zijn, en dat dit eerst gefixt moet worden door hun. De monteur zou dit direct melden. En gaf ons het advies later die dag te bellen. Eind vd middag gebeld, KS gaf aan dat de ticket nog niet zichtbaar was, maar dat we er vanuit konden gaan dat dit goed komt. Ze gaf aan dat we het beste eind van de week konden bellen. Vervelend genoeg kregen we die Vrijdag (27 December) te horen dat er geen ticket aangemaakt was. en dat we dus eigenlijk voor niks gewacht hadden. Kreeg een nieuwe voucher voor unlimited data. Er is een ticket aangemaakt en nu moesten we wachten op reactie. Na een nieuwe volledige werkweek radiostilte hebben we besloten toch maar weer te bellen. We kregen de mededeling dat de afdeling die dit zou behandelen er nog niks mee gedaan heeft. De klantenservice medewerker heeft ons aangegeven dat hij in ieder geval de afdeling benaderd heeft om iets te doen. Ondertussen zijn we weer een volledige week verder en is er nog steeds geen update of telefoontje geweest om een afspraak in te plannen. Ik zie ondertussen ook veel online meldingen van mensen in soortgelijke situaties. Ik snap zeker dat het een drukke periode is met feestdagen. En ook dat Odido een externe partij moet inhuren om het probleem op te lossen. Maar het gebrek aan communicatie vind ik gewoon jammer. Ik wil er wel aan toevoegen dat de klantenservice ons elke keer netjes te woord gestaan heeft en ook meegedacht heeft. We hebben nu een tijdelijke klik en klaar modem van Odido afgesloten. Maar helaas werkt die amper omdat wij blijkbaar in een dode hoek wonen waar 5G niet zo goed komt.. Ik en mijn partner werken beide veel thuis. maar dat is momenteel dus bijna onmogelijk..
NOdido
De diensten van Odido geven veel waar voor je geld, mits het werkt en je niet met de klantenservice hoeft te dealen. Om deze reden heb ik Odido het voordeel van de twijfel gegeven en heb ik mijn moeder van 73 (dit account) in september laten overstappen vanaf KPN. Alles van het bestellen tot het opzeggen en het opleveren leek goed te gaan, totdat er geen slotnota, maar een nieuwe factuur van KPN verscheen. Odido bleek zijn belofte niet te zijn nagekomen, namelijk zorg dragen voor het opzeggen van het abonnement bij de oude provider en het voorkomen van dubbele kosten. Sterker nog, volgens de telefonische klantenservice van Odido was dit de schuld van KPN, maar KPN wees weer naar Odido. Gezien ik mijzelf buiten de EU bevond en mijn moeder contracthouder is heeft ze zelf verschillende pogingen ondernomen om contact op te nemen en dit op te lossen, maar helaas tevergeefs en een hoop extra belkosten verder. Het is ongelofelijk hoe onbekwaam de gemiddelde klantenservice medewerker is en hoeveel moeite het als klant kost om iets triviaals opgelost te krijgen. Inmiddels is het januari en na veel pijn en moeite heb ik het deze week eindelijk zelf voor elkaar gekregen om de opzegging door Klantreacties van KPN uit te laten voeren. Het hoofdstuk KPN is hier als het goed is dus mee afgelopen, dat met Odido helaas nog niet. Los van bovenstaand probleem is het van 18 tot 23 oktober niet mogelijk geweest om tv te kijken omdat de settopbox de melding gaf dat er geen verbinding tot stand kon worden gebracht. Uiteindelijk is dit opgelost nadat er een monteur vaststelde dat het aan het modem lag en hij deze een harde reset heeft gegeven. Toen ik na terugkomst in Nederland bij mijn moeder op bezoek kwam lagen er echter ineens 2 access points in huis, deze zou ze 1 maand gratis kunnen gebruiken “ter compensatie”. Ik heb geen idee hoe Odido zijn medewerkers traint, maar personeel dat niet in staat is om een fatsoenlijke troubleshoot uit te voeren en zomaar iets doet door een onwetende klant onnodig 2 access points aan te smeren vind ik zéér tenenkrommend. Zelfs na het beëindigen van de dienst en het terugsturen van de access points blijkt de ellende niet compleet, ondanks dat het pakket op het opgegeven adres is afgeleverd zou deze niet ontvangen zijn. Nu krijgt ze dreigbrieven waarin staat dat er €140 in rekening wordt gebracht als de boel niet tijdig wordt geretourneerd. Zadel klanten niet op met jullie problemen en zorg dat jullie je zaken op orde krijgen, dit is schandalig. Graag zie ik dat alles z.s.m. wordt rechtgezet en er een redelijke compensatie wordt geboden voor onderbreking van de diensten, alle tijd, energie en belkosten die de misstappen van Odido met zich hebben meegebracht.
Contract eenzijdig opzeggen - Zeer traag internet in de avonduren en gedrurende de gehele dag
Ik zeg graag mijn contract eenzijdig op per 30/11/2024. Ik ben al sinds 1 maart abbonee van Odido maar ik heb de afgelopen drie maanden nauwelijks internet gehad. Het begon goed, maar de laatste tijd is het echt dra-ma-tisch. Verloop Melding gemaakt in augustus ( Kenmerk: 2370/WFB73634) dat ik problemen heb met zeer traag internet in de avonduren. Dit is vervolgens eind augustus volgens Odido “opgelost”, ik heb er alleen nooit wat van gemerkt. Vervolg melding gemaakt in oktober (dezelfde kenmerk) dat ik problemen ervaar de gehele dag (zowel wifi als bekabeld). Upload snelheid zit soms in de paar kb, jitter tot in de 2000. In de avond heb ik helemaal geen internet meer, gedurende mijn werkdag mag ik blij zijn als mijn teams meeting niet uitvalt. Monteur langs geweest 25 oktober. Heeft een test uitgevoerd, kastje vervangen. Wi-fi deed het een paar uur goed maar deze week is het internet heel traag (zelfs slechter dan in de voorgaande weken). Zowel internet als bekabeld kan ik bijna geen pagina laden, werken doe ik tegenwoordig alleen op de Odido voucher hotspot (voldoende om te kunnen werken). In de avond kan ik niet gamen, of uberhaupt normaal een serie streamen. Aangezien ik zie dat dit probleem bij veel mensen bekend is (zie hieronder), en ik al drie maanden (augustus, september, oktober) bijna geen internet heb, ben ik er wel een beetje klaar mee. Graag per 30/11/2024 opzeggen zodat ik een aantal weken heb om een nieuw abbonement te zoeken, en mits mogelijk graag nog twee vouchers sturen voor hotspot internet zodat ik in ieder geval de komende weken kan werken. Ik verwacht dat Odido meewerkt met de opzegging en geen verdere opzeg boete oplegt door het probleem beschreven hierboven.

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen