Skip to main content
10000 Topics
Help! Glasvezelaansluiting en afspraak maken. Glasvezelkabel steekt nog uit de stoep!
Help! Bij mij steekt de glasvezelkabel nog uit de stoep.Over een maand is het zover en moet de 2 gigabit glasvezelverbinding worden opgeleverd door Odido!Telefonisch Contact gehad met 5 verschillende mensen, drie verschillende bedrijven die ook onderling nog hebben afgestemd met elkaar, die allemaal hebben toegezegd dat het geregeld is en uiteindelijk hun toezeggingen niet hebben kunnen nakomen.Inmiddels meer dan een maand verder en nog niemand heeft mij gebeld en er is nog steeds geen afspraak ingepland. 23 Oktober heb ik het formulier op OpenDutchFiber ingevuld dat ik toestemming geef voor het maken van de gratis glasvezelaansluiting en zodat ODF een afspraak met mij kan maken. 24 Oktober telefonisch contact gezocht met OpenDutchFiber. Er is toegezegd dat er binnen twee werken iemand zou komen die de glasvezelkabel vanaf de stoep zou gaan inschieten, de erfgrens over door de tuin tot aan de gevel. Hier hoefde niemand voor thuis te zijn. Zodra de kabel bij de gevel zou liggen, zou ik gebeld worden voor een vervolgafspraak. Inmiddels een maand verder niks meer van gehoord. 7 November gebeld met OpenDutchFiber waarom er nog niemand is langsgekomen. Volgens de medewerker die ik aan de telefoon kreeg is de werkwijze anders en moest er eerst iemand komen voor de schouwing om foto's te maken. Ik kon dit keer direct contact opnemen met Neijhof en Visser. Zij zouden verantwoordelijk moeten zijn voor o.a. mijn gemeente. Vervolgens toegezegd dat ze zouden komen voor een schouwing en op korte termijn zouden terugbellen om een afspraak in te plannen. Nooit meer wat van vernomen. 18 November weer telefonisch contact gehad met Neijhof en Visser. De medewerker vertelde mij dat de glasvezelkabel gelijk vanaf de erfgrens naar de gevel kon worden gebracht en wees mij door naar Artemis om een afspraak te maken. Artemis mijn situatie uitgelegd. Alles bij elkaar nu Inmiddels in totaal voor de vijfde keer. Volgens Artemis zou de medewerker van Neijhof en Visser het verkeerd hebben en er zou toch eerst geschouwd moeten worden door Neijhof en Visser. Ze heeft vervolgens zelf direct Neijhof en Visser gebeld terwijl ik de wacht werd gezet. Vervolgens is verzekerd dat het nu toch echt goed gaat komen, want het ligt nu bij de juiste afdeling Neijhof en Visser en zou binnen een paar dagen worden gebeld om de schouwing en een afspraak in te plannen.Je kan het wel raden. 11 dagen verder en nooit meer wat van gehoord. Tot op heden enkel toezeggingen dat ik binnen een paar dagen wordt gebeld voor een afspraak in te plannen maar dit belletje blijft achterwegen.Waardeloos dit!Eind december zal ik mijn ervaringen eens delen op de verschillende plekken die daarvoor bedoeld zijn. Hopelijk komt er snel een ommekeer in dit verhaal. Wie kan helpen om het geheel tijdig te laten verlopen en een afspraak in te plannen, voor het schouwen, aanleggen en maken van de glasvezelaansluiting?
28 dagen geen internet - wanneer opzeggen mogelijk?
Ik heb een vraagje over een mogelijke opzegging. Ik open een nieuwe topic omdat dit toch een nieuwe vraag betreft. Ik weet dat jullie mijn geklaag daar ook zat zijn en daarom net doen alsof jullie mijn topic niet zien. Maar zoals bij jullie bekend heb ik al wekenlang te maken met een storing. https://community.odido.nl/bekabeld-internet-492/sinds-gistermiddag-geen-internet-369980/index2.html Volgende week woensdag komt de 2e monteur in 4 weken. Dit is 28 dagen nadat mijn internet uitviel. Vlotjes hé? Uiteraard zal ik vast de pech hebben dat hij de storing zal verhelpen waardoor de storing net op de valreep voor de 30 dagen regel is verholpen. Eigenlijk ben ik ook achterlijk. Ik had de monteur gewoon later moeten inplannen, maar ok. Stel dat ik als bij een wonder wel het geluk heb dat hij/zij het niet kan verhelpen. En de eerstvolgende monteur pas met Pasen of iets kan komen. Met jullie tempo is dat niet onrealistisch om dat te denken. Kan ik dan vanaf volgende week vrijdag opzeggen? Volgende week vrijdag zit ik op 30 dagen zonder internet/tv. En kan ik dan gewoon een nieuwe provider bestellen? KPN bijvoorbeeld, zonder dat jullie een lijn ofzo bezet houden? En de eerstvolgende factuur mag ik die storneren? Volgens mij betaal ik mijn factuur achteraf? En eigenlijk zou ik ongeacht of de monteur woensdag langs komt en het kan verhelpen het zooitje willen opzeggen. Is dit mogelijk of willen jullie echt een klant de volledige lijdensweg laten doorlopen? Het zou jullie sieren als jullie mij dit zouden gunnen. Alvast bedankt.

Laatst verdiende badges

  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Bestelling en levering expert.
    soepkip67heeft de Bestelling en levering expert. badge verdiend
  • Jij hebt het beste met Odido voor!
    Sam van Odidoheeft de Jij hebt het beste met Odido voor! badge verdiend
  • Diensten en service expert
    Sam van Odidoheeft de Diensten en service expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen