Skip to main content
  • 2,269 Topics
  • 16,159 Reacties
2268 Topics
Zyxel WAP6807 werken totaal niet, althans niet met T-56 modem
Na 7 jaar T-Mobile Thuis met Draytek modem heb ik 2 weken geleden nieuw Zyxel T56-modem ontvangen, plus twee Zyxel WAP6807-mesh-wifi-punten. Helaas werken deze WAP's totaal niet. Ben er urenlang (!) mee bezig geweest. Korte samenvatting van de ellende: Eerst het T56-modem opgestart en SSID aangepast naar wat mijn draadloze apparaten gewend zijn; maar issue: Eén client (mijn laptop) zag het hele wifi signaal niet. Na enig zoeken blijkt dat er nu wifi 6 uitgezonden wordt en laptop is daarvoor te oud. Oplossing blijkt om de 802.11 mode van het wifi aan te passen van b/g/n/ax naar b/g/n mixed. Inmiddels heb ik gelezen dat veel meer mensen hier last van hebben, dus het had al een uurtje zoeken gescheeld als T-Mobile daar expliciet op had gewezen. Maar so far so good. Daarna de wifi-punten conform instructie eerst bedraad gekoppeld aan het T56 modem, opdat ze de instellingen van het modem zouden overnemen en een mesh-netwerk zouden vormen. Dat werkte niet: de wifi-punten namen het SSID van het modem NIET over, maar bleven een eigen SSID uitzenden. Volgens mij heb je er dan niets aan. Daarom geprobeerd om hetzelfde te bereiken middels de WPS knop. Eerst reageerde het wifi-punt steeds niet op indrukken van de WPS knop. Pas na heel veel pogingen lukte het uiteindelijk wel om beide wifi-punten via WPS de instellingen van het modem over te laten nemen. Maar een werkend mesh-netwerk had ik toen nog steeds niet, want de wifi-punten zijn volkomen instabiel: Hun web-interface is steeds na een tijdje niet meer te bereiken op het eigen IP-adres. NB: Ook niet als ik ze bedraad aansluit. Ook wordt het wifi-punt soms wel, soms weer niet weergegeven in de Mpro Mesh app. Tot overmaat van ramp is ook het T56 modem niet stabiel. De homepage op IP-adres 192.168.1.1 laadt dan niet (ook niet als mijn laptop er direct via UTP kabel op is aangesloten) of extreem langzaam; en ook kan het internet opeens wegvallen of langzaam worden. Even later werkt het dan meestal weer wel. Het lijkt er op dat deze instabiliteit vooral optreedt als ik de WAP's aansluit. Vraag aan T-Mobile: hoe kan dit? Dit kan dan toch bij geen enkele klant goed werken? Ik heb er nu al zoveel tijd in gestoken, heb er de buik wel vol van. Ik denk dat ik mijn oude 3 'klassieke' en bedraad aangesloten access points maar weer terug hang, en dus afzie van een mesh. PS. Firmware versie van de T56: V5.70(ACEA.0)T56C_b7 ; en van de wap's: V1.00(ABTB.2)b22W
Draytek modem vervangen voor een wifi modem
De afgelopen tijd heb ik de spreekwoordelijke haren uit mijn hoofd kunnen trekken. Al zeer lange tijd. eigenlijk al jaren, heb ik een zeer matige wifi ontvangst. Dit terwijl de modem in mijn woonkamer hangt en ik er nooit ver van af ben. Ik woon alleen en gebruik weinig apparaten. Een mobiel, een tablet en een laptop en een bedrade verbinding naar de tv voor netflix/youtube. Ik stream of game niet. Ook gebruik ik zelden meerdere apparaten tegelijk. Mijn laptop staat op de woonkamertafel op 5 meter afstand. Ik woon op de flat dus alles is gelijkvloers. Mijn bureau in mijn werk/studiekamer staat op 12 meter afstand van de modem en daar heb ik regelmatig erg slecht bereik. Eigenlijk niet bruikbaar. Een tijd geleden zag ik tijdens het controleren van een telefoonrekening dat mijn internetverbinding maar 50mbs was. Ik heb het destijds verhoogd naar 100mbs. Dit maakte geen enkel verschil. Enkele weken geleden zag dat een 400mbs verbinding maar 5 euro per maand duurder was. Ik heb deze genomen. Wederom merkte ik weinig verschil. Nu het vakantie is, heb ik tijd om me er iets in te verdiepen. Afgelopen week meerdere wifi snelheidstesten gedaan via meerder websites. Altijd rond de 40mbs. En dat voor een 400 mbs verbinding. Ik heb een beter wifi dongle gekocht a 22 euro. een TP link. Mijn oude was usb 2.0 (max 150mbs) deze is 3.0 en gigabit snelheid. Ik merkte een lichte verbetering. Maar nog steeds hooguit 50 mbs. Ook heb ik afgelopen vrijdag een wifi punt besteld. Afgelopen maandag heb ik ongeveer 45 minuten met de klantenservice gesproken. Diverse testen gedaan. De medewerker gaf aan dat de modem heel oud is. Zelfs bedraad kreeg ik maar 10mbs. Omdat de usb naar ethernet adapter nog een usb 2.0 versie heb ik deze ook vervangen. Mijn laptop is erg plat en heeft geen eigen rj45 ethernetaansluiting. Wederom een goede kwaliteit TP Link gekocht a 15 euro. Lang leve de snelle bol.com levering. Hiermee haalde ik wel een bedrade snelheid van 290 mbs met een korte UTP kabel naar de modem Maar de wifi bleef slecht uiteraard. De bedrade snelheid is dus goed. Gisteren kreeg ik het wifi punt binnen (het pakket was eerst vermist, daarom duurde het langer) De bedoeling was om dit punt in de werk/studiekamer op te hangen. Tot mijn verbazing zag ik dat bij Draktek modems het eerste wifipunt bedraad aangelegd moet worden en vanaf het tweede punt dat het draadloos kan. Dit is absurd in mijn ogen. Een wifi punt hoort juist onbedraad te zijn. De meegeleverde usb kabel van een ruime meter heb je dan ook niets aan. Dan zou ik het wifipunt naast de router moeten ophangen. Ook nog allebei vol in het zicht. Maar goed ik heb een oude ethernet kabel van een meter of 10 kunnen vinden en heb het wifipunt naast mijn laptop geplaatst met een extra stekkerdoos. Na wat gedoe met de router heb ik het werkend gekregen. Althans, de verbinding werkte. Zelfs met wifipunt op 40 cm van mijn laptop kreeg ik maar 45 mbs. Nog minder als vanuit de Draktek modem op 5 meter afstand. Na wat inlezen bleek dat ik een oude ethernet kabel had een cat 5 versie ipv de minimale cat 5E categorie. Ik heb dus ook nog een extra ethernetkabel moeten bestellen. Ik heb direct maar een kabel van 20 meter gekocht zodat ik in nood een kabel van de modem naar mijn werkkamer kan trekken. Ook direct maar 2 klasses hoger dan vereist gekocht. een Cat 6A kabel, nog net geen industriële sterkte. Deze kabel krijg ik morgen binnen. Voor de 4de keer middags thuisblijven om een pakket aan te pakken. Allemaal om dat de wifi niet goed werkt, Mijn plan is om mijn woonkamer laptop bedraad aan te leggen. De kabel kan ik nog redelijk uit het zicht wegwerken en om de rest met de wifi te doen. Ik wil vanaf aankomende maanden beroepsmatig aan 4K videobewerking gaan doen en wil daarom een goede snelheid in mijn werkkamer hebben om projecten vlot te laten lopen. Ik heb dus 2 keer mijn abbonementsnelheid en dus de prijs verhoogd, Diverse dingen moeten bijkopen (ruim 50 euro) een extra abbo voor een wifi punt genomen en nog werkt mijn wifi niet goed. Nog even afgezien van alle extra tijd en energie die ik er ingestoken heb. Nu lees ik op dit forum dat de oude, bijna antieke Draktek modems vervangen kunnen worden door nieuwe wifi 6 zyrel modems. Ik zou als vele jarenlange klant van zowel internet, mobiel en TV ook graag een nieuw modem willen.
Zyxel T50 router zeer slecht wifi apparaat
Een familielid heeft een T-Mobile internet aansluiting afgenomen in haar appartement. Zij heeft een Zyxel T-50 gekregen en is erachter gekomen dat het WiFi signaal van dat apparaat bagger is. Zelf heb ik wat onderzoek gedaan, en deze apparaten blinken daar niet in uit. Een apparaat wat 3 meter bij de T-50 vandaan staat (directe line of sight) hapert continue. Waarom doet T-Mobile zo moeilijk om het apparaat te vervangen voor de opvolger, nl de (betere) T-54 ? (dit wordt ook door T-Mobile gezien als de opvolger van de T-50)Als algemeen bekend is dat de WiFi van de T-50 niet goed functioneert, waarom wordt deze dan niet direct vervangen als er een ticket wordt aangemaakt over een slecht WiFi bereik? E zou iemand contact opnemen om langs te gaan, maar die afspraak is niet nagekomen. Niemand gehoord en/of gezien. Als ze gewoon een T-54 afsturen is het probleem opgelost, waarom dan monteurs rond laten rijden ? Overigens heeft ze deze aansluiting pas een half jaar. De T-54 lijkt (volgens vele bronnen op internet) al meer dan een jaar de standaard router bij uitlevering van nieuwe aansluitingen. toch is ze opgezadeld met een zeer slecht functionerende T-50. Tot op de dag van vandaag is ze erg ontevreden en wil het contract opzeggen. Dit zou niet nodig zijn geweest als T-Mobile adequaat handelt. Wellicht is het nog niet te laat, maar dan moet er wel een nieuwe router worden opgestuurd.
slechte verbinding valt weg
Hi, Ik ben sindskort overgestapt naar internet thuis, omdat t mobile glasvezel heeft i.p.v. coax van ziggo. Ik heb nu enorme spijt i.v.m. onstabiele internet verbinding. De modem staat nu in de meterkast de wifi wordt enorm verstoord door betonnen muren. Na aantal keren bellen hebben ze wifi versterker geadviseerd heb ik genomen, maar geen verschil nog steeds dat de internet verbinding af en toe wegvalt. Er is 3x monteur geweest om het probleem op te lossen, maar tot heden is er niks opgelost. Er wordt nu weer een monteur gestuurd.. ben er klaar mee. Ik ben geen eens 1 maand klant en het heeft enorme hoofdpijn bezorgd. De eerste monteur die kwam die me ten eerste afgemeld dat hij langs was geweest, maar was niet zo en vervolgens had niet eens iets in de centrale kast buiten gedaan alleen de modem aansluiten. De tweede heeft wel aangesloten en had het geregeld, maar sindsdien onstabiele internet trekt niet eens 4 apparaten. Op mijn console packet loss een tv die vast loopt mijn data op telefoon raakt op door de onstabiele internet. Ik heb meerdere malen aangegeven dat ze een utp kabel doortrekken van meterkast naar woonkamer vervanging ter coax voor een stabielere internet, maar wordt niks aan gedaan .. Ik heb in drie weken tijd 7x telefonisch contact gehad en 3x is er een monteur geweest tot heden niks. Ik moet iedere keer vrij nemen van werk voor een monteur, maar telkens niks dus neem 1x advies van klanten aan en trek die kabel eens van meterkast naar woonkamer AJB!

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen