Hallo Odido, ik heb een probleem: ik ervaar 10%-15% pakketverlies wanneer ik een game speel in GeForce Now, zelfs wanneer ik verbonden ben via een ethernetkabel. De snelheid is altijd goed 90-95 megabytes van de aangegeven 100, de ping is klein - 10 ms - 20 ms, maar pakketten gaan verloren en hierdoor is de kwaliteit van het spel erg slecht. Het is mogelijk dat pakketverlies er altijd al is geweest, maar ik heb onlangs GeForce geïnstalleerd en merkte het nu pas op. Dezelfde hoeveelheid pakketverlies, zowel via de WI-FI-verbinding als via de Ethernet-kabel.
P.S. Sorry voor fouten, ik schrijf met Google Translate :-)
Bladzijde 1 / 2
Als je een T-56 router hebt en nog geen firmware-update hebt aangevraagd (en geen Wifi Plus punten als repeater gebruikt), zet dan even je klantnummer in je profiel, en vraag in een van de threads over HUENEME-NEGEV naar een firmware-update. Goede kans dat dan de problemen met een dag of 2 zijn opgelost.
Als je een T-56 router hebt en nog geen firmware-update hebt aangevraagd (en geen Wifi Plus punten als repeater gebruikt), zet dan even je klantnummer in je profiel, en vraag in een van de threads over HUENEME-NEGEV naar een firmware-update. Goede kans dat dan de problemen met een dag of 2 zijn opgelost.
Bedankt voor je reactie. Ik heb een Zyxel T-54 en geen wifi-plus punten. Zoals ik begrijp hebben mensen in dit onderwerp 'HUENEME-NEGEV' een probleem met ‘Call of Duty’ met deze fout. Maar ik heb geen probleem met Call of Duty, ik heb pakketverlies en hierdoor spelen mijn games in GeForce Now in zeer slechte kwaliteit. Denkt u dat het updaten van de software mij ook zal helpen?
Hallo @Alex1212
Heb je een glasvezel of DSL aansluiting en indien je dal hebt is de modem aangesloten op het KPN ISRA punt waarop ook de KPN kabel is aangesloten?
Is je game console rechtstreeks bekabeld op de modem aangesloten zonder switch?
Als je een VPN gebruikt heb je dan ook packet loss of niet?
Hallo @Alex1212
Heb je een glasvezel of DSL aansluiting en indien je dal hebt is de modem aangesloten op het KPN ISRA punt waarop ook de KPN kabel is aangesloten?
Is je game console rechtstreeks bekabeld op de modem aangesloten zonder switch?
Als je een VPN gebruikt heb je dan ook packet loss of niet?
Wie heeft dit bericht gemarkeerd als “Antwoord”? Is het probleem opgelost?
(reden dat ik dit vraag: ik zie de laatste tijd vaker berichten gemarkeerd als ‘antwoord’ waarbij het probleem niet weg is. En als een bericht beantwoord is, kijken de moderatoren er niet of nauwelijks meer naar)
Hi @henkdeleeuw, geen zorgen: als een bericht als beste antwoord gemarkeerd staat betekent dit niet dat wij dit topic niet meer zullen oppakken. Wij kijken namelijk naar elk bericht dat binnen komt. Het houdt simpelweg alleen in dat op dit moment dit bericht het beste antwoord is. Mocht @Alex1212 de vragen van Waqqas beantwoord hebben, dan zullen wij hier verder naar kijken en reageren in het topic als het nodig is!
Hallo @Alex1212
Heb je een glasvezel of DSL aansluiting en indien je dal hebt is de modem aangesloten op het KPN ISRA punt waarop ook de KPN kabel is aangesloten?
Is je game console rechtstreeks bekabeld op de modem aangesloten zonder switch?
Als je een VPN gebruikt heb je dan ook packet loss of niet?
Bedankt voor je reactie. Ik heb een DSL-verbinding. Sorry, maar ik weet niet wat KPN ISRA is Mijn router is via een kabel rechtstreeks aangesloten op een connector in de muur (ik kan eventueel een foto bijvoegen). En vanaf de router gaat er een Ethernetkabel naar de laptop. Maar pakketverlies is hetzelfde via WIFI en via Ethernetkabel. Ik heb geen VPN gebruikt, ik dacht dat alles prima zou moeten werken zonder VPN.
Hallo @Alex1212
Heb je een glasvezel of DSL aansluiting en indien je dal hebt is de modem aangesloten op het KPN ISRA punt waarop ook de KPN kabel is aangesloten?
Is je game console rechtstreeks bekabeld op de modem aangesloten zonder switch?
Als je een VPN gebruikt heb je dan ook packet loss of niet?
Ik heb dit ook via een VPN geprobeerd, maar heb nog steeds het probleem van pakketverlies. Ik heb ook de DSL- en Ethernet-kabels vervangen door nieuwe, maar dat veranderde niets. Als ik mijn mobiele telefoon als USB-modem op mijn laptop aansluit, is er bovendien geen verlies bij de pakkettest. Het probleem zit dus ook niet in mijn laptop. Ik hoop dat u mij kunt vertellen wat ik nu moet doen.
Hey @Alex1212, het ISRA-punt is de connector in de muur. Ik ga je een andere DSL kabel opsturen. Hoe ver staat het modem van het ISRA-punt af? Ik zie namelijk een ligte verstoring op het modem.
Mogelijke verstoringen:
Het modem is op de grond geplaatst. Voor een optimaal signaal is ooghoogte gewenst
Het modem is achter een metalen object geplaatst (denk aan een TV, stereo of koelkast)
Het modem is rondom een aquarium of aquariums geplaatst (water verstoort het signaal).
Kan je nakijken of iets in de buurt staat van het modem wat hiervoor kan zorgen. Kan je mij een terugkoppeling geven na dat je de nieuwe kabel hebt uitgeprobeerd?
Hey @Alex1212, het ISRA-punt is de connector in de muur. Ik ga je een andere DSL kabel opsturen. Hoe ver staat het modem van het ISRA-punt af? Ik zie namelijk een ligte verstoring op het modem.
Mogelijke verstoringen:
Het modem is op de grond geplaatst. Voor een optimaal signaal is ooghoogte gewenst
Het modem is achter een metalen object geplaatst (denk aan een TV, stereo of koelkast)
Het modem is rondom een aquarium of aquariums geplaatst (water verstoort het signaal).
Kan je nakijken of iets in de buurt staat van het modem wat hiervoor kan zorgen. Kan je mij een terugkoppeling geven na dat je de nieuwe kabel hebt uitgeprobeerd?
Dankuwel voor je reactie. Het modem staat op ongeveer 3 meter van het ISRA-punt. Ik heb het dichterbij geplaatst, op een afstand van 1 meter, maar het hielp niet. Er is niets in de buurt met het modem, het staat op een open plek op een hoogte van 50 cm (op de salontafel). Ik heb de positie van het modem in de kamer veranderd, voor het experiment heb ik het zelfs in het midden geplaatst van de kamer, maar ook dit hielp niet. Ja, natuurlijk laat ik graag een reactie achter, ik hoop dat dit zal helpen het probleem op te lossen.
Hoi @Alex1212, bedankt voor de informatie! We horen graag of de nieuwe kabel geholpen heeft. Groetjes, Ishana
Hoi @Alex1212, bedankt voor de informatie! We horen graag of de nieuwe kabel geholpen heeft. Groetjes, Ishana
Dankuwel, ik heb de kabel ontvangen. Helaas veranderde dit niets. Ik verlies ook steeds 10% -15% (soms zelfs 20%) van de pakketten via Wi-Fi en ook via Ethernet-kabel.
Hey @Alex1212, het ISRA-punt is de connector in de muur. Ik ga je een andere DSL kabel opsturen. Hoe ver staat het modem van het ISRA-punt af? Ik zie namelijk een ligte verstoring op het modem.
Mogelijke verstoringen:
Het modem is op de grond geplaatst. Voor een optimaal signaal is ooghoogte gewenst
Het modem is achter een metalen object geplaatst (denk aan een TV, stereo of koelkast)
Het modem is rondom een aquarium of aquariums geplaatst (water verstoort het signaal).
Kan je nakijken of iets in de buurt staat van het modem wat hiervoor kan zorgen. Kan je mij een terugkoppeling geven na dat je de nieuwe kabel hebt uitgeprobeerd?
Dankuwel, ik heb de kabel ontvangen. Helaas veranderde dit niets. Ik verlies ook steeds 10% -15% (soms zelfs 20%) van de pakketten via Wi-Fi en ook via Ethernet-kabel.
De kabel van het ISRA-punt naar het modem mag niet langer zijn dan 1,5 tot maximaal 2 meter @Alex1212.
De kabel van het ISRA-punt naar het modem mag niet langer zijn dan 1,5 tot maximaal 2 meter @Alex1212.
Ik heb uw kabel geprobeerd, maar dat maakte geen verschil. Dus heb ik mijn kabel terug gelegd, die is langer, ik wist niet dat de afstand minder dan 2 meter moest zijn. Het probleem was dat ik de bank moest verplaatsen om het modem op een kortere kabel te laten zitten :-) Maar oké, nu zijn alle wijzigingen volledig doorgevoerd en nu heb ik uw kabel opnieuw geïnstalleerd (1 meter, kunt u dit nu controleren?) en dit verandert helemaal niets aan de situatie. Het lijkt mij dus dat het probleem niet bij de kabel ligt.
De kabel van het ISRA-punt naar het modem mag niet langer zijn dan 1,5 tot maximaal 2 meter @Alex1212.
Ik merkte ook dat het modem een constant, zeer onaangenaam hoogfrequent geluid maakt. Het is niet erg luid, maar je kunt het wel de hele tijd horen... Kan het pakketverliesprobleem hiermee verband houden?
Hey @Alex1212, ik wilde een lijnmeting uitvoeren, echter krijg ik geen goed contact met het modem. Heb je op dit moment wel internet of helemaal niet? Als je wel internet hebt zou je het modem 30 seconden stroomloos willen maken? Hopelijk krijg ik daarna een goede meting!
Hey @Alex1212, ik wilde een lijnmeting uitvoeren, echter krijg ik geen goed contact met het modem. Heb je op dit moment wel internet of helemaal niet? Als je wel internet hebt zou je het modem 30 seconden stroomloos willen maken? Hopelijk krijg ik daarna een goede meting!
Goedemiddag. Sorry dat het lang duurde voordat ik antwoord gaf (ik had gezondheidsproblemen). Nu zit het modem op een kort DSL snoer (1 meter) dat u mij hebt gestuurd. Ik heb nog steeds pakketverliezen, maar deze zijn minder dan voorheen, 6% - 8%. Het meest interessante is dat op een lang DSL snoer (5 meter) het pakketverlies ook minder werd, ook gemiddeld 6% - 8%. Maar helaas is dit nog steeds veel; voor een acceptabel spel zou het pakketverlies minder dan 1% moeten zijn.
Hi @Alex1212, hoop dat het weer beter met je gaat!
Dat is inderdaad een stukje beter. Heb je dit ook als je de kabel erin stopt of alleen op wifi?
Hi @Alex1212, hoop dat het weer beter met je gaat!
Dat is inderdaad een stukje beter. Heb je dit ook als je de kabel erin stopt of alleen op wifi?
Dankjewel.
Ja, hetzelfde pakketverlies ook met Ethernet-verbinding. Ik heb verschillende Ethernet-kabels geprobeerd, maar het resultaat is hetzelfde.
Zou je eens een bekabelde speed en pingtest willen uitvoeren @Alex1212?
Speedtest - De instructies hiervoor vind je op onze website.
Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.
Pingtest
De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.
Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los.
Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg, zorg wel dat je hele scherm op de screenshot staat zodat we de datum, tijd en bekabeld verbonden kunnen zien.
Ping 8.8.8.8
Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8
Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg, zorg wel dat je hele scherm op de screenshot staat zodat we de datum, tijd en bekabeld verbonden kunnen zien.
Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
Start een traceroute naar 8.8.8.8
Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8
Ping het gevonden IP-adres
Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres
Linux/Mac terminal; ping -n 1000 IP-adres
@Tommie van Odido
Beste Tommie, sorry voor de lange reactie. Nu kan ik weer op dit onderwerp terugkomen. - De modem die ik gebruik, heb ik gekregen van Odido - Zyxel T-54. - Het probleem doet zich de hele dag voor. - Hoe kom ik erachter op welke poort het apparaat is aangesloten? - Schermafbeeldingen hieronder
Bedankt @Alex1212, hier zie je een lichte verhoging op de ping terug maar niet heel veel, dit is normaal op DSL, echter zie ik hier geen packetloss op terug. Je kunt de poort checken op de achterkant van het modem of via http://192.168.1.1/, daar kun je zien welk apparaat op welke poort is aangesloten. Ervaar je dit alleen met gebruik van GeForce Now? Kan je toevallig testen met een andere gameconsole of andere PC?
@Tommie van Odido De laptop was aangesloten op de 1 Gbit/s LAN-poort.
Ja, dit is een probleem bij het gebruik van Geforce Now. Misschien kan het in andere applicaties ook gebeuren, maar dit is niet merkbaar, omdat pakketverlies daar niet zo kritisch is als in GeForce Now. Helaas heb ik nog geen andere computer of console, maar ik heb de Geforce Now-applicatie op mijn mobiele telefoon geïnstalleerd en er is hetzelfde resultaat van pakketverlies als ik thuis wifi gebruik. Als ik via internet verbinding maak met Geforce Now vanaf de simkaart van de telefoon, is er geen probleem, of als ik verbinding maak met internet vanaf de simkaart van de telefoon en de telefoon als modem voor die laptop gebruik, is er ook geen pakketverlies.
Ook ik zou kunnen denken dat het probleem gerelateerd is aan GFN, maar als ik internet gebruik vanaf mijn telefoon (simkaart internet, ook Odido) en verbinding maak met dezelfde GFN server is alles prima, geen pakketverlies. In ieder geval bedankt voor het proberen te helpen.
Misschien heeft iemand een soortgelijk probleem, ik hoor graag of iemand zijn ervaring kan delen.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.