Skip to main content
10000 Topics
Geen wifi op Windows PC's, wel op alle andere apparatuur
Beste Odido gebruikers, Sinds 17 oktober zijn wij overgegaan van Z**** naar Odido. Op zich gaat dat allemaal best, maar al mijn Windows PC's kunnen niet via WiFi verbinden met internet. Dat was voordat de Odido apparatuur geïnstalleerd werd nooit een probleem. Alle andere apparatuur (de mediabox, alle telefoons, tablets et cetera verbinden zonder problemen. Na heel veel voor de hand liggende en ook minder voor de hand liggende dingen geprobeerd te hebben heb ik uiteindelijk contact gezocht met de klantenservice. Vanuit daar werd, na nogmaals alle voor de hand liggende en minder voor de hand liggende oplossingen geprobeerd te hebben, besloten dat er een ander modem moest komen. Vandaag kwam de Guidion monteur, maar hij kwam tot de conclusie dat een ander modem (weer een T56) niet ging helpen. Mogelijk wel een T50 (niet langer leverbaar) met bijbehorend accesspoint/wifiversterker, maar dan moet ik via de klantenservice verzoeken om zo'n ouder type modem. Mijn vraag is dus eigenlijk: wie weet wat er waar fout gaat? Als ik op ipconfig /all kijk in en terminalvenster zie ik als opvallend detail dat er geen default gateway gevonden wordt, dat er een public domain IP adres (beginnend met 169) uitgegeven wordt en dat het subnet mask niet overeenkomt met wat het werkelijk is. Alles staat op automatisch. Verbinden via een wifi router (een TP-Link Archer 2600) die bedraad aan de Zyxel hangt lukt wel met de Windows PC, maar daar heb ik geen Odido mesh toestand voor genomen natuurlijk. Graag alle eventuele oplossingen aandragen, ik vind niks stom en als ik iets al geprbeerd heb zal ik het aangeven. Vast bedankt voor de evntuele hulp en tips!
Klik&Klaar Internet: Het grote mysterie en de ontwetende klantenservice
Goedemorgen, Het begint ondertussen inderdaad op een novel van Harry Potter te lijken,maar ik zal het nu op deze manier maar eens een keer proberen. Gisteren een Klik&”Klaar” systeem van Odido mogen bestellen, die ik gisteren direct op kon halen in de winkel, top geregeld. Thuisgekomen kwam ik er al snel achter dat het helaas niet werkte, het lampje met het wereldbolletje kwam op rood te staan, en het lampje eronder bleef knipperen (naar een verbinding blijven zoeken). Heb zelf een aantal keer opnieuw opgestart, simkaart er een aantal keer eruit gehaald, modem op verschillende plaatsen bij het raam gezet, zelfs buiten, jammer genoeg is er niets wat werkt. Tijdens een telefoongesprek kreeg ik van een van de medewerkers te horen dat “hij mij eigenlijk niet kon helpen, aangezien dit nog te nieuw is”. Vanmorgen wederom 2 uur aan de bel gezeten met Odido, technische dienst is niet te bereiken, half uur in de wacht gestaan, maar weer opgehangen, 3x een terugbelverzoek ingediend maar nu, tot heden, nog niets mogen vernemen van Odido. Ook wordt mijn telefoonnummer (die op de simkaart vermeld staat) wordt niet herkend als ik dit abonement wil toevoegen aan mijn Odido account online. Aangezien de service van Odido ver te zoeken is, ben ik nu in staat om het modem weer in te pakken en terug te brengen naar de winkel, maar voordat ik dit doe wilde ik graag vragen of iemand hier iets weet of een idee heeft waar het aan zou kunnen liggen. Dankjewel alvast - Colin

Laatst verdiende badges

• Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Bestelling en levering expert.
    soepkip67heeft de Bestelling en levering expert. badge verdiend
  • Jij hebt het beste met Odido voor!
    Sam van Odidoheeft de Jij hebt het beste met Odido voor! badge verdiend
  • Diensten en service expert
    Sam van Odidoheeft de Diensten en service expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen