Skip to main content

Hallo Odido-community,

Onlangs heb ik mijn nieuwe T56 modem ontvangen, samen met twee WiFi-versterkers. Het installeren van de modem ging zonder problemen, maar ik loop tegen een probleem aan met het aansluiten van de WiFi-versterkers.

Hoewel de versterkers correct lijken te zijn aangesloten (de aan/uit-knop en het WiFi-logo branden groen), blijven de staafbalkjes die het signaal moeten weergeven helemaal uit. Dit betekent dat de versterker geen verbinding maakt met het WiFi-punt.

Ik heb al contact gehad met de Odido-klantenservice, maar helaas zonder resultaat. Ik heb de versterkers opnieuw via een kabel verbonden, en op dat moment werkt alles perfect. Echter, zodra ik de versterkers naar hun uiteindelijke locatie verplaats, werken ze niet meer. Ik heb de versterkers ook gereset en opnieuw geïnstalleerd, maar ik blijf hetzelfde probleem ondervinden. Zelfs verbinden via WPS heeft niet geholpen—de staafbalkjes blijven uit.

Ik weet inmiddels niet meer wat ik moet doen. Odido gaf aan dat zij niets meer voor mij kunnen betekenen, waar ik zeer teleurgesteld over ben want met mijn oudere modem en versterkers werkte al jarenlang zonder problemen nu ligt het opeens volgens Odido aan mijn apparaten maar dit euvel doet zich voor sinds de Modem & WIFI versterkers wissel.

Heeft iemand in de community tips of ideeën over hoe ik dit kan oplossen? Alle hulp is meer dan welkom!

Alvast bedankt!

Hey @L.Sadiqi, ik help je hier graag verder mee.

Ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie de oorzaak al meteen. Je hebt bandsteering uitstaan op het modem. Dit dient aan te zijn voor de wifipunten om te werken. Beide banden werken dan via een Mesh systeem, de wifipunten werken alleen met dit Mesh systeem. Dus schakel het in en de wifipunten zullen hun werk voor je gaan doen! Kan je mij laten weten of het gelukt is? 


Hi Tommie, 

Bedankt voor je antwoord. hoe schakel ik die bandsteering aan? Wil je daar uitleg in geven?

dankjewel alvast. 


Hi Tommie, 

Bedankt voor je antwoord. hoe schakel ik die bandsteering aan? Wil je daar uitleg in geven?

dankjewel alvast. 

Bandsteering op het Zyxel modem, hoe werkt het?
 Succes!


Reageer