Skip to main content
  • 2,301 Topics
  • 16,393 Reacties
2300 Topics
complaint : Wifi installation taking over a month
Good morning, I am writing to issue a complaint for the poor services I have received with Odido for the wifi home subscription I am attempting to get. It has now been a month and a half that we have been trying to get our wifi sorted. On the 1st of September we set up a new contract for a T-Mobile Thuis Wifi subscription and scheduled an appointment for a technician to set up the router on the 18th of September. The technician ended up never showing up and we had to reschedule for the following week, around the 28th of September. When on the 28th the technician finally came, he told us there was an issue with the cables connecting the district’s glass fiber to our house. Therefore, we had to schedule a new appointment on the 5th of October to have another technician come and finally set up the wifi. On the 5th, so last week and a month and a week into this laborious process, the technician came and told us that the previous technician was incompetent and detected the wrong issue ! Apparently now the issue lies with the glass fiber cable box inside our apartment and not with the district’s outside cable. Please note that the previous tenants of our house got their wifi glass fiber set up by T-Mobile/Odido as well !! After many desperate phone calls to solve the issue and finally get wifi, we still have no updates on who will come and when they will fix the issue. It is now 4 business days after the last issue was detected and we still don’t know when we will hear back from the department/subsidiary who’s in charge of issues like ours, despite being told that they would contact us after a few days. The customer support staff is absolutely useless, only able to offer us to cancel our contract or get a discount code for 4G phone plans if we sign up with them. Not once have we heard an apology or a simple sorry for the huge inconvenience this has been and no accountability has been taken. This is our last desperate attempt to finally get this issue sorted. Regards, Astrid Le Bihan Client number JMB19735
Problemen met internetverbinding thuis
Ervaart iemand anders ook hinderlijke problemen met een instabiele internetverbinding en met name met wifi bij het gebruik van het Zyxel T-50 modem? Afgelopen zaterdag nam ik contact op met de klantenservice om te vragen of het mogelijk was om mijn modem te vervangen door een nieuwer model. Dit besloot ik nadat een test met een Fritz!Box met Wi-Fi 6 aantoonde dat dit mijn verbindingsproblemen oploste. In ieder geval werd mij verteld door de klantenservice dat ik binnen 3 werkdagen een reactie zou ontvangen, maar tot op heden heb ik nog niets gehoord. Het is enorm frustrerend dat ik nog steeds kamp met mijn haperende internet, terwijl er blijkbaar een eenvoudige oplossing voorhanden lijkt te zijn: het vervangen van de modem door een nieuwer model. Daarnaast kreeg ik te horen dat ik te veel apparaten had aangesloten. Er is mij tenminste verteld dat een modem met Wi-Fi 6 (die Odido nu ook aan nieuwe klanten levert, maar niet aan bestaande klanten met problemen zoals ik) die een bredere kanaalbreedte heeft wellicht het probleem zou kunnen oplossen. Zijn er anderen die soortgelijke ervaringen hebben met het Zyxel T-50 modem? Het zou prettig zijn om te weten of ik de enige ben die met dit probleem kampt of dat er mogelijk een grotere kwestie speelt. Ik hoor graag jullie ervaringen. P.S.: Ik krijg volgende maand ook een nieuwe mediaconverter aangezien ik mijn internetsnelheid heb opgehoogd maar dan lijkt het mij toch ook vrij normaal om de modem ook te vervangen om zeker weten mijn problemen op te lossen? Vooral voor iemand die al sinds 2019 klant is?!

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen